Sminktråden II

Khiels ultra facial moisturizer är riktigt bra på min hy som är både torr och väldigt känslig. Sjunker in snabbt i huden och ger verkligen FUKT. Har typ inte haft en enda torrfläck sen jag började med den för ett halvår sedan. Nu börjar flaskan ta slut (75 ml för 275kr tror jag) så den har räckt länge . Har alltid ett fuktserum under dock, som med alla krämer jag använder, vet inte hur den fungerar utan.
Vad är det för serum du använder?
 
Vad är det för serum du använder?

Just nu har jag Maria åkerbergs moist serum. Innan det hade jag Emma S moisturizing serum. Efter att MÅ är slut har jag ett från Klairs som väntar på mig. Älskar att prova hudvård... skulle gärna använda khiels-krämen länge men när den är slut ska jag prova en från jurlique. Men kan absolut tänka mig att köpa den igen :D.


Måste ge bästa tipset för er med torr hy. Sov inte med nattkräm, köp en nattmask! Varför bara ha en nattkräm när det går att ta ännu ett steg liksom. Jag ÄLSKAR origins drink up intensive over night mask. Den är en dröm för huden! En mask jag inte byter ut i första taget, har använt upp en hel tub snart men har en ny som väntar. Det blir oftast billigare också att köpa en mask som ofta innehåller mer än en nattkräm. Den jag har innehåller 100 ml och kostar 245, så väldigt prisvärd :)
 
Nämen! Hur kan jag ha missat Sminktrådarna här på buke!

Nu har jag inte läst något i tråden och plumsar rakt i med att berätta att jag köpte en Viseart palett i somras och sen dess har jag varit lite på budget. Men min favorit primer har slutat säljas och jag VILL INTE köpa nåt dyrt när det gäller primer. Men dom flesta är siliconbaserade och min hud gör nåt skumt med dom. Men i förrgår sneglade jag på DOLLARSTORES märke och på den är andra ingrediensen efter vatten är glycerin! Och den funkar faktiskt bättre än min förra favorit! För 40 spänn! Yey!
 
Just nu har jag Maria åkerbergs moist serum. Innan det hade jag Emma S moisturizing serum. Efter att MÅ är slut har jag ett från Klairs som väntar på mig. Älskar att prova hudvård... skulle gärna använda khiels-krämen länge men när den är slut ska jag prova en från jurlique. Men kan absolut tänka mig att köpa den igen :D.


Måste ge bästa tipset för er med torr hy. Sov inte med nattkräm, köp en nattmask! Varför bara ha en nattkräm när det går att ta ännu ett steg liksom. Jag ÄLSKAR origins drink up intensive over night mask. Den är en dröm för huden! En mask jag inte byter ut i första taget, har använt upp en hel tub snart men har en ny som väntar. Det blir oftast billigare också att köpa en mask som ofta innehåller mer än en nattkräm. Den jag har innehåller 100 ml och kostar 245, så väldigt prisvärd :)

Glömde ju att jag också har serum nu mer.
Jag köper alltid med Hyaluronsyra i. Det upplever jag ge enormt mkt fukt.

Sen har jag min fuktmask dag och natt på de ställen jag lätt blir torrare utblandat med fuktkräm.
 
Måste ge bästa tipset för er med torr hy. Sov inte med nattkräm, köp en nattmask! Varför bara ha en nattkräm när det går att ta ännu ett steg liksom. Jag ÄLSKAR origins drink up intensive over night mask. Den är en dröm för huden! En mask jag inte byter ut i första taget, har använt upp en hel tub snart men har en ny som väntar. Det blir oftast billigare också att köpa en mask som ofta innehåller mer än en nattkräm. Den jag har innehåller 100 ml och kostar 245, så väldigt prisvärd :)

Tack för tipset, har ju den ansiktsmasken hemma så ska absolut prova att göra som du sa! :bow:
 
Hoppar in med en följdfråga, eller om någon har nåt annat tips: är nån av dessa lätt och typ "blöt" i konsistensen? Upplever att många krämer för torr hud snarare tillför fett än fukt och det lägger sig bara utanpå huden för mig... tex paulas choice som ska vara dunder för torr hud funkar inte alls, får som en hinna i ansiktet och är supertorr "på djupet". :arghh:
Cliniques känns inte fet men är helt magiskt bra. Håller ansiktet fuktigt i dagar. Jag får acne av många produkter men inte av denna.
 
Clinique gav mig och flera vänner exem och utslag.
Jag kommer aldrig använda annat än ögonskuggor/rouge från dem.
Det är rätt mkt starkt irriterande saker i deras produkter enligt folk som är utbildade i sånt vad jag hört.

Jag har inte problem med känslig hy, men trots det skulle jag nog inte använda Clinique alls av nämnda anledningar. Tror inte att någon utbildad hudvårdsterapeut skulle göra det heller, men jag har inte direkt lusläst innehållsförteckning just eftersom att jag haft det här i bakhuvudet.
 
Clinique gav mig och flera vänner exem och utslag.
Jag kommer aldrig använda annat än ögonskuggor/rouge från dem.
Det är rätt mkt starkt irriterande saker i deras produkter enligt folk som är utbildade i sånt vad jag hört.
Oavsett det så har den här ansiktscremen varit den första som jag använt upp och den första som jag kommer köpa igen. Jag har använt den på vintertorr och fnasig hy, på lätt solskadad hy och både dag och natt. Den ÄR verkligen magisk på mig.

Det som händer med andra feta krämer är att jag blir blank och får kvisslor som blir till finnar. Då måste jag hålla efter med en massa andra produkter som irriterar och ger ännu mer acne. Denna smörjer jag på lite då och då, behövs inte ens varje dag om man inte tvättar sig en massa.
 
Jag har just nu Exuviance, helt ok men kommer nog inte köpa den igen.
Oavsett det så har den här ansiktscremen varit den första som jag använt upp och den första som jag kommer köpa igen. Jag har använt den på vintertorr och fnasig hy, på lätt solskadad hy och både dag och natt. Den ÄR verkligen magisk på mig.

Det som händer med andra feta krämer är att jag blir blank och får kvisslor som blir till finnar. Då måste jag hålla efter med en massa andra produkter som irriterar och ger ännu mer acne. Denna smörjer jag på lite då och då, behövs inte ens varje dag om man inte tvättar sig en massa.
Så blir min hud också. Jag har provat Ziaja med mandelsyra som funkar bra också!
 
Khiels ultra facial moisturizer är riktigt bra på min hy som är både torr och väldigt känslig. Sjunker in snabbt i huden och ger verkligen FUKT. Har typ inte haft en enda torrfläck sen jag började med den för ett halvår sedan. Nu börjar flaskan ta slut (75 ml för 275kr tror jag) så den har räckt länge . Har alltid ett fuktserum under dock, som med alla krämer jag använder, vet inte hur den fungerar utan.
Jag har också Khiels ultra facial moisturizer och är nöjd med den. Finns både med och utan SPF om jag minns rätt. Den är väldigt dryg och den är riktigt bra om man är ute i kasst väder tycker jag :)
 
Valet föll på Babor till slut. Beställde hem ansiktscreme för torr & känslig hy, två st rengöringar samt ögoncreme. Någon som har erfarenhet av märket? Längtar tills jag får hem allt då min hy skriker efter fukt, Biotherm funkar inte alls på mig. :down:
 
Jag har sneglat lite på Swiss Clinic och deras Dry Mask. Nån som har erfarenhet av den? Har testat deras serum på min torra hud som blir fet i T-zonen och är väldigt nöjd. Masken kanske också kan vara något...
 
Nån här som testat dermalogica? Just nu har jag ingen riktig rutin i min hudvård, jag är inte 100% förtjust i det jag använder nu (förutom min hudkräm som jag använt i många år).

Så nu letar jag efter ny hudvård och jag är lite nyfiken på dermalogica, framförallt deras ultracalming serie eftersom jag tycker att mina hud är röd och känslig.

Så vad tycker ni? Eller rekommenderar ni nått annat märke? :)

Min känsliga hud brann av deras produkter. Torr blev jag med.
 
Bågon som kan tipsa om en effektiv ögoncreme med uppstramande och anti-age effetkt?
Är inte så gammal ännu men huden ovanför ögonlocken har redan tydligt tappat spänst och det ser lite sladdrigt och rynkigt ut.:(
Det som redan finns där kan man inte göra ngt åt men om det finns nån effektiv kräm eller ett serum som kunde motverka nya rynkor och slapp hud.
Använder excuviance dagcreme som jag är nöjd med. Har nån testat deras ögonkrämer?
 
Jag har köpt ny ansiktskräm och en fuktmask, min hy har blivit galet torr den här hösten. Det blev Kiehls ultra facial cream, och Origins Drink up intensive over night. Båda är jättebra! Särskilt fuktmasken.
 
En gång om året hittar jag på en anledning att bära mascara. Då vill jag att den ska vara supervattenfast, förlängande men utan att ge tjocka ögonfransar.

Vad söker jag efter? Trodde jag ville ha Loreal Telescopic, men är inte så säker längre,
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 080
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp