Sv: rådjur

:eek:
Vilken normalt funtad människa bjuder in en älg till sängen :confused:
Sången var ju trallvänlig iallafall.. :crazy:
 
Sv: rådjur

Är min attityd tråkig och dryg för jag både ser och tänker längre än näsan räcker?


Du skrev att kidet även efter flytten skulle födas upp inomhus.

Hur stort är hägnet där den ska tillbringa resten av sitt liv?

För min del tycker jag inte heller om att vilda djur som inte är hotade hålls i hägn, vad är det för vits med det?



Men lägg ner! Kan inte du bara sluta skriva på denna tråd? Du får mig att bli på dåligt humör. :/


Till alla som är GLADA; djurvänner är de bästa som finns. Jag råkade döda en fluga som hade bajsat på min näsa, men jag begravde den iallfall! *stolt*. =)
 
Sv: rådjur

Men lägg ner! Kan inte du bara sluta skriva på denna tråd? Du får mig att bli på dåligt humör. :/


Till alla som är GLADA; djurvänner är de bästa som finns. Jag råkade döda en fluga som hade bajsat på min näsa, men jag begravde den iallfall! *stolt*. =)


Vilket skitprat.
Blunda och läs inte om du nu blir på så dåligt humör.
 
Sv: rådjur

Det får vara hur onödigt sagt som helst, bättre att knacka ihjäl det, lägga det på ett lämpligt ställe och hoppas att räven får ett skrovmål och därför ev.spara ett levande kid i naturen som har sin mor.

Jag håller med dig om detta. Kidet lider inte när det är dött.
Du är ju en omtänksam person som även tänker på räven och dess ungar!:idea:

KL
Finns ingen anledning att hålla ett icke utrotningshotat djur i hägn heller för den delen. Jag har inget emot rådjur men anser att de ska leva fritt i våra skogar.

Självklart känner man sig som en duktig och rättskaffens människa som har räddat det lilla söta kidet till livet. Speciellt när man får så mycket positiv feedback...:angel: Men hur är det om 1-2 år? Vilken livskvalité har den då? Det är ju faktiskt så att avlivning i det här fallet hade varit en mer ansvarsfull handling.
De flesta av oss är egoister och vill vi ge oss själva en känsla av att ha gjort "rätt". Kortsiktigt känns det bra att ha räddat ett liv. Men i längden kommer det ge en bitter eftersmak eftersom kidet inte får det liv som det ska ha.

Ginnies: PS. Jag skulle inte vara orolig att sälja en häst eller hund till dig;)
 
Sv: rådjur

Jag håller med dig om detta. Kidet lider inte när det är dött.
Du är ju en omtänksam person som även tänker på räven och dess ungar!:idea:

KL
Finns ingen anledning att hålla ett icke utrotningshotat djur i hägn heller för den delen. Jag har inget emot rådjur men anser att de ska leva fritt i våra skogar.

Självklart känner man sig som en duktig och rättskaffens människa som har räddat det lilla söta kidet till livet. Speciellt när man får så mycket positiv feedback...:angel: Men hur är det om 1-2 år? Vilken livskvalité har den då? Det är ju faktiskt så att avlivning i det här fallet hade varit en mer ansvarsfull handling.
De flesta av oss är egoister och vill vi ge oss själva en känsla av att ha gjort "rätt". Kortsiktigt känns det bra att ha räddat ett liv. Men i längden kommer det ge en bitter eftersmak eftersom kidet inte får det liv som det ska ha.

Ginnies: PS. Jag skulle inte vara orolig att sälja en häst eller hund till dig;)

Ville bara säga att jag håller med dig i allt du säger! Du tog orden ur mun på mig :)
Och jag tycker som du, att ginnies är den största djurvännen!

till tråden i övrigt:

Jag bor brevid ett stort hjorthägn och går förbi däribland. Vid ett tillfälle stog en stor vacker hjort med jättehorn precis vid staketet. En farbror kom fram och la lite mat på marken, tog fram bössan och sköt den. Jag vart ju lite chockad, men han kom senare fram till mig och berättade varför han sköt den. Han sa att efter många års erfarenhet med rådjur, hjortar m.m och fött upp några med flaska hade han inga bra erfarenheter av flasknappning. Enligt honom hade de flesta blivit aggressiva, för eller senare i livet. Just den här hjorten jagade allt mänskligt som rörde sig genom hägnet och familjens barn va tvugna att gå igenom hägnet till bussen med hjärtat i halsgropen. Han sa: aldrig i livet att jag kommer nappa upp någon mer hjort eller rådjur.
 
Senast ändrad:
Sv: rådjur

Ginnies: PS. Jag skulle inte vara orolig att sälja en häst eller hund till dig;)


Jag är inte så van vid berömmande ord, jag blir nästan lite generad.

Ni andra som är rädda, jag tänker inte köpa någon mer häst, än mindre ta hand om någon mer oönskad hund.:crazy:

Nu ska G. gå på promenad med sin oönskade hund som klarade sig med sin önskan att bo här bara för att jag är djurvän men ändå krass.
 
Sv: rådjur

Rådjur som är över 3 veckor går inte att tämja, enlig de ja fick berättat för mig, och när folk ringer djurparker å osv, så avlivas oftas djuren för att de antingen inte går att tämja pga för gammla eller så har de redan fullt upp med sina egna!!
 
Sv: rådjur

Haha, jag som inte ens vill ha en hund i sängen... älg i sängen är ju ett paaaaar snäpp större:eek::rofl:
 
Sv: rådjur

Och hur klarar de vintrarna där?

Bra antar jag, eftersom det finns rådjur där...
bananconten.gif
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Seaside
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 192
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 116
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp