Robinson 2018

Samma här. Jag tyckte verkligen inte om det. Varför måste de ha några oskyldiga djur där. Känns sjukt onödigt. Räcker väl med Farmen. Deltagarna verkade inte vela ha djuren. :(
De vill bara ha mat, så det blir väl så till slut att de får slakta. OM de får göra det
 
Nicoline fick två röster i går. Jag undrar om det kan ha varit Ricks båda. Han sa att han gillade Carolin, och han har bondat med Victoria. Då återstod bara Dessie och Nicoline.

Som jag minns det stod det "Nicoline" på ena lappen och "Nicolin" på den andra. Listigt av Rick om det nu var han.
 
Jag mådde på riktigt illa när de slaktade geten. Hoppas den andra geten går ett bättre öde till mötes. :cry:

Jag håller med Dessie om hur tänker Pascal om han vill behålla Jan (trots allt och trots att de/han skyller alla förluster på honom?) och rösta ut Alexandra? Hur många tävlingar tror han att han vinner efter det? Hur tänker han (egoistiskt sett) om han tänker livet efter lag syd, när det är sammanslagning? Lag nord har tre starka killar och tre starka tjejer som ärligt talat känns betydligt starkare än syd. Även om Pascal räknar in dk i deras pakt, så finns risken att Robert och Henrik kommer med till sammanslagning, och då är inte Pascal starkast längre. Hoppas f-n Alexandra blir immun på söndag, då tror jag Pascal kan få röster. :devil:
 
Tråkigt att lag syd förlorade igen. Tycker det är dags för öråd hos nord nu. Samt de har ngr som verkar lite tråkiga i det laget.
Hoppas med Alexandra vinner immunitet.
 
Fult av Pascal att försöka få med pakten mot Alexandra för att han är rädd om sitt eget skinn. Hoppas verkligen hon vinner immunitetstävlingen. Hennes styrka är ju en tillgång för laget.

Kul att DK fick vara lite hjälte i tävlingen.
 
Fult av Pascal att försöka få med pakten mot Alexandra för att han är rädd om sitt eget skinn. Hoppas verkligen hon vinner immunitetstävlingen. Hennes styrka är ju en tillgång för laget.

Kul att DK fick vara lite hjälte i tävlingen.

DK är underbar, älskade att han avgjorde tävlingen. :D

Hur kul hade det inte varit om Pascal inte blir immun och Dessie eller Victoria (som känns minst sugna på att rösta på Alexandra) röstar på Jan istället? Om Alexandra, Jan och Rick alla tre röstar på Pascal, plus att lag nord förmodligen lägger sin röst på honom = hej då Pascal.
 
DK är underbar, älskade att han avgjorde tävlingen. :D

Hur kul hade det inte varit om Pascal inte blir immun och Dessie eller Victoria (som känns minst sugna på att rösta på Alexandra) röstar på Jan istället? Om Alexandra, Jan och Rick alla tre röstar på Pascal, plus att lag nord förmodligen lägger sin röst på honom = hej då Pascal.
Både Dessie och Victoria försökte ju få argumentera med Pascal om Janne men han bara passade ner deras invändningar. Trist attityd från honom.
 
Jag tror Alexandra gjorde bort sig rejält när dom tävla om att bli immuna. Hon var immun men kämpade länge ändå. Hon gav ju Pascal en gyllene chans att visa hur stark hon är. Hoppas Pascal åker på söndag.
 
Jag tror Alexandra gjorde bort sig rejält när dom tävla om att bli immuna. Hon var immun men kämpade länge ändå. Hon gav ju Pascal en gyllene chans att visa hur stark hon är. Hoppas Pascal åker på söndag.
Jag tror inte det spelat någon som helst roll om hon inte kämpat länge, alla visste redan hur stark hon var.
 
Hur tänker Pascal egentligen? Så länge de är ett lag måste de ju tävla och vinna som ett lag. Att ha bra deltagare är liksom en grundförutsättning för att vinna. De han har kvar nu är:
Jan - har han visat med all tänkbar tydlighet vad han tycker om hans prestation. Jan är ganska dålig.
Nicoline - har fullständigt bleknat bort och har underpresterat i nästan varenda tävling.
Victoria - ojämn. Blixtrade till igår, men kan vara ett sänke också.
Dessie - är väl mest normal i det gänget. Men ganska medelmåttig jämfört med Marie, Lina och Ida i det andra laget. Fruktansvärt bra på logiska grejer dock.
Rick - är väl i så fall den som kan matcha nord bäst.
Och så han själv då, som är bäst på precis allt. Men nord har bara en riktigt svag spelare (Johan), även om Lillemor är extremt irriterande så är hon hyfsad på tävlingarna.

De kommer bli hajmat vid en eventuell sammanslagning. Nord kommer med allra största sannolikhet hålla ihop (minus Johan och Lillemor möjligtvis) och rösta ut de kvarvarande deltagarna i lag syd först. Och jag är inte helt säker på att DK kommer gå tillbaka till sin gamla grupp, han verkar må bättre i nord där han slipper bråken och dessutom kändes han lite utanför den riktiga pakten redan från början.
 
Hur tänker Pascal egentligen? Så länge de är ett lag måste de ju tävla och vinna som ett lag. Att ha bra deltagare är liksom en grundförutsättning för att vinna. De han har kvar nu är:
Jan - har han visat med all tänkbar tydlighet vad han tycker om hans prestation. Jan är ganska dålig.
Nicoline - har fullständigt bleknat bort och har underpresterat i nästan varenda tävling.
Victoria - ojämn. Blixtrade till igår, men kan vara ett sänke också.
Dessie - är väl mest normal i det gänget. Men ganska medelmåttig jämfört med Marie, Lina och Ida i det andra laget. Fruktansvärt bra på logiska grejer dock.
Rick - är väl i så fall den som kan matcha nord bäst.
Och så han själv då, som är bäst på precis allt. Men nord har bara en riktigt svag spelare (Johan), även om Lillemor är extremt irriterande så är hon hyfsad på tävlingarna.

De kommer bli hajmat vid en eventuell sammanslagning. Nord kommer med allra största sannolikhet hålla ihop (minus Johan och Lillemor möjligtvis) och rösta ut de kvarvarande deltagarna i lag syd först. Och jag är inte helt säker på att DK kommer gå tillbaka till sin gamla grupp, han verkar må bättre i nord där han slipper bråken och dessutom kändes han lite utanför den riktiga pakten redan från början.
Du har lite väl låga tankar om syds individer generellt. Den enda som inte presterar bra är Jan. Vem som är bäst i jämförelse med nord beror på gren. Vid sammanslagning kan inte grenarna vara allt för fokuserade på fysisk styrka om tjejerna inte ska åka direkt och det blir delvis andra förutsättningar.

Tävlingsledningen verkar dessutom ägna sig åt att förvirra och göra det svårt för pakter.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
306
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
414
Senast: Praefatio
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 556
Senast: WildHorse
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 051
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp