Sminktråden II

Vad använder ni för borstar?

Jag hade behövt uppdatera mina så smått och känner mig allmänt lost bland alla tusen märken. Letar främst efter en borste för contouring av det mjukare slaget som inte ger så skarpa linjer och några nya småborstar till ögonskuggor. Tips på riktigt fluffiga, rejäla och bra puderborstar mottages också tacksamt.

Contouring vet jag inget om men jag älskar Linda Hallbergs borstar! Snygga är dom också :)
 
Tack för tipset @lisa412 :) de ser riktigt trevliga ut och ett stort plus för att de är cruelty free. Just nu har Eleven 20% rabatt på Sigmas borstar och jag är lite sugen på att testa, de är ju så hypade på nätet :p
 
Alltså jag sitter här och kollar runt på Beauty Bay, finns ju så mycket fint och jag får sån beslutsångest :arghh: Därför jag hatar att nätshoppa :o:p Har så svårt för att se vilka färger jag kommer kunna använda och hur de passar ihop, de jag har skrivit ner är div olika nyanser av brunt och sen typ 2 olika rosa, standardfärgerna :D
 
Har skummat genom tråden,, vad duktiga alla är på att sminka!! Jag vill också kunna!! :up: Jag råsminkade mig förra veckan för att skaffa nytt pass, vet ju att fotona är väldigt ljusa så mina ljusa fransar och blekhy och allt skulle inte synas annars, skyller jag på :p
Brorsan tyckte jag såg ut som en tjackh*ra men sååå illa var det inte! O_o

Bästa tipset för sminkborttagning av vattenfast mascara mm; Kallpressad cocosolja!! Gärna ekologisk ;)
Efter att ha använt det i över 2 år nu så är dessutom mina fransar såå långa och naturligt tjocka!!
(om än ljusa så dom syns inte utan mascara).
 
Vad använder ni för borstar?

Jag hade behövt uppdatera mina så smått och känner mig allmänt lost bland alla tusen märken. Letar främst efter en borste för contouring av det mjukare slaget som inte ger så skarpa linjer och några nya småborstar till ögonskuggor. Tips på riktigt fluffiga, rejäla och bra puderborstar mottages också tacksamt.

Jag använder borstar från Real technique. Gillar dom. Finns på hm.
 
Jag använder borstar från Real technique. Gillar dom. Finns på hm.

Jag har några stycken redan! Tycker de är trevliga men att de är rätt stumma? Vill ha mera fluff :DBlending-borstarna till ögonen är riktigt trevliga annars. Ett minus är att inte alla varianter går att köpa separat, vissa sorter finns ju bara i de där jäkla seten...
 
Jag har några stycken redan! Tycker de är trevliga men att de är rätt stumma? Vill ha mera fluff :DBlending-borstarna till ögonen är riktigt trevliga annars. Ett minus är att inte alla varianter går att köpa separat, vissa sorter finns ju bara i de där jäkla seten...
Jag har i och för sig en billig fluff puderborste från hm också, typ billigast möjliga. :p
 
Jag har några stycken redan! Tycker de är trevliga men att de är rätt stumma? Vill ha mera fluff :DBlending-borstarna till ögonen är riktigt trevliga annars. Ett minus är att inte alla varianter går att köpa separat, vissa sorter finns ju bara i de där jäkla seten...
Jag har främst borstar från olika mineralsminksmärken. Har några från Avanya och sen några från Everyday Minerals. Nöjd med alla förutom de miniborstar som jag fått med gratis till rouge från Everyday Minerals.
 
Jag har främst borstar från olika mineralsminksmärken. Har några från Avanya och sen några från Everyday Minerals. Nöjd med alla förutom de miniborstar som jag fått med gratis till rouge från Everyday Minerals.

Tack för tipsen! Använder Everyday Minerals puderfoundation och min hud älskar verkligen det. Kabukiborsten därifrån är fantastisk, ska definitivt kika på deras andra sorter och Avanya :up:
 
Tack för tipsen! Använder Everyday Minerals puderfoundation och min hud älskar verkligen det. Kabukiborsten därifrån är fantastisk, ska definitivt kika på deras andra sorter och Avanya :up:

Jag gillar morphes borstar! Bra pris också. Finns på beautybay bland annat. Sigma är också jättebra. deras e40 eye brush borde du gilla om du vill ha fluff. e25 är min perfekta blending brush, liksom MAC 217 (de är praktisk taget likadana).

Real tecnique har min favoritborste för contouring pga perfekt storlek och fluffighet. Går så lätt att blenda. Tyvärr säljs den inte separat utan i deras core collection.

Real+Techniques+Your+BaseFlawless+Core+Collection5.png
 
@nyponros Jag slog till på lite sigma-borstar i veckan, e40, e25, e36 och f40 :) De verkar jättebra men jag har åkt på förkylningen from hell så det har inte blivit något sminkat ännu.

Hade gärna testat contour-borsten från Real Techniques men jag behöver verkligen inte resten och då känns det onödigt. Det stör mig rejält på att man inte kan köpa samtliga borstar var för sig, ett riktigt ondskefullt försäljningsknep :p
 
Skulle behöva lite tips på bryn- och fransfärg. Jag har kört med Depend, svartbrun. Den är dock lite mörk, skulle vilja ha lite naturligare. Vad säger ni bukisar, vilket märke och färg ger naturligast men ändå synbart och hållbart resultat?

Skulle också behöva tips på en concealer som inte är så torr. Har provat från Maybelline Fit me och HM:s egena, båda blir torra, trots att jag fuktat mig noga innan.
 
Skulle behöva lite tips på bryn- och fransfärg. Jag har kört med Depend, svartbrun. Den är dock lite mörk, skulle vilja ha lite naturligare. Vad säger ni bukisar, vilket märke och färg ger naturligast men ändå synbart och hållbart resultat?

Skulle också behöva tips på en concealer som inte är så torr. Har provat från Maybelline Fit me och HM:s egena, båda blir torra, trots att jag fuktat mig noga innan.

Testa de andra nyanserna som Depend har (de är ju billiga), jag kör "brun" (för blonda) och den färgen är betydligt trevligare i verkligheten än bilden på förpackningen. Jag får en lite varmare, ganska mörkt brun nyans som passar naturligt med mitt mörkblonda hår. Jag har testat svartbrun också, och den upplevde jag dels som för mörk men framför allt för kall. Den kändes snabbt grådaskig på något sätt.
 
Testa de andra nyanserna som Depend har (de är ju billiga), jag kör "brun" (för blonda) och den färgen är betydligt trevligare i verkligheten än bilden på förpackningen. Jag får en lite varmare, ganska mörkt brun nyans som passar naturligt med mitt mörkblonda hår. Jag har testat svartbrun också, och den upplevde jag dels som för mörk men framför allt för kall. Den kändes snabbt grådaskig på något sätt.
Den ska jag klicka hem! Tack för tips! ☺
 
Vad använder ni för borstar?

Jag hade behövt uppdatera mina så smått och känner mig allmänt lost bland alla tusen märken. Letar främst efter en borste för contouring av det mjukare slaget som inte ger så skarpa linjer och några nya småborstar till ögonskuggor. Tips på riktigt fluffiga, rejäla och bra puderborstar mottages också tacksamt.

Har mååååånga ifrån Real tecniques (runt 20 kanske :o) och sen har jag ett set ifrån Chanel :love:, flera blandade från olika "billigare set" & några ifrån MAC samt ett set med "platta borstar" som blev så hypat för ett bra tag sen nu.

Räknade till typ 120 borstar någonting + olika typer av "blenders" i form av svampar :crazy::confused:

:D:p
 
Har mååååånga ifrån Real tecniques (runt 20 kanske :o) och sen har jag ett set ifrån Chanel :love:, flera blandade från olika "billigare set" & några ifrån MAC samt ett set med "platta borstar" som blev så hypat för ett bra tag sen nu.

Räknade till typ 120 borstar någonting + olika typer av "blenders" i form av svampar :crazy::confused:

:D:p

Tack för tipsen! Har redan köpt lite nya borstar från Sigma :) Undviker i största möjliga mån märken som fortfarande djurtestar produkter så MAC och Chanel faller dessvärre bort.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 102
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp