Robinson 2018

Ja han är vidrig. Det sorgliga är att ingen annan i laget har reagerat på hans dumheter på ett mer konstruktivt sätt. Det blir så fel när det bara tas upp i samband med att någon annan också beter sig dumt. Så lätt för honom att ta det som ett kvitto på att han har rätt.

Men Pascal verkar klok och fin. Hoppas att de andra åtminstone fick sig en liten tankeställare.
Antingen vågar ingen utmana honom eller så är de rädda om hans muskler, för lagets skull. Men han beter sig verkligen som en idiot.

Ja, Pascal var jättebra när han tog upp det där.
 
Jag tror Niclas blir en riktig mes när maten och orken tryter.
Men hur tänkte Victoria när hon lämnar lägret och tackar nej till mat?? Då hoppas jag hon tackar nej även om laget vinner mat.
Laget gav henne ett stort förtroende. Då bytte hon bort viktiga saker mot en amulett... Ändå känner hon sig ufryst?? Hon lär ryka lika snabbt som amuletten är förbrukad.
 
Han hade även en riktigt otäck inställning till den unga tjejen (Dessie?) tidigare i veckan. :rage::wtf::yuck:
Ja, har också reagerat på det. Han är väldigt arrogant mot de han tycker är småtjejer. När han pratade om Nicoline i en intervju kallade han henne Nicolina, han hade inte ens lagt hennes namn på minnet.

Fast just intervjuerna är jag skeptisk till, där vinklar de nog väldigt hårt så att var och en får en typ. Just Niklas har dock gjort bort sig tillräckligt för mig när han kommunicerat med laget.
 
Jag har inte riktigt koll på alla namnen än..
Men är grymt imponerad av den unga tjejen med lockar. Hon är så smart, mogen och empatisk.
Tyvärr tror jag ingen lyssnar på henne för hon är bara en ung tjej och i det gänget dessutom.

Vilket jä'la gubbgäng! Kräks på de där gubbarna och deras tugg. Riktiga gamla tiders översittargubbar.
Victoria har jag inte riktigt fått någon uppfattning om ännu, men förstår att hon har tröttnat på gubbgänget.
Men det kanske inte är rätt väg att gå att lämna gruppen. Hon borde tagit upp det med Nicklas (?)
Gillar den andra gruppen mycket mer.
 
Det är skrämmande när folk utan förmåga att sätta sig in i andras känslor och är bufflar av värsta sort tillåts att dominera. Nick beter sig vidrigt mot framförallt kvinnor och är dryg mot folk som är yngre och anser sig ha något att säga och kvinnor. Gud nåde den unga kvinna som tar sig ton ;)

Och sen måste väl folk inse att en person inte väljer att flytta från lägret om hon känner sig välkommen, accepterad och sedd. Det verkar mest som folk tolererat Victoria, det är en form av mobbing att inte få vara med och räknas. Det blir känsligt för gruppen när man sen börjar tala om mobbing, få ser sig som mobbare eller mobbar medvetet och alla ser inte vidden av handlingarna när man är ihopskuffad i en mindre grupp och inte har andra att umgås med och någon hamnar utanför. Det saknas helt skyddsnät. Jag tror inte någon medvetet mobbar Viktoria utom möjligen Nick.

Det ser dock ut som att Viktoria är knepig och inte bjuder till själv och sen är positionerna låsta. Det går inte att lös problemen om man väljer att isolera sig och med det gänget så vet jag inte om det går utan hjälp utifrån, de verkar vilja ha en dysfunktionell grupp.
 
@Lobelia hela konceptet bygger väl på dysfunktionella grupper, det blir ingen underhållning annars ;)
Det kan bli bra underhållning även med folk som fungerar ok i grupp, men det är svårt när temat är att de ska sitta på en strand och svälta. Det är ett billigt knep att slänga in en mansgris som är full av sig själv med några unga tjejer med integritet.
 
Det kan bli bra underhållning även med folk som fungerar ok i grupp, men det är svårt när temat är att de ska sitta på en strand och svälta. Det är ett billigt knep att slänga in en mansgris som är full av sig själv med några unga tjejer med integritet.
Ja, det är sant. Samtidigt finns ju den där clashen mellan mansgrisar och unga smarta tjejer i de flestas vardag. Så Robinson kanske speglar samhället på den punkten.
 
Tycker generellt tjejerna, med något undantag, verkar väldigt vettiga och drivna i båda lagen. Killarna i lag nord verkar också vettiga efter att gnällfinken åkte ut igår. Hyser ett visst hopp för de yngre killarna i lag syd, men där finns samtidigt vissa gubbar som borde åka tillbaka till 50-talet där de och deras värderingar hör hemma. :yuck:
 
Ja, det är sant. Samtidigt finns ju den där clashen mellan mansgrisar och unga smarta tjejer i de flestas vardag. Så Robinson kanske speglar samhället på den punkten.
Jag tycker nog att många är ganska vettiga i årets Robinson (och givetvis en del undantag för underhållningens skull) hade de skickat årets ursprungsfarmare hade det blivit kaos. Men ja mansgrisar finns det lite överallt.
 
Nu börjar jag tröttna rejält på Viktoria. Fy vad barnslig hon är. Skyller på att hon är långsint och sin stolthet. Hoppas hon och nick åker snabbt
 
Nu börjar jag tröttna rejält på Viktoria. Fy vad barnslig hon är. Skyller på att hon är långsint och sin stolthet. Hoppas hon och nick åker snabbt
Jag fattar inte vad hon tänker att hon kan vinna. Utan amulett åker hon ju käpprätt. Fattade någon förresten om hon har två amuletter eller om hon gav den andra till Dessi?

Men aj vad Lillemor sket sig i näven när det gällde vem som var minst värdig. :laugh:
 
Nu börjar jag tröttna rejält på Viktoria. Fy vad barnslig hon är. Skyller på att hon är långsint och sin stolthet. Hoppas hon och nick åker snabbt
Ens fel att 2 parter bråkar?

Jag skulle inte trivts i laget med Nick och några av de andra är inte bättre, hela laget är dysfunktionellt. Som man bäddar får man ligga.... Klart hon är barnslig men positionerna är låsta och andra i laget är på samma nivå. Jag gissar att Viktoria skulle funkat helt okej i andra laget.

Det blir intressant TV med en rebell....
 
Jag fattar inte vad hon tänker att hon kan vinna. Utan amulett åker hon ju käpprätt. Fattade någon förresten om hon har två amuletter eller om hon gav den andra till Dessi?

Men aj vad Lillemor sket sig i näven när det gällde vem som var minst värdig. :laugh:
Jag fattade tDet som.. Hon har två, Den ena Delar hon med Dessi.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
310
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
418
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
899
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 606
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp