Bukefalos 28 år!

Rally-folk! (del 2)

Kom på att vi skulle tävla imorgon. Förträngt det :rofl: en enkel start inte så långt ifrån oss. Jag har inga förhoppningar utan planen är att känns hon taggad kör vi annars kommer jag diska oss genom att belöna sen köra 1-2 skyltar till och sen avbryta.
 
Sur över att jag inte höll mig till min plan idag och tog en disk. 72p krigade jag mig till, Betty var inte alls länge hugget med över 20 grader varmt och en bana full med sorkhål. Bitvis var hon fin men det saknades glädje. Men nu drar vi igång och tränar igen och siktar in oss på start i augusti istället för att stämma av formen. Mycket banor med doftstörning är planen sen ser vi fram emot inomhussäsongen.
 
Tonårshund igen... Går verkligen upp och ner med koncentrationen just nu.

Börjar inse att jag kanske inte är tävlingklar så snabbt som jag hoppats. Får man pengarna tillbaka om man avanmäler innan sista anmälningsdag eller är det kört?
 
Tonårshund igen... Går verkligen upp och ner med koncentrationen just nu.

Börjar inse att jag kanske inte är tävlingklar så snabbt som jag hoppats. Får man pengarna tillbaka om man avanmäler innan sista anmälningsdag eller är det kört?

Man brukar inte få pengarna tillbaka efter att sista anmälningsdagen gått ut. Enbart vid vissa skäl som till exempel sjukdom (kräver veterinärintyg) eller löp (måste också intygas).
 
Tränat Rally ikväll för första gången på en månad och lite till.
Hon var fin! Och jag har lokaliserat vad vi behöver jobba på :banana: Doft och leksaksstörning. Tränade det ofta förr men slutade av någon anledning med det. När det låg köttbullar på plan tvärdog hon och kunde inte koncentrera sig :D Laddad på rally nu faktiskt, nu satan ska vi få ordning på problemet (som jag tror grundar sig i att hon blir störd av dofter för det blev precis som på tävling)
 
Tränat Rally ikväll för första gången på en månad och lite till.
Hon var fin! Och jag har lokaliserat vad vi behöver jobba på :banana: Doft och leksaksstörning. Tränade det ofta förr men slutade av någon anledning med det. När det låg köttbullar på plan tvärdog hon och kunde inte koncentrera sig :D Laddad på rally nu faktiskt, nu satan ska vi få ordning på problemet (som jag tror grundar sig i att hon blir störd av dofter för det blev precis som på tävling)
Hmm, köttbullar på plan tror jag att min lille definitivt behöver träna på. Det är ett matvrak av rang :rofl:
 
Hmm, köttbullar på plan tror jag att min lille definitivt behöver träna på. Det är ett matvrak av rang :rofl:

Haha :D Det är en utmaning hälsar Betty.
Förr kunde jag ha leksaker liggandes ivägen på banan så hon ibland behövde lägga sig över etc utan problem. Idag var hon märkbart störd :laugh: Så ptja, lite att jobba ifatt.
 
Andra tävling i fortsättningsklassen med dubbla starter och han fortsätter att leverera. Första klassen gick vi ihop 93p och en andra plats och andra klassen gick vi ihop 95p och en fjärdeplacering. Så nu kan han titulera sig som RLD F också! :D

Avancerad-debuten får dock vänta, kanske dags att träna in högerhandlingen först haha! Blir nog ett par fortsättningsstarter till!
66lzxg.jpg
[/IMG]
66lzxg.jpg
 
Andra tävling i fortsättningsklassen med dubbla starter och han fortsätter att leverera. Första klassen gick vi ihop 93p och en andra plats och andra klassen gick vi ihop 95p och en fjärdeplacering. Så nu kan han titulera sig som RLD F också! :D

Avancerad-debuten får dock vänta, kanske dags att träna in högerhandlingen först haha! Blir nog ett par fortsättningsstarter till!
66lzxg.jpg
[/IMG]
66lzxg.jpg
Grattis! Bra jobbat!
Vi är i samma läge, har börjat träningen för avancerat :) Ska gå en avancerad-kurs i sommar, sen hoppas jag vi kan debutera i höst :D Fotposition på höger går okej, men så fort vi ska göra något där tappar hon sidan och rumpan åker iväg :p Hon har inte riktigt förstått att det är samma sak fast tvärtom. Det är kul att träna med nya utmaningar i varje fall!
 
Filmade vår träning idag för att få veta hur det egentligen ser ut när vi tar oss runt en bana, och kunde konstatera att jag har en hund som ser väldigt taggad och glad ut hela vägen runt, men vi har ett litet problem med en glad rumpa som inte riktigt vill komma in i fotgåendet :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 331
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 491
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 261
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp