Råttis-tråden

Sv: Råttis-tråden

Oh nämen tjenare, hänger du här :D

Jag har lite dålig koll, de har varit dåliga på att uppdatera mig... Fick inte ens veta att Anders varit sjuk och avlivats förrän nyligen - och han avlivades i höstas :crazy: Två döttrar ska finnas kvar på Skansen iaf. Om det blev fler än så vete fasen, jag blev så förbannad när jag fick veta om Anders död så jag har inte orkat bry mig i att fråga och visste inte ens att de fått ungar förrän jag fick veta att han var död...

Hojta gärna till om du får veta nåt iaf, vore kul att veta :)
 
Sv: Råttis-tråden

Knapp

I helgen hämtade jag hem den här lilla godingen:

Nigel.jpg


Absinths Nigel, russian blue:love:
 
Sv: Råttis-tråden

Jag ska ha Dexter och någon mer, Fanny ska bestämma sig först så får jag den som blir över!
 
Sv: Råttis-tråden

Men oj, det visste jag inte. Vad tråkigt!
Jag tycker dom har varit dåliga på att uppdatera mig också, men jag fick dock reda på att dem fått en unge, att det ska vara "döttrar" visste jag inte. Jag trodde det var 1 bara...

Jag håller dig uppdaterad!
 
Sv: Råttis-tråden

Lycklig

Jag kan härmed meddela att Petson har fått en bur kompis, eller rättare sakt han har adopterat Pågen. Petson har varit en ganska svår herre förut som verkligen vaktat sitt revir.

Tiden har varit oviktig för mig, därför har det tagit lite tid innan detta ögonblick. Jag har velat ta säkerhet före det osäkra.

Nu har Pågen och Petson bott tillsammans i en vecka, och det har inte varit en enda insident mellan dom. Det värmer i hjärtat att se dom i hängmattan putsande på varandra. :heart
 
Sv: Råttis-tråden

Illa! Nog för att man förmodligen inte hinner maila stup i kvarten på en djurpark men nog sjutton måste man hålla på med det bättre än de gjort - annars köper man inte in privatpersoners husdjur helt enkelt... :crazy:

Det kan ju ha varit en då och kommit fler sen, våra vackringar hann nog tillverka smått flera gånger - Anders var liksom väldigt charmig så det måste ha varit svårt för Smilla att motstå ;) :D

Ja gör det! :)
 
Sv: Råttis-tråden

För efter det jag läst så verkar det troligast. Det är ingen knöl råttan har, utan en stor mjuk, vätskefylld(?) "påse", eller vad man ska säga.. Och vet inte vad det annars skulle kunna vara..

Ska troligen åka och avliva henne imorgon.. :cry:
Alla knölar är tumörer men alla tumörer behöver inte vara cancer. Den där knölen är dock ingen varböld och anledningen till att jag frågade var att det i mina ögon inte heller lät som en varböld. I vilket fall beklagar jag.
 
Sv: Råttis-tråden

Varför gick jag in i den här tråden, vilka små söta pluttar du hade på din sida. Nån gång ska jag ha tåttisar igen :love: Med tanke på att hunden bara är fem lär det väl dröja ett tag..
 
Sv: Råttis-tråden

Varför gick jag in i den här tråden, vilka små söta pluttar du hade på din sida. Nån gång ska jag ha tåttisar igen :love: Med tanke på att hunden bara är fem lär det väl dröja ett tag..


Hade också ett break från råttisar nått år men abstinesen blev förstor så det fick bli råttisar igen :D Nu kommer jag nog aldrig kunna leva utan dom igen. Håller på att klicker träna dom nu :cool:
 
Sv: Råttis-tråden

Lägg in bilderna på grabbarna! Jag får snart hem mina :) om en vecka! Här kommer lite bilder Katrin deras uppfödare har tagit.

Tser.jpg


psk.jpg


_Dream.jpg


_DixieDoe.jpg
 
Sv: Råttis-tråden

Är Katrin möjligtvis medlem och aktiv på råttor ifokus? :)
 
Sv: Råttis-tråden

Tyckte jag kände igen de små därifrån :)
Har de några namn eller har du själv kommit på några?
 
Sv: Råttis-tråden

HD-mässan 17 - 18 April

Equality Horse Arena, Bar Bayard

Vilka kommer?

Träffpunkt?
Tid?
Dag? båda?

Någon som vill ställa ut sin uppfödning?
Finns några platser kvar i ridhuset, men det var nästan fullt nu, men om det
är sol och varmt kanske man kan ha ute?
 
Sv: Råttis-tråden

Jag har tre små rått honor hemma. ^^ En mamma råtta som heter Tindra, riktigt social och lugn. Hon e svart husky roan. Sedan har jag två döttrar till henne Lille Mi och Tjockis. Lille mi är liten och späd. (inte mager med hon får extra mycke mat för jag tycker hon kan lägga på sig mycket, sedan får ju båda ungarna mycket eftersom de växer) Hon är jätte social och älskar händer.Tjockis e stor och tjock... Hon tycker att händer e lite spooky men klättrar gärna ombord. :p
 
Sv: Råttis-tråden

Skickar en tidig sommar hälsning från oss på SPEEDII
Nu har vi fått ut voljärerna och solen strålar, råttorna är ute nästan varje dag och gottar sig :)

Pågen var även med mig ner till sjön och vi fotade lite, jag har fått en ny kamera så var ju tvungen att testa den. Köpte den just för att kunna fota råttisar med den :)

Vill också passa på att berätta att klicker träningen funkar riktigt bra. Pågen är dock lite busig och kan skutta iväg lite men sätter man sig ner så blir han nyfiken och kommer. Snart kan jag nog släppa hela min flock ute och få dom att komma på komando, det är mitt mål :)

Hoppas det är bra med alla er där ute :cool:

20777_1275343329.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 840
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 061
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 814
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp