Snacktråd 2018

Hur är det med kval överhuvudtaget i år?? Ett tag fick man väl starta direkt i H100 utan att ha ridit H90 innan, är det så fortfarande?

Det är väl inget nytt TR så borde vara samma? Eller? Jag ska läsa på tills om jag ska tävla :laugh: Samma med helveteshjälmarna. Har tänkt köpa ny flera år (pga ålder, inte skadad) men vill vänta ut ev regler men har gett upp att följa dem.
 
Låter som en genomsnittlig tanthäst från Borås. :rofl: Fast vi har ju ridhus numera så den lilla taxen är välmotionerad och håller sig i skinnet för det mesta. Kunde t o m rida galoppintervaller i snön häromdagen utan att riskera livhanken. Utan sällskap förstås. :angel:

Ja hur går det för er? Är hon fortfarande lite för busig? :D
 
Ja hur går det för er? Är hon fortfarande lite för busig? :D

Hon är lagom busig numera. Det kommer lite krumelurer ibland när hon får lov att springa fort med sin kompis men annars sköter hon sig fint, den gamla tanten. :D
Faktum är att hon, peppar peppar, känns väldigt fin och vi börjar arta oss som ekipage. Hon är i bra form och jag börjar få ordning på mina egna kroppsdelar. :)
Jag får väl njuta av det så länge det varar.
 
Hon är lagom busig numera. Det kommer lite krumelurer ibland när hon får lov att springa fort med sin kompis men annars sköter hon sig fint, den gamla tanten. :D
Faktum är att hon, peppar peppar, känns väldigt fin och vi börjar arta oss som ekipage. Hon är i bra form och jag börjar få ordning på mina egna kroppsdelar. :)
Jag får väl njuta av det så länge det varar.

Låter härligt :love:
 
Blir galen på alla snöbilder överallt... Såhär ser det ut hos oss, helt jävla värdelöst och bara massa is överallt :mad:
DSC_0191.JPG
 
Äsch! Nu ska vi inte vara negativa! Jag är tillbaka i mitt lilla hus för en natt, sovit borta två nätter för att ta mig till stallet (2*snögalopp :D) o jobbet. Ska packa om o sova borta två nätter till för säkerhets skull när det ska snöa lite mera på måndag. Sen är jag säker på att våren kommer på riktigt :D

(Vi har inte mycket snö men jag bort lite dumt till så blåser igen snabbt som tusan :laugh:)
 
Såhär ser det ut hos mig....

Lastade hästarna och åkte till travbanan i går för att kunna trava lite, hårdt som betong i marken överalt annars. Så blir mycket skrittjobb...
 

Bifogade filer

  • 0797D692-C649-4E44-90AB-71D0698FCFFC.jpeg
    0797D692-C649-4E44-90AB-71D0698FCFFC.jpeg
    581,5 KB · Visningar: 25
Jag tänkte köpa ny ridhjälm men vet inte vad jag vill ha. Någon som har något tips?
Jag kollade på CO pro II, är den vettig?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 423
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 089
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 588
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp