Snacktråd 2018

Va fasen! Varje dag nu får jag upp härliga terrängträningsfilmer som minne på facebook. Jag vill ha vår NU!

Insåg att min tävlingsplanering sket sig eftersom jag jobbar när det är Vinslöv. Vilken tur då att jag råkat anmäla och fått plats i Tågarp! Om det töar nån jävla gång då.
 
Nu har jag med fått snö, vafan...?!? :o

Aja, lika bra - kanske hinner få igång någon häst som kan hoppa tills terrängbanen blir användbar... :angel:
 
Va fasen! Varje dag nu får jag upp härliga terrängträningsfilmer som minne på facebook. Jag vill ha vår NU!

Insåg att min tävlingsplanering sket sig eftersom jag jobbar när det är Vinslöv. Vilken tur då att jag råkat anmäla och fått plats i Tågarp! Om det töar nån jävla gång då.

Jag har lagt det på is en månad framöver, jag vill gärna hinna terrängträna ordentligt först... och helst komma ut på någon hopptävling. Men det ser ut att finnas tid till det nu iallafall :D
 
Alltså jag orkar inte mer :banghead:

Screenshot_20180312-203155.png
 
Jag har aktivt undvikit ft-forumet eftersom jag blir deprimerad av att inte kunna peppa på säsongen.
Fröken har varit under utredning återigen. De senaste tre vintrarna har jag varit på tre olika kliniker för hennes diffusa problem (som jag nog skrivit om här lite). Periodvis funkar hon bra, men det är ändå något grundproblem som vi inte fått bukt med eftersom symptomen återkommer tänker jag.
Så, den senaste veterinären har en hypotes om att patellabanden inte glider så bra (eller slow release/ delayed release som han kallade det). Så nu är hon behandlad för det.

Sen årskiftet har jag i princip skrittat, ridit igång lite mer en vecka för att sedan åka på återbesök, behandla och skritta igen. Så jävla trött på att skritta!!

Hoppet är ju dock det sista som lämnar en, jag har bara en häst och hon är min familj, så jag tycker ändå det är värt alla turer. Om vi ser en förbättring nu kommer jag troligtvis inte tävla under året ändå, inte förrän jag betalat av alla veterinärräkningar iaf, men får jag träna och hålla igång så är jag ändå nöjd!
 
@emma-vsm Så tråkigt att höra och framförallt att hon aldrig kan få en riktig diagnos så du vet hur du har det, värdelöst. Du är fantastisk som orkar hålla på oavsett att jag vet vilken djurvän du är så är det bra gjort att bara orka lägga all tid o pengar på henne som du gör. Jag hoppas att du får ordning på henne och om du inte får det att nån veterinär talar om exakt prognos för dig så du kan handla utifrån det o slippa allt som hänger i det blå hela tiden. 1000 peppkramar till dig
 
@emma-vsm Så tråkigt att höra och framförallt att hon aldrig kan få en riktig diagnos så du vet hur du har det, värdelöst. Du är fantastisk som orkar hålla på oavsett att jag vet vilken djurvän du är så är det bra gjort att bara orka lägga all tid o pengar på henne som du gör. Jag hoppas att du får ordning på henne och om du inte får det att nån veterinär talar om exakt prognos för dig så du kan handla utifrån det o slippa allt som hänger i det blå hela tiden. 1000 peppkramar till dig
Tack fina du! Jag hoppas också det! :heart
 
Yay, Tågarpträning med lilla grå och hans favoritryttare @Wilisia på lördag verkar det som och förhoppningsvis med fotograf?! Första träningen för året och mtp hur glad han är numera så överlåter jag hoppandet med varm hand till någon som inte riskerar att strypa den glädjen för att sitta kvar :banana:

I snöstormen? Lycka till då :angel:
 
I söndags har jag för mig... Alltså jag har ju sett att dom tränat i tågarp typ hela veckan ? Känns lite som det är beroende på vem som är tränare.

Tågarp har nog ofta lite annat väder också. Hoppas det är bra till min barfotahäst på lördag!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 409
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 003
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 517
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 864
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp