Russinbulles småkrokodiler

Jag får ju ångest över detta med hanvalpen jag har osåld. Jag vill behålla honom :love: Men det går ju inte, för huh när mor och syster löper sen - vilket kakafoni :nailbiting: och för att inte tala om att ha två valpar samtidigt :D Snacka om hjärnförvirring :o:p
 
Två valpar samtidigt är ju inga problem. :)

Tänk på att jag är ensamstående, har taskigt knä och aldrig har hundvakt :p
Jag ska vänta med beslut tills måndag och efter ögonlysning och besiktning. Dom är som sagt lika mjuka i sättet båda två, men framåt, nyfikna som attan - men medan hanen är soft så är tiken en räserstolla :D Hon tar sig nu upp och över där ingen annan valp kommer åt......

Jag har även en planerad (och troligtvis sista parning) på mamma-hund om sisådär en 1,5 år eller så där jag hoppas det ska bli något att behålla. Av en linje jag gärna vill ha, då jag gick miste om dom i och med att min Mini inte kommer gå i avel :) Då blir det för många hundar....så endast en kan sparas nu, för annars är min kvot fylld för många år framöver :)
 
Jag får ju ångest över detta med hanvalpen jag har osåld. Jag vill behålla honom :love: Men det går ju inte, för huh när mor och syster löper sen - vilket kakafoni :nailbiting: och för att inte tala om att ha två valpar samtidigt :D Snacka om hjärnförvirring :o:p
Jag förstår dig.
Jag är så hemsk så jag hoppas sambon blir sugen på att behålla Criga och sätta ut Lilla S ist. Men samtidigt.... Lilla S funkar så jäkla fint i flocken och med Mamma Mu, och det är ingen självklarhet. Vi hade ju båda döttrarna ur B-kullen kvar här i hop med Mamma Mu. Och det var ett rent helvete. Och Criga är såååå lik sin mor. Kanske bästa att hon får ett eget hem ändå. Svårt.
 
Sätta ut på foder?
Foder är bara värt med hanen, men i så fall köpeavtal med bibehållen avelsrätt - tiken finns inga intressenter på riktigt nära håll och ska jag sätta ut en tik på foder så måste folk bo nära. Jag bor litet och en tik måste har lärt känna flocken här under uppväxten, för jag kan inte ta hem en främmande tik när den ska valpar - främmande hundar tas inte emot med glädje i huset och helt separerade från två veckor före en födsel är inte okej hos mig ;)
Nä, i slutänden så segrar nog förnuftet och hanen säljs - avelsmässigt är det ju tyvärr inte jag själv som kommer ha glädje av honom, utan andra i så fall :) Tikvalpen är en tornado, så jag kommer få fullt upp med henne.....:nailbiting::D
 
Meeen hanen har en wow-faktor i både utseende och temperament. Tiken är gräsligt söt, men skallen håller inte måttet för mig (systern är snygg som attan) och energinivån är lite för hög för mig. Risken är stor att Skalman stannar...... (flåt, Gentley heter han ju) :o:love: Det går alltid att köpa tillbaka en tikvalp efter honom sen om han är duglig för avel :p
 
Meeen hanen har en wow-faktor i både utseende och temperament. Tiken är gräsligt söt, men skallen håller inte måttet för mig (systern är snygg som attan) och energinivån är lite för hög för mig. Risken är stor att Skalman stannar...... (flåt, Gentley heter han ju) :o:love: Det går alltid att köpa tillbaka en tikvalp efter honom sen om han är duglig för avel :p
Jag tycker att det låter som att du är helt inne på hanen. Anledningen till att vi har hundar är väl samtidigt att det är underbara djur och har du då en hane som är perfekt på alla vis så är väl det en god anledning nog att behålla honom. Så länge löpperioderna blir drägliga :D:D
 
Jag tycker att det låter som att du är helt inne på hanen. Anledningen till att vi har hundar är väl samtidigt att det är underbara djur och har du då en hane som är perfekt på alla vis så är väl det en god anledning nog att behålla honom. Så länge löpperioderna blir drägliga :D:D
Ja jag erkänner jag är dödskär i honom - inte planerat :D Jag är inte den som brukar falla så för hanar - rätt sällsynt. Och man ska leva med dom i 14 år typ och då ska även temperamentet passa. Jag har ett skadat knä och har en mamma-hund som kräver sitt, så att ha två riktigt aktiva hundar känns lite fel. Hanen är oerhört mycket mer soft i sin läggning :) Tiken är supermysig och mjuk i sin läggning, men med en mycket hög energinivå. Löptider är inte så ofta, även om man blir lite idiot under tiden hihi
 
Ja jag erkänner jag är dödskär i honom - inte planerat :D Jag är inte den som brukar falla så för hanar - rätt sällsynt. Och man ska leva med dom i 14 år typ och då ska även temperamentet passa. Jag har ett skadat knä och har en mamma-hund som kräver sitt, så att ha två riktigt aktiva hundar känns lite fel. Hanen är oerhört mycket mer soft i sin läggning :) Tiken är supermysig och mjuk i sin läggning, men med en mycket hög energinivå. Löptider är inte så ofta, även om man blir lite idiot under tiden hihi
Säger både hjärtat och hjärnan hanen tycker jag definitivt du ska lyssna på det :) Förnuftet kan få stå bakom ;)
 
Säger både hjärtat och hjärnan hanen tycker jag definitivt du ska lyssna på det :) Förnuftet kan få stå bakom ;)
Jag gillar båååda och är egentligen tikmänniska, det är det som gör det så rörigt :D Men han är speciell och det är inte bara jag som tycker det :love:
 
Visade lite nya ögonblicksbilder på hanen för en uppfödare och hon sa bara behååååll - han är helt enkelt skitsnygg :love:
Skalman (hm...Gentley då, men har blivit en Skalman i min skalle då han ofta hamnar på rygg och har svårt att vända sig pga allt babyfett :D ) i några ögonblicksbilder från idag :)




Tiken kan jag inte fota själv, då hon far omkring för mycket - fick bara en framifrånbild. Söt som socker, men inte lika "perfekt" :p
 
Senast ändrad:
Jag hade i det läget behållt hanen om magen och hjärtat så gärna ville.
Om det med tiden skulle visa sig bli för jobbigt med hane hemma så hade satt ut honom på foder för att sen ta en tik efter honom.
Som uppfödare hade jag tyckt det vore skitkul att få mitt kennelnamn med i andra kullar än mina egna via en hane :)
 
Jag hade i det läget behållt hanen om magen och hjärtat så gärna ville.
Om det med tiden skulle visa sig bli för jobbigt med hane hemma så hade satt ut honom på foder för att sen ta en tik efter honom.
Som uppfödare hade jag tyckt det vore skitkul att få mitt kennelnamn med i andra kullar än mina egna via en hane :)
Jo han blir kvar - jag har bestämt mig nu. Bara ögonlysning som kan sätta käppar i hjulet, men det tror jag inte. Har redan fått förfrågningar om framtida parningar om han håller måttet som vuxen :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tinja och Riepu har fått 9 fantastiska små valpar. Tinja kommer från en kull med temat "magiska oväder" och hanen Riepu kommer från en...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
20 614
Hundavel & Ras Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 626
Senast: Sampi
·
Hundavel & Ras Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
51 012
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 255
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp