Roliga ord från dom lite "okunniga".

Jag har ofta fått frågan "Is that his baby?" när jag har nån ponny med mig som handhäst. Och då har jag ofta gammelponnyn som är helt grå, svankryggig och ser ut som att han ska dö närsomhelst med mig. Lite gulligt! Har även fått höra frågan "Is that a baby horse?" om b-ponnyn jag brukade rida. Javisst! :D

Bäst är ändå när jag en gång tog ut en väääldigt kraftig cob och hade en annan lika stor häst som handhäst, båda skäckar.
"Look mummy! COWS!!!" :D

Nuförtiden har jag en indianhäst eller cowboyhäst (skäck). Bara så alla vet.
 
För att inte tala om hur fina islandsruss är :)

Ja eller varför inte en isländskfjordhäst ;) Sambons svar på frågan vad jag hade för häst. Hästen var egentligen en helt ordinär fjording ;) Det lustiga är att jag numera har en islandskorsning så han var ganska nära fast ingen visste om det då :p
 
Sv: Roliga ord från dom lite "okunniga".

kl
Vi går i hästköptankar, min syster frågar mig, är det en hane eller hona?:) Termerna sto, vallack och hingst har ännu inte nått hennes öron:p

Hade betesreducerare på en av foderhästarna förut och la in en bild på FB, en bekants kommentar: "Bits hon"?:)

Min mamma envisas att kalla skäckar för indianhästar:) Lite gulligt
Den kommentaren fick jag också om en av våra hästar som hade fång, varför har hon munkorg, är hon elak?:cool:
 
Pojkvännens citat :D

Vad är dressyr?
"Är det när man gör manen jättefin o visar upp sig o hästen vickar på stjärten framför domarna?"
...Ehm jo nåt sånt, haha:up:

Fick sms när jag var i stallet att jag skulle hälsa på hans favorithästar i stallet från honom. Han har börjat lära sig hästarnas teckning på kroppen:grin:
"Kan du pussa Royal på snoppen, Blacky på ballarna och Torgny på bläsen från mig?"
 
Jag har haft häst hela mitt liv,min man vart intresserad när jag höll på,och nu i våras så beslutade vi oss för att han skulle ha en egen häst,och vi hittade den perfekta läromästaren. Han är duktig med allt som ska göras,han fixar stallet helt själv,och gör i ordning hästen helt själv,jag bara extrakollar så allt sitter som det ska.

I Söndags skulle vi ut en sväng,han skulle rida hans häst,och jag skulle promenera med min 2-åring.

Han fäller ner stiglädret och svingar sig upp,sen ser han helt förvånad ut och utbrister: Hallå,du får komma och hjälpa mig här med pedalen! :eek:

Jag såg ut så här: :confused:

Efter nån sekund av förvirrning från oss båda så inser jag att han menar stigbygeln på andra sidan,det var inte nedfälld! :rofl:

Fyll på! :banana:


En gång i skolan i 14-årsåldern skulle vi kolla på hur olika linser bröt ljuset och då kom vi in på hur vi kom ihåg vilken form som var konvex och konkav. Jag och en klasskompis hade inga problem med det eftersom vi tänkte på arabers konkava nosrygg. En tredje kompis sa emot hela tiden och blev mer och mer förvirrad. Plötsligt insåg vi att hon tänkte på en mänsklig arabs näsa! Måste ha varit lite konstigt att vi tog upp araber som minnesregel och båda tyckte det var helt i sin ordning.
 
Min sambo fråga en gång om jag hästhoppat 2 meter... eh nej :banana:

Pappa brukar tjata på att jag sytt så många hästtäcken... aka schabrak ;)
 
Nyss från sambo: "Har du gjort något kul i dag, verkade klövarna i morse?" :cautious:
Sist jag kollade var det hästar jag hade?!

Systerdotter, då ca 2år: Pekar nöjt på transporten som står parkerad på planen "Det där är xxx bil!" ;)

Minns inte riktigt hur det uppstod men hos oss borstade man bajs..
 
Minns inte riktigt hur det uppstod men hos oss borstade man bajs..

Åhhh när jag läste det kom jag att tänka på när jag och min kompis var kanske 8-9 år och gjorde mockningen till en lek som vi kallade för Bajs Wars (:up:) som egentligen bara gick ut på att man kastade bajset åt och fram (och lite i skottkärran) och ropade "BAJS WARS!!!!!!!!!!" :turd::angel:

Ja det hade ju inget med roliga ord från okunniga att göra, men jag kände för att dela med mig av den lilla historian ändå :p
 
Jag ska kolla på ett fjordsto imorgon :).
Hon är efter Krossar 144. Nån som vet nått om den hingsten?
 
Jag har två otroligt snälla äldre shettisdamer. Hade med mig en kollega från jobb som för första gången var nära en häst. Ponnyn står lugnt och sover när hon till sist vågar sig på att borsta lite. När ponnyn lyfter lite på ena benet hoppar tjejen iväg från hästen och utbrister:

-Hon rör sig!!!

Jag svarade lugnt att: Hon lever, hon får lov att röra sig :D
 
En gång i skolan i 14-årsåldern skulle vi kolla på hur olika linser bröt ljuset och då kom vi in på hur vi kom ihåg vilken form som var konvex och konkav. Jag och en klasskompis hade inga problem med det eftersom vi tänkte på arabers konkava nosrygg. En tredje kompis sa emot hela tiden och blev mer och mer förvirrad. Plötsligt insåg vi att hon tänkte på en mänsklig arabs näsa! Måste ha varit lite konstigt att vi tog upp araber som minnesregel och båda tyckte det var helt i sin ordning.

Åh, jag minns första gången Konvex/Konkav kom upp i skolan och jag var typ den enda som visste vad som menades med det. xD Jag tror t.o.m att jag skissade hästhuvuden i anteckningsblocket, eller ja det gjorde jag oavsett ämne (och gör fortfarande, hehe... :angel:), men just då gjorde jag det specifikt för att förklara Konvex/Konkav.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 157
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp