Projekt 2018

Jag är såååååå trött på att måla :meh: Har bara en liten bit kvar på gamla delen som ska strykas med första lagret så tanken är att ta det idag och börja med andra lagret från andra hållet. Det är inte mycket kvar nu tack och lov, men det är så grymt tråkigt :wtf:
 
@FengurLaugar samma här. Never-fucking-ending-story att åla. Bara ca 50 läkt kvar nästa år fortsätter vi med resten av huset.

I helgen tror jag att det blir projekt måla walk in closet vit. Behöver något som man kan påbörja och avsluta relativt lätt. Färg har jag till förbannelse
 
@FengurLaugar samma här. Never-fucking-ending-story att åla. Bara ca 50 läkt kvar nästa år fortsätter vi med resten av huset.

I helgen tror jag att det blir projekt måla walk in closet vit. Behöver något som man kan påbörja och avsluta relativt lätt. Färg har jag till förbannelse

Jag är väldigt glad att vi inte har träfasad på huset utan det är tegel! Huset är stort så det hade tagit en hel evighet och lite till....
Räcker gott med uthuset och lekstugan och då har vi framsidan av gamla delen på uthuset och andra gaveln kvar till nästa år.
 
Håller på o flyttstajlar och städar inför fotografering nästa vecka...puh! Jisses vad mycket skräp man har! O vad lite grejer vi har satt upp, tycker vi köper hem o köper hem och ändå blir det inte fullt.. (inte knökfullt alltså men så det ser bebott ut..:laugh:) Köpte växter igår för 2000:- och imorgon e det sista piffet o slutstädningen, kommer hålla på heeela dagen.
 
Jag är såååååå trött på att måla :meh: Har bara en liten bit kvar på gamla delen som ska strykas med första lagret så tanken är att ta det idag och börja med andra lagret från andra hållet. Det är inte mycket kvar nu tack och lov, men det är så grymt tråkigt :wtf:
Trött på att måla?! Fråga mig... Jag började i maj med stall /verkstad och målade upp 45 liter rödfärg samt 10 liter vit färg till knutar och takutsprång etc. 23 juni började jag med boningshuset och har till dags dato målat upp 35 liter grå fasadfärg samt ca 15 liter vit.. Nu har jag fönsterkupan samt panel till det nya balkongräcket kvar att måla...

Eh kom på att det gått åt ett par liter svartbrun lasyr till fönster och dörrar på boningshuset också...

Och några liter blå täcklasyr till dörrar och fönster på stall /verkstad...

Frågan är om jag blir färdig... Det finns ju två byggnader till att måla om jag vill.
 
Trött på att måla?! Fråga mig... Jag började i maj med stall /verkstad och målade upp 45 liter rödfärg samt 10 liter vit färg till knutar och takutsprång etc. 23 juni började jag med boningshuset och har till dags dato målat upp 35 liter grå fasadfärg samt ca 15 liter vit.. Nu har jag fönsterkupan samt panel till det nya balkongräcket kvar att måla...

Eh kom på att det gått åt ett par liter svartbrun lasyr till fönster och dörrar på boningshuset också...

Och några liter blå täcklasyr till dörrar och fönster på stall /verkstad...

Frågan är om jag blir färdig... Det finns ju två byggnader till att måla om jag vill.

Vi har målat om köket tre ggr innan vi blev nöjda, målat trappan och spaljén till den med tre lager och där dog min målarlust helt och det var 3 år sen drygt och då var jag höggravid.... Den kommer nog aldrig tillbaka. Mycket roligare att snickra!

Vi har hittills målat upp 70 liter rödfärg på tre veckor och vi är inte klara än. Det vita blir inte lika mycket som sagt men det är ju säkert tre lager och så måste man vara noga så inte allt det nya röda får vita prickar :meh:
 
Äntligen! Vatten till hästarna!!! Eluppvärmt med flottör... :love:
IMG_20180811_163353_681.jpg
 
Håller på o flyttstajlar och städar inför fotografering nästa vecka...puh! Jisses vad mycket skräp man har! O vad lite grejer vi har satt upp, tycker vi köper hem o köper hem och ändå blir det inte fullt.. (inte knökfullt alltså men så det ser bebott ut..:laugh:) Köpte växter igår för 2000:- och imorgon e det sista piffet o slutstädningen, kommer hålla på heeela dagen.

Lite smått panik, har precis tackat nej till ett förhandsbud på huset som är drygt 500 000:- över utgångspris. Är man lite knäpp i huvudet då??:eek::nailbiting:O_o:laugh:
 
Lite smått panik, har precis tackat nej till ett förhandsbud på huset som är drygt 500 000:- över utgångspris. Är man lite knäpp i huvudet då??:eek::nailbiting:O_o:laugh:
Det beror ju helt på, men har ni koll på marknadsvärdet och har lagt utgångspriset en bra bit under det är det inget konstigt. Vi sa nej till alla förhandsvisningar när vi sålde lägenheten, och därmed också alla förhandsbud.
 
Det beror ju helt på, men har ni koll på marknadsvärdet och har lagt utgångspriset en bra bit under det är det inget konstigt. Vi sa nej till alla förhandsvisningar när vi sålde lägenheten, och därmed också alla förhandsbud.
Ja man är ju lite hemmablind och pessimistisk när man bestämmer utgångspriset men sen har vi följt de flesta budgivningar i området nu under tiden och de går riktigt bra. Plus att flyttstylingen blev så himla bra så nu känner vi oss plötsligt lite kaxiga..=) Håller tummar o tår för att det går vägen bara..:o
 
Så... Fick bort lite grejer idag (flyttlåda, klädkasse m m) och upptäckte att vi får lägga till en punkt på BRÅTTOM-listan...

Rostigt elementrör.

:meh:

:arghh:

Känns verkligen som att vi lever i "Drömkåken 2.0".

Brukar man inte kolla på sånt som besiktningsman?
 
Här närmar sig målningsprojektet sitt slut. Allt vitt är grundmålat och det är bara en strykning på en liten del på lekstugan kvar sen är den helt klar! Sen är det vindskivor och takfotsbrädor på lösdriften och utbygget och det är sånt som går snabbt pga bara släta brädor. Ska bli sååå gött att lägga detta bakom sig för i år!
 
Här närmar sig målningsprojektet sitt slut. Allt vitt är grundmålat och det är bara en strykning på en liten del på lekstugan kvar sen är den helt klar! Sen är det vindskivor och takfotsbrädor på lösdriften och utbygget och det är sånt som går snabbt pga bara släta brädor. Ska bli sååå gött att lägga detta bakom sig för i år!
Strongt jobbat! Vi skulle målat om huset i år men sköt på det till nästa år. Längtar tills det är gjort så man kan göra roligare saker sen.
 
Strongt jobbat! Vi skulle målat om huset i år men sköt på det till nästa år. Längtar tills det är gjort så man kan göra roligare saker sen.

Ja som sagt, vi är glada att inte ha träfasad på huset :p
Vi kommer ta resten av uthuset nästa år men måste byta alla brädor på andra gaveln och några enstaka på framsidan innan vi kan måla där. Men det är inte lika mycket som vi gjort nu ändå, tack och lov :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 903
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 368
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 430
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp