Sv: Ras?

Jag håller med där, dvärgschnauzern är varken lätt- eller svårmotiverad.
När man hittat vad hunden går i gång på och tycker är kul finns det inga problem med motiveringen.
Jag har testat på lite allt möjligt med min dvärghane, freestyle och spår är helt klart det han gillar mest och där finns det inga problem med motivationen.
Han funkar även i agility, men eftersom han inte är en sådan som älskar att rejsa behövs det lite mer motivering där för att få igång honom.
Men det beror väl alltid på individen vad den gillar.

Tycker att en liten skäggis skulle passa TS väldigt bra, utifrån hennes kriterier.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 515
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 745
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 526
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 251
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp