Slakt, fotoutställning

Sv: Slakt, fotoutställning

usch, verkligen inget jobb för mig.

Jag är en sån som anser att själen lämnar djuret när det dör, Skalet är det som slaktas.

Jag är en sjukt känslosam djurvän.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

ush, en del av mig ville titta, lära mig något..
men en annan (starkare) del sa klart STOPP!
jag fixade inte titta ¨på mer än dom två första bilderna..
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Fy :cry:, usch jag mår illa. :cry: När man ser kons skräck i ögonen vill jag bara gråta. Jag har övervägt att bli vegetarian, det där var nog droppen som fick bägaren att rinna över. Att göra kött till en industri är verkligen så himla fel :cry:!
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Den var egentligen inte så hemskt som jag trodde det skulle vara, iaf jämfört me det man sett den senaste tiden..
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Jag hör "tyvärr" till de hård magade, det ända jag tycker är snuskigt är när de ska skära dän allt på huvudet, annars helt okej.

Sen har jag både skurit upp griskulting och älg så =/

Det värsta är väl hur man ska kunna hålla hygienen bra på så stora ställen. . . .
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Jag hör "tyvärr" till de hård magade, det ända jag tycker är snuskigt är när de ska skära dän allt på huvudet, annars helt okej.

Sen har jag både skurit upp griskulting och älg så =/

Det värsta är väl hur man ska kunna hålla hygienen bra på så stora ställen. . . .

Håller med ovanstående.
Visst berör ögonblicket innan döden, men annars tyckte jag inte heller att det var så farligt.
När djuret väl är dött så känner den ju inget.
Det var väl mest ögonen i det flådda kohuvudet som var var lite otäckt.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Håller med ovanstående.
Visst berör ögonblicket innan döden, men annars tyckte jag inte heller att det var så farligt.
När djuret väl är dött så känner den ju inget.
Det var väl mest ögonen i det flådda kohuvudet som var var lite otäckt.

Håller med dej. Tyckte nötdjuren var äckligare än grisarna.

Kan bero på att man är "van" vid grisarna mer och även ibland har funnit halva kultingar med allt på utsidan. *usch*
 
Sv: Slakt, fotoutställning

jag tyckte att det kändes väldigt bra att titta på de där bilderna. jag tyckte att allt såg ut att gå väldigt bra till. men sen är det såklart lite otäckt att se när djuren blir flådda. men de är döda då! det får amn inte glömma. de känner ingenting.

det absolut viktigaste jag tycker som finns på ett slakteri det är djurhållningen innan avlivningen och sen hygienen. sen får de bära sig åt hur de vill egentligen. och jag tyckte att detta slakteri kändes väldigt bra. sen är det en annan sak hur de behandlar djuren levande - men det kan varken jag eller någon annan uttala sig om utifrån några bilder. men jag akn inte tro att det finns djurmisshandel på svenska slakteri - men självklart måste man ta i med hårdhanskarna ibland då det är stora djur och de brukar bli väldigt stressade och omedgörliga då de känner blodlukten. men i många slakterier i andra länder så utnyttjar de slaktdjuren och misshandlar dem. det är fruktansvärt.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

de va därför jag inte vågade titta vidare, trodde man skulle få se någon brutal bild på någon som sparkade en gris eller liknande, men inga såna bilder alltså?

klart att det är hemskt för ett djur att dö, men finns bra och mindre bra sätt och hur skulle julskinkan annars ta sig till bordet?
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Det där var väl inget att uppröras över. Det såg jag redan som barn hemma på gården. Det är så en slakt går till vare sig det sker hemma på gården eller hos slakteriet. Jag förvånas över att det är en nyhet för många. Att bulta och avbloda är för övrigt ett väldigt skonsamt sätt att avliva. Det går på nolltid för djuren och är smärtfritt.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Jag tycker det såg bra ut jag. Och funderar mer på vad jag ska äta till middag nu än på att bli veg.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

delvis kl

Jag tror att hur obehagligt man tycker detta är beror på hur man ser på den här typen av djur.

När jag ser bilderna blir jag gråtfärdig. Djur är för mig varelser med känslor som har ett värde.
Jag tycker att det är groteskt att se de uppskurna kropparna, och sjöarna av blod. Riktigt skrämmande, helt enkelt.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Det var uppenbart att de kände på sig vad som skulle hända. De lotsades fram i sina fållor och vägrade gå av egen kraft. En man slog efter dem med en påk och drämde till en gris ganska rejält så den skrek högt.



Tycker inte jag låter som bra djurhållning....
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Började ärlig talat gråta. Jobbade på ett slakteri en vecka, när jag verkligen behövde jobb, för några år sen. men jag klarade inte det, fy fan. Blod överallt..Efter en veckas matvägran och ingen sömn, bestämde jag mig för att sluta..

Jag tycker bara det är så hemskt att se därför att jag ser djur som individer..och då gör detta "lotsande in i döden, denna industri mej kräkfärdig..

Jag har många gånger funderat på att bli vego..Mer sugen just nu.

Vad som händer fetr dom dött lider dom inte av, såklart. Så det gör mig inte så mkt..kan tycka det är att skända, men djuren lider inte och det e det jag bryr mig om.

Det är mest industrin, den kalla hårda verkligheten vi människor skapat utan att djuren kan säjja ett skit om det. Eller vi lyssnar inte. Det är det som upprör mig...dom har inget val.
jag vet att andra kan tycka dessa tankar är helt fel, för alla tycker olika. Men detta är mina värderingar.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

"Det var uppenbart att de kände på sig vad som skulle hända. De lotsades fram i sina fållor och vägrade gå av egen kraft. En man slog efter dem med en påk och drämde till en gris ganska rejält så den skrek högt"

Tycker inte jag låter som bra djurhållning....

Vad har ciatatet med bilderna att göra:confused:
Och var kommer det i från?
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Tror att det kom från sidan med bildspelet. Det fanns även text att läsa.
 
Sv: Slakt, fotoutställning

Aha...då förstår jag.
Jag tittade bara på länken med bilderna.:grin:
 
Sv: Slakt, fotoutställning

För min del är de mat. Förvisso mat som lever och ska behandlas väl, men ändå mat. Att det blir sjöar av blod när djuren avblodas är inget konstigt. Lite slabbigt, men inte skrämmande.

Som bond-dotter har man ingen romantiserad syn på djur.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 945
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 045
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp