Bukefalos 28 år!

Snacktråd 2018

Jag har lurat med @Wilisia till en tränare jag träffade i oktober förra året och som gör underverk med min häst. Kallar henne Tigers psykolog, är nog bästa beskrivningen :up: Alltså jag är så kass på sådant så det går liksom inte riktig för mig att förklara. Jag hade också väldigt svårt att se vad hon beskrev i början, jag såg en olycklig häst bara. Men jag märkte så stor skillnad på min häst, som att någon äntligen såg och förstod honom?

Hon brukar komma till vårat stall också, funderar på att prova med Florence nästa gång! :)
 
Är det inte bättre att hon gör underverk med dig och @Wilisia ? Brukar ofta inte vara hästarna som behöver så mycket psykologhjälp....:angel::D

Alltså jag orkar inte svara så långt :angel: Lite som att lära en nybörjare rida första gången på en unghäst direkt från mammans sida, typ så känns det! Så sjukt intressant. Självklart undervisar hon oss! Hon vill dock inte att @Wilisia ska dö så hon filar lite på fortsättningen. Min häst är ju helt harmlös som tur är.
 
Hon brukar komma till vårat stall också, funderar på att prova med Florence nästa gång! :)

Jag har ju bara haft dåliga erfarenheter innan av allt typ a på NH så jag var så sjukt skeptisk (men jag är alltid väldigt nyfiken på allt jag inte känner till) första gången vi träffades. Men det tog typ 1 min att se henne med min häst och höra vad hon såg hos honom så insåg jag detta måste vi utforska vidare. Men då har jag ju också i alla år haft en gnagande känsla av att något är onödigt fel men aldrig hittat någon hjälp.
 
Jag har ju bara haft dåliga erfarenheter innan av allt typ a på NH så jag var så sjukt skeptisk (men jag är alltid väldigt nyfiken på allt jag inte känner till) första gången vi träffades. Men det tog typ 1 min att se henne med min häst och höra vad hon såg hos honom så insåg jag detta måste vi utforska vidare. Men då har jag ju också i alla år haft en gnagande känsla av att något är onödigt fel men aldrig hittat någon hjälp.

Känns väl inte som att något är fel med Florence direkt men hon skulle behöva komma ner på jorden lite ibland :angel: och inte fokusera på allt runtomkring... Och lära sig att koppla av när man ska göra i ordning henne t.ex, det är inte många sekunder åt gången hon står stilla, och är hon riktigt exalterad hoppar hon upp i luften och sparkar märken i väggen :cautious:.
 
Nu är jag på gång:rofl:

Fina grå . Lite lösgalopp idag efter hoppträningen igår

IMG_20180209_204225_349.jpg
 
Jag har ju bara haft dåliga erfarenheter innan av allt typ a på NH så jag var så sjukt skeptisk (men jag är alltid väldigt nyfiken på allt jag inte känner till) första gången vi träffades. Men det tog typ 1 min att se henne med min häst och höra vad hon såg hos honom så insåg jag detta måste vi utforska vidare. Men då har jag ju också i alla år haft en gnagande känsla av att något är onödigt fel men aldrig hittat någon hjälp.
Åååkkkeeej jag gräver vidare! VAD var det hon såg hos Tiger som du ville utforska vidare. VAD var det du hade haft känslan för som hon lyckades knäcka på 1 minut?
 
Åååkkkeeej jag gräver vidare! VAD var det hon såg hos Tiger som du ville utforska vidare. VAD var det du hade haft känslan för som hon lyckades knäcka på 1 minut?

Gör du så :rofl: Hon sa att Tiger inte vågar gå fram för att han är rädd att det aldrig ska vara tillräckligt. I 10 år så har han ju inte gått fram så en annan approach kändes ganska lockande att testa om man säger så :angel: Och jag vet ju att jag blir stressad och irriterad själv a la "Kan du inte bara gå [insert valfri situation tex gå in från hagen, gå ut från boxen etc o så är det ju likadant i ridningen] och vara glad? Vad är det som är fel??". Så det kändes ju som en klockren förklaring där och då. Jag ville helt enkelt se om den faktiskt stämde.
 
Gör du så :rofl: Hon sa att Tiger inte vågar gå fram för att han är rädd att det aldrig ska vara tillräckligt. I 10 år så har han ju inte gått fram så en annan approach kändes ganska lockande att testa om man säger så :angel: Och jag vet ju att jag blir stressad och irriterad själv a la "Kan du inte bara gå [insert valfri situation tex gå in från hagen, gå ut från boxen etc o så är det ju likadant i ridningen] och vara glad? Vad är det som är fel??". Så det kändes ju som en klockren förklaring där och då. Jag ville helt enkelt se om den faktiskt stämde.

Gräver vidare...i min värld kan inte en häst tänka så. Dvs neee jag vågar inte för det är inte nog! Därmed inte sagt att hon inte hittat en nyckel till er väg framåt. Så vad fick då Tiger göra som gjorde att han nu går fram?
 
Gräver vidare...i min värld kan inte en häst tänka så. Dvs neee jag vågar inte för det är inte nog! Därmed inte sagt att hon inte hittat en nyckel till er väg framåt. Så vad fick då Tiger göra som gjorde att han nu går fram?

Lyckligtvis har min värld blir lite större iaf.

Han blir bla inte belönad för att han går framåt utan för att han vågar vara med och försöka istället för att stänga av och bli introvert (och upplevas som långsam och inte lyssnande). Skillnanden är som natt och dag även om det inte är någon quick fix och såklart är det absolut svårast för mig att ändra på mitt tankesätt.
 
Lyckligtvis har min värld blir lite större iaf.

Han blir bla inte belönad för att han går framåt utan för att han vågar vara med och försöka istället för att stänga av och bli introvert (och upplevas som långsam och inte lyssnande). Skillnanden är som natt och dag även om det inte är någon quick fix och såklart är det absolut svårast för mig att ändra på mitt tankesätt.

Tänker du att han alltid har varit så , eller att han har blivit så för att du varit otydlig i din kommunikation under de åren du har haft honom så att han helt enkelt har stängt av?
 
Vi kan nog konstatera att det inte lär bli någon säsongsstart för oss den 10 mars i alla fall när man ser hur vädret ska bli de kommande veckorna med -10 ... Utomhus i Hermanstorp skulle det varit :laugh:
 
Tänker du att han alltid har varit så , eller att han har blivit så för att du varit otydlig i din kommunikation under de åren du har haft honom så att han helt enkelt har stängt av?

Självklart är det pga att jag gjort fel från början! Han har alltid varit som han var från början, är väldigt reserverad och avvaktande. Men sedan har jag bara försökt enl gamla hjulspår o då har det mer bara befästs istället för att bli bättre, ingen av oss har ju haft någon förståelse i detta. Jag är lite ledsen att ingen lyckats uppmärksamma mig på detta på så många år men skam den som ger sig i att leta hjälp :D
 
Vi kan nog konstatera att det inte lär bli någon säsongsstart för oss den 10 mars i alla fall när man ser hur vädret ska bli de kommande veckorna med -10 ... Utomhus i Hermanstorp skulle det varit :laugh:

Jag har helt gett upp att rida själv på stilterrängen iaf o så som vår prognos ser ut hoppas jag den lilla hinner en träning innan :laugh: det tinar ju på dagarna så man kan konditionsträna men banorna lär ju inte öppna att träna på än. Blött o halt på ytan som fryser varje natt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 562
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 859
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 165
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp