Bukefalos 28 år!

Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tornblomma So sorry men nu verkar förvirringen total. :D Nu svarar paret på plats att TIDIGARE så var det bara Visa som funkade men nu funkar MC bättre. Mannen i paret lovar kolla nästa gång han tar ut. :D

Alltså exakt detta är min upplevelse. Vissa påstår att det är omöjligt med Mastercard, enligt andra är det hur chill som helst.
 
Vi ska till Umbrien i mitten av juni! 12 dagar, och kommer hyra hur nära Perugia.
Någon som har tips på vad man måste se och göra?
Vingårdar, genuina italienska byar osv. :)
 
Generellt verkar betalning "in natura" vara ganska gångbart i Kuba vad jag har förstått! :p
 
Alltså exakt detta är min upplevelse. Vissa påstår att det är omöjligt med Mastercard, enligt andra är det hur chill som helst.
Mina vänner skriver nu att de i dag tagit ut med Mastercard utan problem, liksom tidigare under vistelsen. Visa har de inte men de tror inte att det skulle funka.

Hoppas det kommer att funka för dig!
 
Mina vänner skriver nu att de i dag tagit ut med Mastercard utan problem, liksom tidigare under vistelsen. Visa har de inte men de tror inte att det skulle funka.

Hoppas det kommer att funka för dig!

Menar de att Visa INTE funkar? Det är det som alla kubaner menar SKA funka!? Kaos.
Även min bank rekommenderade Visa, så har skaffat det nu :p
 
Jag längtar just nu bort så mycket att jag utan att tänka mig för bjöd sonen med sällskap att tillbringa ett dygn eller så på Hotell Gästis i Varberg. Där finns hur många böcker som helst, och ett bad som ska vara likadant som det Lenin hade på sin tid. Mysigt för sonen, men hur tänkte jag för övrigt?
 
Har precis bokat en resa till Bologna/Medena/Pisa (ItaItali) helgen innan påsk, 6 dadag totalt.

Någon som har erfarenhet av platserna? Tanken är B&B utanför städerna samt hyrbil. Vi vill njuta av bra mat och pittoreska byar/ställen!
 
Jag längtar just nu bort så mycket att jag utan att tänka mig för bjöd sonen med sällskap att tillbringa ett dygn eller så på Hotell Gästis i Varberg. Där finns hur många böcker som helst, och ett bad som ska vara likadant som det Lenin hade på sin tid. Mysigt för sonen, men hur tänkte jag för övrigt?
Hotell Gästis :love: Var faktiskt aldrig inne i badet (jobbresa, inga badkläder med) men hotellet är ju superroligt. Och de hade en inte helt dum ostbricka som dessert till middagen.
 
1,5 vecka kvar till detta! :love:
banner_home_1.jpg

Har köpt ny nackkudde och reseväska. Provpackade igår vilka sommarkläder som passar och köpte lite nytt. Måste bunkra solkräm och underhållning, i morgon vaccination, och ta ut lite dollares. Annars ganska så all set. :up: (Kommer ha panik i sista sekund, men ändå)
 
Hotell Gästis :love: Var faktiskt aldrig inne i badet (jobbresa, inga badkläder med) men hotellet är ju superroligt. Och de hade en inte helt dum ostbricka som dessert till middagen.
Sonen plus sällskap sitter troligen vid frukosten nu. Jag pöser över av att vara God Mor.

Badet är underbart!
 
1,5 vecka kvar till detta! :love:
banner_home_1.jpg

Har köpt ny nackkudde och reseväska. Provpackade igår vilka sommarkläder som passar och köpte lite nytt. Måste bunkra solkräm och underhållning, i morgon vaccination, och ta ut lite dollares. Annars ganska så all set. :up: (Kommer ha panik i sista sekund, men ändå)

Glöm inte resekortet (försäkringsbevis) hälsar den yrkesskadade. ;)

Själv har jag tre dagar kvar, måste växla pengar samt kolla upp vad som gäller för mobilen.
 
1,5 vecka kvar till detta! :love:
banner_home_1.jpg

Har köpt ny nackkudde och reseväska. Provpackade igår vilka sommarkläder som passar och köpte lite nytt. Måste bunkra solkräm och underhållning, i morgon vaccination, och ta ut lite dollares. Annars ganska så all set. :up: (Kommer ha panik i sista sekund, men ändå)
Glöm inte att smörja solkräm på benen. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 310
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 451
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 964
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp