Robinson 2018

Du har lite väl låga tankar om syds individer generellt. Den enda som inte presterar bra är Jan. Vem som är bäst i jämförelse med nord beror på gren. Vid sammanslagning kan inte grenarna vara allt för fokuserade på fysisk styrka om tjejerna inte ska åka direkt och det blir delvis andra förutsättningar.

Men de är ju inga kvar? Rick och Dessie tycker jag kan matcha nord hjälpligt, men de är två personer? Nicoline har inte direkt presterat, och Victoria är rätt blek? Du tycker själv att Jan inte är mycket att hänga i granen. Nord är fullt lag.
 
Skrattade gott åt att Janne kände sig hedrad av att få amuletten igår.
Särkilt när lag nord uttryckt att det är en bajsmacka de sänder över. :rofl:

Hur kan man ha så dålig självinsikt?

Håller helt med om Nicolin, hon känns inte som en självständig individ längre.
 
Spinner vidare på mitt eget inlägg. Alltså, det är inget större fel på deltagarna i lag syd (mer än Jan och Pascal), men i en lagtävling kan man inte tänka så egoistiskt som Pascal gör. Han borde se att så länge de är ett lag, som tävlar mot ett annat lag, tjänar alla På att ha kvar starka spelare. Oavsett om hen sen blir ett problem för honom längre fram. Syd har, förutom när de röstade hem Jim, enbart röstat ut sina starka spelare, medan nord är intakta (har röstat ut en svag spelare, månsson). Med Nick och Caroline fanns det åtminstone en konflikt, men med Alexandra var det enbart för att trösta Pascals ego. Att rösta ut Alexandra igår var ren galenskap. Både Jan och Nicoline borde åkt ut före henne (de flesta borde åkt ut före henne, även i andra laget). Mina favoriter är i andra laget, så egentligen får han ju syssla med vad han vill, men han skjuter ju sig själv fullständigt i foten.
 
Undra hur fasen dom tänkte som behöll Pascal och skicka ut Alexandra. Helt galet. Konstigt att Pascal inte fick någon röst.
undra vilka två som får lämna idag. Johan och Lillemor? Och vart ska dom ta vägen tro??
 
Undra hur fasen dom tänkte som behöll Pascal och skicka ut Alexandra. Helt galet. Konstigt att Pascal inte fick någon röst.
undra vilka två som får lämna idag. Johan och Lillemor? Och vart ska dom ta vägen tro??

Jag misstänker att Rick och Alexandra utgick från att Dessie och Victoria inte skulle rösta på Pascal, men att de hoppades att de istället skulle rösta på Jan = många röster på Jan hade räddat Alexandra. Eftersom de inte visste om nords röst.

Förmodligen kommer två hamna hos syd för att inte det laget helt ska elimineras. Om nord får välja lär de ju skicka bort Johan och Lillemor eftersom ingen verkar speciellt välvilligt inställda till dem. Såvida inte Johans förbannade immunitet gör att han inte kan väljas. Rent spontant borde de inte vilja skicka Henrik eller robban. Misstänker att de heller inte vill "bjuda" syd på att få tillbaka DK.
 
Jag kan köpa att man har en långsiktig strategi, men då får man ju stå för konsekvenserna som följer. Det är riktigt uselt att vara så sur och gå så hårt åt andra när laget förlorar om och om igen, samtidigt som man aktivt har valt rösta ut de starkaste.
 
När man målat upp en bild av man är nån supersnubbe och orkar 10 sek.. Näää.. Kändes lite väl lamt faktiskt.
Spec när man tänker på att Rick är 70 bast och gjorde det bättre.

Lite som Robert var inne på så borde det dessutom vara negativt att väga mer i en sån tävling. Med andra ord en mycket lämplig tävling för Johan, Lillemor och Nicoline som inte väger något. Jan är långt ifrån störst/tyngst av killarna. Jag hade nog väntat mig att Rick, Henrik eller Robert skulle ramla först i och med att de är tyngst.
 
Fast lag syd får skylla sig själv, de valde att behålla Janne.

Jag blir fascinerad av Janne, att han är stolt över att lag nord utsåg honom till den svagaste länken i laget, eller inte förstod att det var det amuletten handlade om.

Och snarkningen, sur för att ingen erkände att de snarkade.... de kunde rimligen inte veta om de snarkat just den natten - man brukar sova när man snarkar.
 
Jan, Jan, hur tänkte du?

Om han tänker så måste det ju vara att han ändå vet att han kommer ryka vid nästa öråd och gör allt för att reta upp laget innan dess. Mest troligt är väl dock att han inte tänker alls. För lag nord var han en bajsmacka, medan han går runt och är hedrad.
 
Alltså Jan :rofl:

Men fattar inte alls hur de tänker. Tänk om de hade skickat ut Nicoline, Victoria och Jan istället för Nick, Alexandra och Carolin. Tror de hade klarat sig betydligt bättre på tävlingarna då. Visst det hade förmodligen varit endel tjafs i lägret men det är det ju nu också :meh:
 
Om han tänker så måste det ju vara att han ändå vet att han kommer ryka vid nästa öråd och gör allt för att reta upp laget innan dess. Mest troligt är väl dock att han inte tänker alls. För lag nord var han en bajsmacka, medan han går runt och är hedrad.
Och det är himla smart att, när man redan är hatad av hela laget, kliva upp på morgonen och surt fräsa Vem var det som snarkade i natt?


@Lobelia Håller med om att syd får skylla sig själva efter att de behöll Janne. Undrar om den tanken verkligen inte slog Pascal när han hängde där i repet.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
317
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
424
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
905
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 679
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp