Bukefalos 28 år!

Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

vad är detta för en liten gospropp? Hur söt som helst! Vem är han efter?
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Haha, ja, han är bra söt -tycker jag såklart. Han heter Pá, f -07, och är e. Ypsilon.

Han reds in i somras, men eftersom jag har pluggat så har han fått stå hos min mamma, och har ridits ganska sparsamt i perioder och fått gå med som handhäst för att hålla igång. Därför har vi inte kommit så långt som många andra med 07or. Men nu har jag börjat jobba, hittat en stallplats närmare mig och ska alltså sätta igång på riktigt. Så nu kan ni vänta er många uppdateringar från min sida!!

Tanken är att han ska bli en trevlig ridhäst, jag vill rida för instruktör och gå lite kurser, kanske tävla lite så småningom -om det känns som en vettig idé. Ev. ville Ypsis ägare att han skulle visas som valack, för Ypsis skull. Just nu är det rätt långt både dit och till tävling dock. :grin:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Har faktiskt inga bilder, men det kommer så småningom!
Nu är hon ju "hemma" så kommer rida henne en del framöver parallelt med hennes träning så lite bilder kanske kommer senare, när det är nåt att se!
Kan iaf säga att hon är snygg, om än omusklad, men det kommer bli en vacker tjej med mindre päls och mycket mer muskler :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

I helgen såg jag en väldigt vacker Dalla tävla gaedinga med mycket bra resultat. Vilken häst! Hon och Emma var så fina tillsammans!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

I helgen såg jag en väldigt vacker Dalla tävla gaedinga med mycket bra resultat. Vilken häst! Hon och Emma var så fina tillsammans!
Åååh, nu blir jag glad ända in i hjärtat! :love:

Dalla är fantastisk och det är ofta jag kommer på mig själv med att sakna henne. Men jag är väldigt glad att Emma och hennes mamma tog sig hemifrån tidigt tidigt den där morgonen för att åka ända ner till Stockholm för att prova prinsessan, dom är varandras själsfränder och jag blir lycklig varje gång Emma skriver och talar om hur bra dom trivs ihop.

Det finns inga bilder någonstans?
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Jag skickar länk så fort fotografen lagt ut bilder! Hon var så sjukt fin i a-flokken! Jag vet inte resultaten i finalen men de flesta poäng låg över 8. Det lyste om Emma när hon pratade om Dalla och jag förstår henne:love:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Tack!
Gud så kul att höra.
Det gör mig så glad att höra och jag kan lova att om Dalla kunde prata om Emma skulle hon se likadan ut .. Dalla har aldrig varit så trygg med nya ryttare som när Emma kom. Dom är gjorda för varandra och jag kan bara hoppas att den dagen Dalla sen får sig en minisocka, så har jag första tjing ;)
Dalla är en fantastisk häst och det är så underbart att se att hon ÄNTLIGEN hamnat rätt och att hon kommer till sin rätt, jag vet ju hur fantastisk hon är och det är underbart att folk runtomkring äntligen ser det också!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Tanken är att han ska bli en trevlig ridhäst, jag vill rida för instruktör och gå lite kurser, kanske tävla lite så småningom -om det känns som en vettig idé. Ev. ville Ypsis ägare att han skulle visas som valack, för Ypsis skull. Just nu är det rätt långt både dit och till tävling dock. :grin:

Är i samma sits, förra ägaren funderade på att visa min lilla flicka som nu i år då, och jag kan säga att vi är långt ifrån redo för visning. Vet inte om det kommer bli aktuellt någonsin, det kostar ju ändå en del och då vill jag att det ska vara värt det. Även om jag ibland kan tänka på var hon skulle kunna vara så försöker jag fokusera på hur långt vi har kommit. Om man fokusera på allt man inte gjort och allt man ännu inte klarat så tror jag det är svårt att hålla sig motiverad att fortsätta framåt. Bättre att sikta framåt och bli peppad av det man faktiskt lärt sig och utvecklat.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Tack för pepp! We're gonna need it :P

Jag försöker att se framåt, som du skrev, och inte älta sånt som inte klaffat i planeringen. Jag är iaf säker på att han har fått en bra grund, då han reds in av en duktig tjej. Nu får vi helt enkelt ta vid där hon slutade och göra det tillsammans med en instruktör från första början, istället för att försöka harva på själva och lära oss dumheter.

Sen är det en stor livvstilsförändring för min del. Från att i tre år ha pluggat och mysmullat runt på mammas hästar när andan fallit på, ska jag nu få ihop heltidsjobb och heltidshäst. Min stackars sambo lär ju inte få se mkt av mig :D
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Tack :)

Han är nog bara strax över 140, men grov och ganska högrest, och jag är bara 155 cm så ingen islandshäst ser annat än stor ut för mig :D
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

*KL*

Nu är jag inne i hemska tankar igen....sadlar!

Har ju min Masterback bomlösa som jag älskar! Köpte den för Fengurs skull eftersom han hade en konstig rygg där ingen bomsadel låg bra, utan åkte fram, var för långa då han var överbyggd bak och därmed lite svank och han byggde dålig med muskler runt manken för att kunna bära upp en sadel bra. Med Masterbacken blev han mycket bättre i ryggen.

Har även haft den på Laukur, han är ju bara 5 år och växer fortfarande så jag kommer använda den sadeln på honom tills han musklat sig och växt klart. Men jag är lite sugen på att sen köpa en riktigt bra, utprovad bomsadel till honom. Kommer behålla min Masterback ändå för och kunna variera och som akuthjälp om bomsadeln slutar att passa.

VARFÖR börjar jag fundera på detta nu? Har inte ridit Laukur sen nyår och kommer nog inte kunna börja rida igen förrän i juli...

Jag skyller på att jag är ensam hemma om dagarna (sjukskriven) och tänker alldeles för mycket:angel:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Han är hemma.. han är underbar & en sann dröm! Åh vad jag längtar efter att börja rida honom. Förhoppningsvis är inte vägen dit alltför lång & inte så många gropar! Fina lilla killen!

32953912.jpg
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

vilken mysig bildbomb:) de är så lika mor och son:)
Hur stor tror du mamman är?
Ska ägaren ta vid nu och sko henne och påbörja resten av träningen?

Ja visst är dom :) Är så glad att jag fått lära känna henne.

Mamman är runt 1,30-35.
Japp, hon ska nog bara verkas nu direkt och vilas och nästa gång skos och sättas igång :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Äsch det gör ju inget att du fungerar nu. Så du bestämma dig tills det är dags att börja sätta igång. Före som du säger är det ju ganska onödigt att köpa en nu.

Jag hade ju egentligen inte tänktköpa någon innan sol var vuxen och färdig i muskler. Men så hittade jag en jättefin begagnad märkessadel som kommer vara värd ungefär detsamma om ett år. För det är ju ingen tvekan om att hon kommer växa ur den ganska snart, vore konstigt annars. Men då svider det inte så mycket art byta den. Tänker aldrig mer göra om tabben att köpa en billig sadel ny som inte är värd hälften ens ert halvår senare. Snacka om att slänga pengar i sjön.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Har kommit på andra tankar ang. firmakeppnin, fick lite andra perspektiv och tyckte det lät som att det kunde bli lite trångt och stökigt. Så jag tror vi siktar på en lite lugnare tävling i höst istället, eventuellt så är vi med på grannens tävling i sommar också bara som lite träning, där kommer jag kända en del av publiken, så det känns inte lika jobbigt.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

*KL*

Vart iväg på en strandritt igår tillsammans med 10 andra islandshästar!
Helt underbart att höra 44 hovar galoppera i vattenbrynet:love:

Min lilla tös skötte sig kalasfint igen. Hon börjar bli van med att åka iväg och uppföra sig i folk och hästmassor :p
32964599.jpg



Har även pysslar med mina två 09or idag... Bestämde mig för att innan påsklovet är slut ska båda unghästarna vatt i lastbilen...

Aleiga har inte varit några problem med att lasta förr och ingen undantag i dag heller! Gick rakt på utan att fundera :bow:
32964782.jpg

Gammal och dålig bild

Lokkur däremot... :grin: sist jag skulle lastträna honom fick ja sänka kravet till att "våga ut ur stallet" :angel: Men idag gick det bättre...
Tog ett bra tag men när han väl vågade sätta första hoven på rampen ett par gånger så släppte all rädsla. Han gick på och av ett antal ggr utan att bry sig! Duktiga lilla häst :love:
32964711.jpg

Gamal bild men samma underbara häst ;)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Nej egentligen inte, men sadelträsket gör att man blir lite matt haha :P

Men det lär ju inte bli aktuellt att prova en sadel på honom i år, kanske inte ens nästa år. Men som du säger, jag kan iaf kika lite och kanske komma fram till vad jag vill ha på ett ungefär :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
64 65 66
Svar
1 306
· Visningar
84 843
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
28 29 30
Svar
595
· Visningar
20 016
Senast: golit
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Otherside
·
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 466
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp