Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

En gång om året hittar jag på en anledning att bära mascara. Då vill jag att den ska vara supervattenfast, förlängande men utan att ge tjocka ögonfransar.

Vad söker jag efter? Trodde jag ville ha Loreal Telescopic, men är inte så säker längre,

Jag använder Maybelline Rocket och den är fan ingen lek få bort ens med makeupborttagning. Man kan grina med den utan problem. Och den ger inte klumpiga spindelben utan bara längd och färg. Detta trots att den heter "rocket volume express".
 
Jag använder Maybelline Rocket och den är fan ingen lek få bort ens med makeupborttagning. Man kan grina med den utan problem. Och den ger inte klumpiga spindelben utan bara längd och färg. Detta trots att den heter "rocket volume express".

Haha, tänkte just tipsa om den. Köpte den vattenfasta eftersom att jag läst att den håller böjen på annars spikraka fransar bra.
 
Som en person som inte är begåvad med mycket till ögonbryn, och som dessutom envisas med att färgat håret svart, så färgar jag och fyller i brynen ofta. Så när jag läste och såg videos på youtube om Maybellines Tattoo Brow Tint blev jag nyfiken och var tvungen att testa. Är riktigt nöjd! Smidig förpackning, inte lika messy att applicera och förutom att det är meningen att gelen ska vara på upp till två timmar så känns det enklare.
 
Jag använder Cetaphil just nu men kommer förmodligen gå över till Avène cold creme när tuben är slut. Har också två olika sorters serum från Lumene under.
Jag var och provade krämer häromdagen, fick med prover på Avene physiolift, nattkräm, ögonkräm och dagkräm.

Åhhhh :love:! Så sjukt mycket jag gillar den!!! Min hud sa slurp och jag klickade hem serien samma dag. Nu, dag två är min hud redan synbart mycket bättre! Kan vara Love of my life!! :love:
 
Jag var och provade krämer häromdagen, fick med prover på Avene physiolift, nattkräm, ögonkräm och dagkräm.

Åhhhh :love:! Så sjukt mycket jag gillar den!!! Min hud sa slurp och jag klickade hem serien samma dag. Nu, dag två är min hud redan synbart mycket bättre! Kan vara Love of my life!! :love:
Vad härligt! Måste spana in den serien. :D Är så skönt när man hittar något som verkligen fungerar.
 
Jag kikade runt lite på olika butikers julkalender med erbjudanden, och när jag såg att Make Up Store säljer sin Dual Foundation för 150 spänn den 19:e tänkte jag att måste tagga @niphredil som jag vill minnas gillar den!
 
Vilka har du testat? Köpte en av deras primer, den som är i en tub, men jag måste tyvärr erkänna att jag tycker bättre om Smashbox Photo Finish. Men är lite sugen på att prova något av serumen.

Jag kör bara på deras serum, har dessa. :)

Retinol 1% in Squalane
Granactive Retinoid 2% in Squalane
Vitamin C Suspension 30% in Silicone
Lactic Acid 5% + HA
Hyaluronic Acid 2% + B5
100% Plant-Derived Squalane
100% Organic Cold-Pressed
Rose Hip Seed Oil
100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan Oil
Niacinamide 10% + Zinc 1%
 
Jag fick Babors julkalender av min sambo med deras serumkapslar, helt underbara! :love:

Lägger under dag & nattcreme, blir skillnad från första kapseln gällande hur huden ter sig med smink på sen :)
 
Jag kör bara på deras serum, har dessa. :)

Retinol 1% in Squalane
Granactive Retinoid 2% in Squalane
Vitamin C Suspension 30% in Silicone
Lactic Acid 5% + HA
Hyaluronic Acid 2% + B5
100% Plant-Derived Squalane
100% Organic Cold-Pressed
Rose Hip Seed Oil
100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan Oil
Niacinamide 10% + Zinc 1%

Jag är lite sugen på just retinol, det börjar liksom bli dags nu :angel: Jag kommer ihåg att du använt Paulas Choice (ja, jag är såpass skadad att jag brukar lägga på minnet när någon skriver om vilket märke de använder :D), så hur står det sig i jämförelse med det? Vågar du blanda, trots att det är syror? Och nu menade jag PC och The Ordinary alltså, att du ska blanda alla olika serum du listar är ju inget konstigt.
 
Jag kikade runt lite på olika butikers julkalender med erbjudanden, och när jag såg att Make Up Store säljer sin Dual Foundation för 150 spänn den 19:e tänkte jag att måste tagga @niphredil som jag vill minnas gillar den!
Men gulle, vad snällt av dig! Jag har övergivit den för ett annat märke men det var otroligt rart av dig att tänka på mig :).
 
Jag är lite sugen på just retinol, det börjar liksom bli dags nu :angel: Jag kommer ihåg att du använt Paulas Choice (ja, jag är såpass skadad att jag brukar lägga på minnet när någon skriver om vilket märke de använder :D), så hur står det sig i jämförelse med det? Vågar du blanda, trots att det är syror? Och nu menade jag PC och The Ordinary alltså, att du ska blanda alla olika serum du listar är ju inget konstigt.

Tycker att The Ordinary är bättre än PC, köper inget ifrån PC nu då The ordinary är typ en fjärdedel av priset. Man kan fråga TO vilka saker man kan blanda osv om man känner sig osäker. Men jag har en liten paus från AHA och BHA, tänkte köra Glycolic Acid 7% Toning Solution och AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution istället sen. :)
 
Tycker att The Ordinary är bättre än PC, köper inget ifrån PC nu då The ordinary är typ en fjärdedel av priset. Man kan fråga TO vilka saker man kan blanda osv om man känner sig osäker. Men jag har en liten paus från AHA och BHA, tänkte köra Glycolic Acid 7% Toning Solution och AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution istället sen. :)

Fast blir det verkligen billigare, när man behöver köpa såpass många serum? :)
 
Fast det måste man ju inte? Ska jag ha Retinol, AHA, BHA, Niacinamide ifrån PC så blir det 1800-2000 kr ifrån PC.

Ifrån TO kostar liknande produkter typ 300 kr sammanlagt.

Kollade nu, de serum jag skrivit ovan har kostat mig ca. 650 kr, till dom använder jag en kräm som kostar typ 60 kr och en rengöring som kostar 65-85 kr.

En liten 15 ml Retinol från PC kostar 599 kr. :angel: Inte värt det för mig i alla fall!
 
Kollade nu, de serum jag skrivit ovan har kostat mig ca. 650 kr, till dom använder jag en kräm som kostar typ 60 kr och en rengöring som kostar 65-85 kr.

En liten 15 ml Retinol från PC kostar 599 kr. :angel: Inte värt det för mig i alla fall!

Haha, ganska stor skillnad då. Jag tänkte mest på att det ofta är flera aktiva ingredienser i andra serum (fast inte i alla såklart, tex. retinol), och att man köper lite mer ett i taget hos TO. Men uppenbarligen var det en rejäl skillnad ändå! :up:
 
Haha, ganska stor skillnad då. Jag tänkte mest på att det ofta är flera aktiva ingredienser i andra serum (fast inte i alla såklart, tex. retinol), och att man köper lite mer ett i taget hos TO. Men uppenbarligen var det en rejäl skillnad ändå! :up:
Jag har provat PCs och TOs retinol. Märker ingen skillnad alls på huden, så köper jag ingen kommer jag ta det billigaste =The ordinary!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 326
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
11 998
Senast: Efwa
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp