Bukefalos 28 år!

Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Ja så borde det ju vara?

Sen undrar jag om TLV kanske betedde sig mysko just för att vi skulle fatta misstankar och bli lynchad? För hade hon blivit käkad hade hon ju blivit ulv.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*


Från start var vi 13 deltagare.

"TeamLundVer
Hedinn
LindgrenV
Artline lynchades dag 2
Monstermom
Matmissbrukaren
Myrten
Mumorsan käkades dag 2
Ottilia
cirkus
Habina lynchades dag 1
CaisaLundblad käkades dag 1
Bumpo

Det fanns 8 goda specialroller

Nataniel (ängel)
Tengel den Gode (Borgmästare)
Silje (modifierad välsignad) = Artline
Ulvhedin (Magiker) = TeamLundVer
Marco (brevbärare) = Habina som dog dag 1 och därmed ej har kunnat ge ngn gåvor
Tova (spion) = CaisaLundblad dog dag 1 och har alltså inte haft möjlighet att spionera
SOL (siare) = Mumorsan. Det talas en del om att Mu troligtvis siat Ottilia och jag håller med om troligheten i detta. Då bör vi kunna hålla Ottilia för god.
Vinga (älva)

Det finns 3 onda specialroller

Sölves (tjuv) utanför lyan
Tengel den Onde (demon)
Hanna
Matmissbrukaren


Övriga goda som onda har inga specialiteter."
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Hedinn
LindgrenV
Monstermom
Myrten
Ottilia
cirkus
Bumpo

Sölves (tjuv) utanför lyan
Tengel den Onde (demon)
Hanna

:nailbiting: :banghead:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tre onda och fyra goda kvar alltså.
Då gäller det att ängeln skyddar rätt person inatt.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Verkligen svårt inför kommande dag, undrar om ulvarna har koll på tjuven när denne hållt låg profil, annars finns det ju en chans att de äter tjuven inatt eftersom även deras odds blir lite snävare,
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

En annan variant borde vara att tjuven stjäl nån av ulvarnas käk. Och sen äter en ulv - DET vore ju galant tycker jag!

Hur menar du med att tjuven hållit låg profil?
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tre onda och fyra goda kvar alltså.
Då gäller det att ängeln skyddar rätt person inatt.

Precis klar med manuset och kollade in hastigt.

Ärligt talat, jag hajjar inte. Onda har väl redan vunnit? För om demonen ryker så omvandlar den. Jag kan inte se hur goda sidan kan vinna om det inte finns någon superduperskum twist. Eller så är jag helt korkad, men det är ju fullt möjligt.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

anyone.gif
smiley-signs095.gif
chin.gif


Alltså: Jag känner att det var "elakt på riktigt" av mig att rösta ut Habina, igen :cautious:, om ni minns diskussionen innan leken om huruvida man är elak i ulvspel eller ej? Och jag tror att om Hedinn eller Myrten vore onda, och därför visste att Habina var god, skulle de inte valt att lyncha Habina dag ett (igen, som sagt :banghead:)... Det är mycket möjligt att jag i och med det här inlägget blir skyldig nån av dem en ursäkt för att jag kallat dem elak om det nu visar sig att jag helt felbedömer, men det ursäktandet får jag väl ta då då... För just nu, och tills vidare, stryker jag de starkaste misstankarna mot dessa två.... Vilket känns mysko att skriva, så nu blir jag tveksam. Men jo, så menade jag och jo, så tänker jag för tillfället.

:confused:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Ja så borde det ju vara?

Sen undrar jag om TLV kanske betedde sig mysko just för att vi skulle fatta misstankar och bli lynchad? För hade hon blivit käkad hade hon ju blivit ulv.

*spööök* kör en Monstervariant :up::up::up::up::up:


:sneaky:

Kom igen nu goda. ni kan inte låta dem vinna det här.

*slutspök*
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Nej... Ängeln kan väl skydda rätt person, eller ulvarna kan käka tjuven. Då står det 3-4 eller till och med 2-4 efter natten. Och käkas inte tjuven kanske spionen kan röka välja den att omvandla, för då händer ju inget? Så nog finns det en chans... Om de däremot lyckas med käket inatt och demonen skulle åka och lyckas med omvandlingen imorgon lär de vinna. Men helt kört är det ju inte än.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Precis klar med manuset och kollade in hastigt.

Ärligt talat, jag hajjar inte. Onda har väl redan vunnit? För om demonen ryker så omvandlar den. Jag kan inte se hur goda sidan kan vinna om det inte finns någon superduperskum twist. Eller så är jag helt korkad, men det är ju fullt möjligt.

:confused:

om demonen ryker
om demonen ryker
om demonen ryker
om demonen ryker
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

:rofl::rofl:

Kan inte låta bli att tycka att det är så roligt att du inte kan skriva :rofl: Tänk dig en liten smutsig, enögd gumma som alla ser som lite småtokig och som går runt och säger en massa konstiga saker och upprepningar :cautious: :rofl:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Nej... Ängeln kan väl skydda rätt person, eller ulvarna kan käka tjuven. Då står det 3-4 eller till och med 2-4 efter natten. Och käkas inte tjuven kanske spionen kan röka välja den att omvandla, för då händer ju inget? Så nog finns det en chans... Om de däremot lyckas med käket inatt och demonen skulle åka och lyckas med omvandlingen imorgon lär de vinna. Men helt kört är det ju inte än.

*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda.

:confused:




käkas inte tjuven kanske spionen kan röka välja den att omvandla, för då händer ju inget? käkas inte tjuven kanske spionen kan röka välja den att omvandla, för då händer ju inget? käkas inte tjuven kanske spionen kan röka välja den att omvandla, för då händer ju inget?
:confused::confused::confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 188
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 532
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 826
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp