Singeltråden no. 57

Jag fattar inte. Du är helt säker på att han ska bjuda ut dig - så pass att du dessutom är tvärsäker på att han så gärna vill göra det att du inte vill stjäla det roliga ifrån honom genom att göra det själv - men undrar i samma post om du tolkar in för mycket i det här och vad du ska skriva till honom?

Alltså helt säker kan man ju aldrig vara. Handlar ju om en annan människa med en egen vilja. Men har så pass positiva vibbar att jag tyckte det kändes väldigt lovande senast vi sågs.

Men som jag skrev, så kommer ändå tvivel in emmellanåt (vilket ju är det som gör flirtandet så spännande; man kan ju aldrig vara helt säker på var man har den andre). Till 95% är jag säker på att jag tolkat situationen korrekt, men sen är det dem där 5% som bidrar till osäkerhet (och spänning).

Och undra vad jag ska skriva, kan jag väl få göra oavsett? Har hamnat i det där jobbiga/härliga analyserandet som man är i när man har en flirt. :p Har inte hänt mig på mycket länge...
 
Verkar inte vara så hög aktivitet här.. men jag kan nog hoppa in i tråden.
Slut efter 4 år, letar ny lägenhet som en galning och mår som en påse nötter :(
 
Tack, ja det känns för jävligt, men man orkar inte hålla på kämpa hur mycket som helst..
Får sätta mig ner och läsa tillbaka lite i tråden tror jag nog.

Nej, det går ju till en viss gräns. Enda trösten jag har är att det känns bättre om ett tag. Hur länge det är går inte säga dock..
 
Nej, det går ju till en viss gräns. Enda trösten jag har är att det känns bättre om ett tag. Hur länge det är går inte säga dock..

Jo det är ju alltid så, även om det inte känns så just nu..
Vad är din bakgrund? Försökte kolla tillbaka lite, men tråden är sååå lång.
 
Jo det är ju alltid så, även om det inte känns så just nu..
Vad är din bakgrund? Försökte kolla tillbaka lite, men tråden är sååå lång.

Det går över!
Min bakgrund är singel sedan länge. Krossades totalt av mitt förra förhållande och det tog tid att läka. Träffade för knappt ett år sen en kille som faktiskt fick mig att känna något. Lång och komplicerad historia, utan lyckligt slut. Så nu försöker jag samla ihop mig själv igen och komma över det...
 
Alltså helt säker kan man ju aldrig vara. Handlar ju om en annan människa med en egen vilja. Men har så pass positiva vibbar att jag tyckte det kändes väldigt lovande senast vi sågs.

Men som jag skrev, så kommer ändå tvivel in emmellanåt (vilket ju är det som gör flirtandet så spännande; man kan ju aldrig vara helt säker på var man har den andre). Till 95% är jag säker på att jag tolkat situationen korrekt, men sen är det dem där 5% som bidrar till osäkerhet (och spänning).

Och undra vad jag ska skriva, kan jag väl få göra oavsett? Har hamnat i det där jobbiga/härliga analyserandet som man är i när man har en flirt. :p Har inte hänt mig på mycket länge...

Hur gick det med flirten? :D
 
Verkar inte vara så hög aktivitet här.. men jag kan nog hoppa in i tråden.
Slut efter 4 år, letar ny lägenhet som en galning och mår som en påse nötter :(

Har du folk runt omkring dig som kan hjälpa till eller bara finnas där? För mig är de stunder jobbigast då jag är ensam och inte riktigt gör något speciellt. Då kommer hjärtesorgen verkligen över mig. Så fort jag har något att göra eller är med en vän känns det lite lättare.
Jag tycker också att det hjälper att prata mycket om vad man känner eller hur tankarna går. Man vet ju att det kommer kännas bättre och gå över men i stunden så hjälper det inte så mycket.
Jag har själv ont i hjärtat just nu. Har helt plötsligt insett att jag nog är kär i en person som är i ett förhållande som den varit i länge. Det känns så hopplöst såklart. Och så sorgligt. Och jobbigt. För jag tror personen har ett visst intresse. Det var faktiskt många år sedan jag var kär senast. Låter som om jag är jättegammal men har inte ens fyllt 30 år :p
 
Hoppar in i tråden igen (tror sist jag var här var 2015).

Fortfarande singel (har varit sen 2007). Vill fortsätta vara singel tills jag flyttar hemifrån (max 1 år kvar), men skulle det hända så säger jag inte nej.

Hade ett långt uppehåll där jag inte klättrade i träd alls, har dock återupptagit det med en spännande person (och eventuellt andra potentiella).

Vet inte vad mer jag kan skriva just nu, men hoppas väcka liv i tråden igen :)
 
Tror jag ger upp snart, verkar inte finnas nån för mig därute...
Kanske jag får gifta mig med en häst istället och skaffa föl!
 
Verkar inte vara så hög aktivitet här.. men jag kan nog hoppa in i tråden.
Slut efter 4 år, letar ny lägenhet som en galning och mår som en påse nötter :(
Åh, beklagar att det inte fungerade. Sörj och låt det ta tid så kommer det troligtvis kännas både bra och rätt senare, och du kommer ha blivit starkare med mer erfarenhet. Även om jag vet att det är en klen tröst nu... Kram.
 
Tror jag ger upp snart, verkar inte finnas nån för mig därute...
Kanske jag får gifta mig med en häst istället och skaffa föl!
Tja, det är ju bara några månader sedan du påstod dig ha en sambo som trodde att du var otrogen. Var nu den dök upp från. Innan det klev du in med jämna mellanrum och beklagade dig över att ingen ville ha dig. Som nu.
 
Tja, det är ju bara några månader sedan du påstod dig ha en sambo som trodde att du var otrogen. Var nu den dök upp från. Innan det klev du in med jämna mellanrum och beklagade dig över att ingen ville ha dig. Som nu.
Om du inte har nåt konstruktivt att skriva kan du ju lika gärna låta blir tänker jag :)
 
Det verkar som alla killar som skriver här automatiskt kategoriseras som troll.
Nej, så verkar det inte. Det som väcker uppmärksamhet är t ex när någon i 1-2 år dyker in med jämna mellanrum och skriver "undrar var man kan hitta nån tjej". I uppenbar förhoppning om att det ska rassla till i inboxen av intresserade spekulanter.

Om dessutom samma person plötsligt har en sambo som misstänker honom för att vara otrogen - det ökar inte direkt på trovärdighetskontot.
 
Förhoppningsvis blir det lite mer liv i tråden framöver, så ansluter mig till singelskaran så länge.

Som singel för första gången sedan tonåren, ca 10 år sen, känns världen just nu väldigt läskig!
Känner mig helt vilsen i hur det är att leva själv, så mesta delen av tiden vill jag bara gå och gömma mig under en sten..
Och då har inte den riktigt jobbiga tiden kommit än.. då vi verkligen har flyttat isär på riktigt. :(
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 120
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 501
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 358
Senast: bobbbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 001
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp