Renovering av "mitt" hus

Idag börjar vi bygga kök :up:
Först tilläggsisolerar vi ytterväggen, och sen börjar vi bygga :)
IMG_20180330_130005.jpg
 
Blev förresten förvånad när jag skulle fixa försäkringen, då fick jag upp att huset bara är 83 kvm. Trodde det låg på 100 iaf :) tur det känns rymligare!
 
Blev förresten förvånad när jag skulle fixa försäkringen, då fick jag upp att huset bara är 83 kvm. Trodde det låg på 100 iaf :) tur det känns rymligare!
Har du snedtak på övervåningen? De räknar bara golvyta med viss takhöjd.

Mitt lilla hus har bara 74 kvadrat. Fast det är två våningar och fyra rum. Men rejält med snedtak på övervåningen. Mig gör det inget. Men avkomman säger att hen pga sin längd kommer att säja omedelbart när jag ramlar av pinn eftersom hen inte kan bo där. Hen kan bara gå raklång i mitten av rummen uppe :D
 
Har du snedtak på övervåningen? De räknar bara golvyta med viss takhöjd.

Mitt lilla hus har bara 74 kvadrat. Fast det är två våningar och fyra rum. Men rejält med snedtak på övervåningen. Mig gör det inget. Men avkomman säger att hen pga sin längd kommer att säja omedelbart när jag ramlar av pinn eftersom hen inte kan bo där. Hen kan bara gå raklång i mitten av rummen uppe :D
Jo det har jag ju iof, både sovrummet och syrummet samt badrummet uppe har ju snedtak. Tror höjden är runt 130 på väggarna vid snedtaken. Har iaf för mig att panelen vi satte upp i syrummet var 120 cm :p
 
Har du snedtak på övervåningen? De räknar bara golvyta med viss takhöjd.

Mitt lilla hus har bara 74 kvadrat. Fast det är två våningar och fyra rum. Men rejält med snedtak på övervåningen. Mig gör det inget. Men avkomman säger att hen pga sin längd kommer att säja omedelbart när jag ramlar av pinn eftersom hen inte kan bo där. Hen kan bara gå raklång i mitten av rummen uppe :D

Samma med mitt hus, det är mer kvadrat att bre ut sig på än vad det står på papperet. Din avkomma skulle tycka mitt hus är väldigt jobbigt, hen skulle ha konstant ont i huvudet pga det låga taket :laugh:
 
Vi hann inte så långt som vi skulle med köket under helgen, mycket tack vare att elektrikern såklart inte var klar, tanken var att det skulle reglar och isoleras i torsdags, men då var han här och grejade så vi kunde inte börja. Allt skulle ha vart klart förra helgen med det han behövde göra innan vi satt upp köket :meh:
Men vi har fått upp allt efter långa väggen.
Fyllt bil och släp med skit från altanen också så nu är den tom. Vi ville få undan det så vi kan sitta ute om vi känner för det nu när det börjar bli varmare.
IMG_20180401_144636.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 439
Senast: ch791022
·
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 778
Senast: Chili
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 399
Senast: hvala
·
Hemmet Japp, dagens i-landsproblem kommer här! Jag bor med sambo och en katt i ett hus på ca 120 kvm. Huset hyr vi av min sambos mor, och...
Svar
19
· Visningar
2 128
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp