Bukefalos 28 år!

Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis bokat en resa till Bologna/Medena/Pisa (ItaItali) helgen innan påsk, 6 dadag totalt.

Någon som har erfarenhet av platserna? Tanken är B&B utanför städerna samt hyrbil. Vi vill njuta av bra mat och pittoreska byar/ställen!
Det är säkert en dryg timme med bil från Pisa, men Cinque Terre-regionen om ni inte aktivt valt bort den är ju fantastisk. Vi bodde senast i en by utanför de fem byarna, Moneglia, på ett HELT fantastiskt litet hotell uppe i bergen med bedövande utsikt och världens skönaste familjära stämning (och fantastisk mat!). La Vigna tror jag mig minnas att det hette. Skulle kunna bo där året om. Utmärkt läge för utflykter i regionen och allmänt bara helt fantastiskt.
 
Jag skulle vilja ha tips på vart vi skulle kunna åka i augusti.

Önskemål är:
*Barnvänligt
*Direktflyg från Göteborg
*Sol och bad
*I den billigare änden av skalan
*Gärna Grekland eller portugal, inom Europa iaf

Vi har tidigare varit på kefalonia och hade gärna åkt dit igen, men tyvärr verkar det falla bort på att det inte verkar finnas direktflyg och de lägsta priserna (vad jag lyckas hitta iaf) på charter börjar liksom på smärtgränsen för vår budget.

Portugal faller lite på att det inte finns direktflyg, men jag har hört att det i sommar ska finnas något bolag som flyger till algarve. Lyckas dock inte hitta, när kan det tänkas släppas för bokning?

Så, det känns som vi behöver vidga vyerna lite på resemål, men det finns ju så galet många alternativ:nailbiting:
 
Alltså, jag har bokat flygbiljett. På sidan där jag bokade stod det att man skulle ange det första namnet i passet, även om det inte var tilltalsnamnet. Men nu är jag livrädd att det blir fel?! Skulle jag angett båda mina förnamn? Det första namnet är inte mitt tilltalsnamn, så på underskriften står ju det andra namnet. På visumet jag sökt står båda namnen. Help :nailbiting:
 
Alltså, jag har bokat flygbiljett. På sidan där jag bokade stod det att man skulle ange det första namnet i passet, även om det inte var tilltalsnamnet. Men nu är jag livrädd att det blir fel?! Skulle jag angett båda mina förnamn? Det första namnet är inte mitt tilltalsnamn, så på underskriften står ju det andra namnet. På visumet jag sökt står båda namnen. Help :nailbiting:
Jag brukar alltid skriva alla mina tre namn men får jag bara skriva ett så skriver jag det som står först - vilket alltså inte är mitt tilltalsnamn. Har aldrig haft problem :).
 
Har precis bokat en resa till Bologna/Medena/Pisa (ItaItali) helgen innan påsk, 6 dadag totalt.

Någon som har erfarenhet av platserna? Tanken är B&B utanför städerna samt hyrbil. Vi vill njuta av bra mat och pittoreska byar/ställen!

Jag har bara gjort en utflykt till Pisa men vill gärna rekommendera Lucca. Väldigt mysig och trevlig stad och ett stort plus för stadsmuren som man kan gå runt på. Vi var även till Viareggio som inte imponerade så mycket på mig men väl på de som uppskattade stränder. Florens gillade jag också!
 
Jag och sambon ska till Milano 13-16 April. Någon som varit där? Vad får vi inte missa? Nånting speciellt att tänka på? Jag har noll koll :D
Vi ska bo vid San Siro och ska se fotbollsmatch på söndagen :)
 
Jag och sambon ska till Milano 13-16 April. Någon som varit där? Vad får vi inte missa? Nånting speciellt att tänka på? Jag har noll koll :D
Vi ska bo vid San Siro och ska se fotbollsmatch på söndagen :)
Milano är trevligt! Gott om god mat. Min partner shoppade loss på HMs herravdelning som var mycket mer färgglad än den svenska motsvarigheten. Och taket på den största kyrkan är jätteroligt att gå upp på!
 
Alltså jag är så resesugen! Ser på reportage, YouTube, scrollar Pinterest efter inspiration.. Som det ser ut nu lutar det lite åt antingen Köpenhamn, Helsingfors eller Amsterdam. Kommer alltså resa själv och en resa på ca 3-4 dagar. Någon som dragit iväg själv? Hur var er upplevelse och till vilken stad?
 
Jag skulle vilja ha tips på vart vi skulle kunna åka i augusti.

Önskemål är:
*Barnvänligt
*Direktflyg från Göteborg
*Sol och bad
*I den billigare änden av skalan
*Gärna Grekland eller portugal, inom Europa iaf

Vi har tidigare varit på kefalonia och hade gärna åkt dit igen, men tyvärr verkar det falla bort på att det inte verkar finnas direktflyg och de lägsta priserna (vad jag lyckas hitta iaf) på charter börjar liksom på smärtgränsen för vår budget.

Portugal faller lite på att det inte finns direktflyg, men jag har hört att det i sommar ska finnas något bolag som flyger till algarve. Lyckas dock inte hitta, när kan det tänkas släppas för bokning?

Så, det känns som vi behöver vidga vyerna lite på resemål, men det finns ju så galet många alternativ:nailbiting:
Av de grekiska öar jag besökt har Samos varit billigast (charter). Sen beror det ju på vad man söker och när man åker förstås :)
Vi söker lugnt, bad o god mat. Små hotell utan trängsel ;)
Direktflyg till Samos, som är min favorit ö :D
 
Greklandsproffs! Jag kommer att åka till Aten i tjänsten i slutet av mars, och kommer att ha åtminstone en ledig heldag att göra vad jag vill med. Vad ska jag göra? Var ska jag bo? Några områden som bör undvikas? Vad ska jag tänka på i övrigt? Jag har aldrig varit i Grekland och känner mig märkligt nervös, vilket sannerligen inte är likt mig.
 
Ikväll åker vi till solen! Börjar bli pirrigt nu :) Ska bli kul att flyga med Qatar också, har flugit med Emirates en gång innan och det var ju lite trevligare än lågprisbolagen... om man säger så. :D Och sen - värme!!
Låter härligt! Var är ni på väg nu igen? Minnet är kort men bra...
 
Av de grekiska öar jag besökt har Samos varit billigast (charter). Sen beror det ju på vad man söker och när man åker förstås :)
Vi söker lugnt, bad o god mat. Små hotell utan trängsel ;)
Direktflyg till Samos, som är min favorit ö :D

Bildgooglade lite, såg ju alldeles fantastiskt ut :love: :bow:

Jag brukar lyckas hitta mängder med intressanta resor, men nu verkar jag ha tappat stinget totalt :confused: Det är mest Kreta, Rhodos och Alanya som dyker upp..
Era kriterier låter väldigt lika våra :D
 
Bildgooglade lite, såg ju alldeles fantastiskt ut :love: :bow:

Jag brukar lyckas hitta mängder med intressanta resor, men nu verkar jag ha tappat stinget totalt :confused: Det är mest Kreta, Rhodos och Alanya som dyker upp..
Era kriterier låter väldigt lika våra :D
Kreta, Rhodos och Alanya... inga platser som lockat mig hittills iaf ;)

Dock tror jag att när det gäller grekland så finns det ngt för alla, på alla öar ;) Som Samos tex. Vi valde att bo i lilla lugna Votsalakia med typ bara strand och tavernor. Medans andra väljer Kokkari eller Pythagorion för att få lite gränder att strosa i. Eller Samos stad för mer liv och rörelse :D
 
Kreta, Rhodos och Alanya... inga platser som lockat mig hittills iaf ;)

Dock tror jag att när det gäller grekland så finns det ngt för alla, på alla öar ;) Som Samos tex. Vi valde att bo i lilla lugna Votsalakia med typ bara strand och tavernor. Medans andra väljer Kokkari eller Pythagorion för att få lite gränder att strosa i. Eller Samos stad för mer liv och rörelse :D
Nej, men precis.. Inte ett dugg lockande, men det är i princip bara det jag får upp :confused:
Sen tycker jag att Grekland är svårt, det finns ju så himla många öar :o
Men Samos ska definitivt kikas på:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 962
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp