Robinson 2018

Alltså Jan :rofl:

Men fattar inte alls hur de tänker. Tänk om de hade skickat ut Nicoline, Victoria och Jan istället för Nick, Alexandra och Carolin. Tror de hade klarat sig betydligt bättre på tävlingarna då. Visst det hade förmodligen varit endel tjafs i lägret men det är det ju nu också :meh:
Både Nicoline och Victoria har presterat generellt bättre än Nick. Han var högst medelmåttig när det inte gällde ren styrka. Han hade varit bra att ha i "dragkampen". Att behålla Jan var rena idiotin, oavsett hur han är att umgås med så har han inte varit någon tillgång i någon tävling. Jim var långt bättre och det säger väldigt mycket.
 
Han är på min svarta lista över social kompetens sedan han sa Antingen gillar man Janne eller så gillar man inte Janne. Såna uttalanden är bland det värsta jag vet, så jäkla självgott och ”jag tänker minsann inte ändra på mig”.

Japp, håller med om det också. Riktigt gräsligt uttalande. :D
 
Jag läste på Flashback (ja, seriös källa och så vidare) att det var någon som skrev att skillnaden mellan lagen i första hand är att lag nord, oavsett om det är tjafs i lägret innan, uppträder som ett enat lag på tävling. Medan konflikterna i lag syd färgar av sig, energin Pascal lägger ner på att störa sig på Jan (även om det är med rätta) hade behövts bättre på tävlingen. När Lina kände att hon inte orkade mer igår, sa hon till att snart släpper jag = hennes lagkamrater kunde förbereda sig på att hon skulle släppa. I lag syd var det möjligen nu släpper jag, och då var skadan redan skedd som när Victoria slog sig i huvudet.
 
Jag läste på Flashback (ja, seriös källa och så vidare) att det var någon som skrev att skillnaden mellan lagen i första hand är att lag nord, oavsett om det är tjafs i lägret innan, uppträder som ett enat lag på tävling. Medan konflikterna i lag syd färgar av sig, energin Pascal lägger ner på att störa sig på Jan (även om det är med rätta) hade behövts bättre på tävlingen. När Lina kände att hon inte orkade mer igår, sa hon till att snart släpper jag = hennes lagkamrater kunde förbereda sig på att hon skulle släppa. I lag syd var det möjligen nu släpper jag, och då var skadan redan skedd som när Victoria slog sig i huvudet.

Rick sa ju ändå något med "varning" innan han släppte. Men visst, jag förstår resonemanget med lagandan på tävling.
 
Rick sa ju ändå något med "varning" innan han släppte. Men visst, jag förstår resonemanget med lagandan på tävling.

Ja, Rick hörde jag sa till, men då hade han väl i princip redan släppt. Medan Lina sa till en bra stund innan. Och lite så uppträder det laget hela tiden. Deras irritation på varandra överskuggar liksom allt. Medan det säkert finns irritation i det andra laget också (jag har tyvärr haft en "Lillemor" i mitt liv på riktigt och hon höll på att knäcka mig totalt) men på tävling fokuserar de på att vinna.
 
Och det är himla smart att, när man redan är hatad av hela laget, kliva upp på morgonen och surt fräsa Vem var det som snarkade i natt?


@Lobelia Håller med om att syd får skylla sig själva efter att de behöll Janne. Undrar om den tanken verkligen inte slog Pascal när han hängde där i repet.
Fast att Janne klev av först spelar ju egentligen ingen roll. Dom skulle ju hänga så länge som möjligt. Hade Pascal hängt kvar längre hade dom kanske vunnit dock hade Det andra laget sju man kvar.
 
Fast att Janne klev av först spelar ju egentligen ingen roll. Dom skulle ju hänga så länge som möjligt. Hade Pascal hängt kvar längre hade dom kanske vunnit dock hade Det andra laget sju man kvar.
För var person som släppte tagen blev det svårare för övriga att hänga kvar, så jo det spelade stor roll att Janne släppte.
 
Nicolines och Dessies samtal på stranden var mer skämskudde-framkallande än speeddejterna i bonde söker fru, vilket inte vill säga lite. Jag klarade knappt av att sitta kvar vid tvn.

Mer positivt är att Ida verkar vara en fantastisk människa. Jag önskar att jag hade en Ida i mitt liv.
 
Bytet av medlemmar visade verkligen skillnaden mellan lagen. Lag Nord resonerade kring att två som gillade varann borde gå och Ida och Lina anmälde sig frivilligt, med positiv inställning. Medan Lag Syd valde utröstningsmodellen efter att Rick hade anmält sig (de hade valt de två i alla fall). Jag är jättetrött på Pascals pakt.
 
Bytet av medlemmar visade verkligen skillnaden mellan lagen. Lag Nord resonerade kring att två som gillade varann borde gå och Ida och Lina anmälde sig frivilligt, med positiv inställning. Medan Lag Syd valde utröstningsmodellen efter att Rick hade anmält sig (de hade valt de två i alla fall). Jag är jättetrött på Pascals pakt.

Jag hoppas av hela mitt hjärta attsyd förlorar även ikväll. Hur jobbig Jan än är, så har Pascal behandlat honom vidrigt och skyllt alla förluster, även den när han själv valde att låta Jan stå över, på honom. Jag hade skrattat på mig om nord vinner även ikväll, trots handikappet Jan.

Dessutom är jag livrädd att DK åker ut om nord hannar i öråd (alla deras svaga deltagare är ju immuna), och syd kommer bli tvungna att rösta ut någon ur Pascals löjliga pakt om de förlorar. Jag tror faktiskt inte Victoria och Dessie kommer svika varandra, och tjejerna från nord kommer förmodligen vilja ha ut den svagaste. Det är i mina ögon Nicoline, och det är definitivt rättvist om det blir så. Pascal hade gärna fått falla på eget grepp och åka ut också. :devil:

Tävlingen borde ju inte bli ren styrka? Alla killar utom Pascal är i samma lag, det känns inte som att en styrkegren är rättvist någonstans.
 
Fast jag tror att det är Victoria som åker om Syd förlorar. Tror inte att Dessie orkar gå med onda ögat från Pascal på sig om hon röstar ut hans tjej.
 
Fast jag tror att det är Victoria som åker om Syd förlorar. Tror inte att Dessie orkar gå med onda ögat från Pascal på sig om hon röstar ut hans tjej.

Men hur det än blir måste de ju rösta ut en person ur sin pakt om de hamnar i ett öråd. Om Ida, Lina och Victoria röstar på Nicoline så blir det ju jämnt även om Dessie inte vågar trotsa Pascal. Jag tror inte tjejerna från nord kommer rösta på varken Pascal eller Dessie eftersom dessa trots allt tillför något i tävlingarna, så det står väl mellan Nicoline och Victoria. Jag hade hellre behållit Victoria.

Men bara för det förlorar väl nord och en vettig person tvingas lämna....
 
Men hur det än blir måste de ju rösta ut en person ur sin pakt om de hamnar i ett öråd. Om Ida, Lina och Victoria röstar på Nicoline så blir det ju jämnt även om Dessie inte vågar trotsa Pascal. Jag tror inte tjejerna från nord kommer rösta på varken Pascal eller Dessie eftersom dessa trots allt tillför något i tävlingarna, så det står väl mellan Nicoline och Victoria. Jag hade hellre behållit Victoria.

Men bara för det förlorar väl nord och en vettig person tvingas lämna....
Ja, du kanske har rätt ... men jag HOPPAS verkligen att Syd förlorar, det behöver hända något där. Och Nord är mer värda att vinna.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
318
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
424
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
909
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 688
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp