Snacktråd 2018

Jag förlorade min älskade ponny i förrgår och har nu ingen häst att rida på. Eller ja, en C-ponny och en B-ponny men den ridningen blir bara på hemmaplan.
Jag får väl fundera på om jag ska ha en ny häst. Isf en som jag ska rida fälttävlan på. Dock får det vänta tills C-ponnyn är såld.

Det här kan vara trådens absolut tråkigaste och mest oinspirerade inlägg :down:

:heartheart:heart


Hästen jag tipsade om hade nog gärna hoppat lite terräng :angel:
 
Jag förlorade min älskade ponny i förrgår och har nu ingen häst att rida på. Eller ja, en C-ponny och en B-ponny men den ridningen blir bara på hemmaplan.
Jag får väl fundera på om jag ska ha en ny häst. Isf en som jag ska rida fälttävlan på. Dock får det vänta tills C-ponnyn är såld.

Det här kan vara trådens absolut tråkigaste och mest oinspirerade inlägg :down:

Men vad tråkigt att höra! Vad hände? Känns som din ponny varit med oss här på Buke sen tidernas begynnelse...:cry:
 
Här har vi ju haft snö i en månad nu så vi rider ju ut flera ggr i veckan annars hade ju våra hästar också varit helt knäppa! Kände känslan ni hade @Wilisia och @fio, inte kul när de blir så övertaggade att man inte vet vad de tänker göra...
 
Men vad tråkigt att höra! Vad hände? Känns som din ponny varit med oss här på Buke sen tidernas begynnelse...:cry:

Hon fick kolik i torsdags kväll. Fick behandling i två omgångar men det släppte inte riktigt. I fredags morse var hon sämre igen och då bestämde jag att det fick räcka.

Vi köpte henne när jag var tolv år så vi fick nästan 19 år tillsammans. En halv evighet alltså.
 
Här har vi ju haft snö i en månad nu så vi rider ju ut flera ggr i veckan annars hade ju våra hästar också varit helt knäppa! Kände känslan ni hade @Wilisia och @fio, inte kul när de blir så övertaggade att man inte vet vad de tänker göra...
Jag rider ju också ut och vi har för det mesta kunnat galoppera någon gång per vecka iaf, men har inte velat göra något riktigt galoppjobb på henne än..
 
Jag rider ju också ut och vi har för det mesta kunnat galoppera någon gång per vecka iaf, men har inte velat göra något riktigt galoppjobb på henne än..

Så länge denna 1 cm snön ligger kvar kan jag galoppera på stubbåkern. Men några galoppjobb är det ju inte tal om utan vanlig galopp då det är typ is under eftersom det varit så blött . Hade man kunnat galoppera flat out så kan dom inte bocka men det går inte just nu. Men jag får galoppera i ridhuset först och sen gå ut :rofl::rofl: Äsch det går ju över iallafall...
 
Nu har jag oxå anmält till stilterrängen. Både Irländaren och Hille är anmälda men jag byter ju till Grå givetvis. Grå är anmäld till en annan tävling samma helg . Dressyr på hemmaklubben om det skulle vara så att stilterrängen inte blir av. Jag har ju planerat att åka ner där i mitten av mars men det beror ju helt på vädret. Inte så stor ide´att åka ner om jag inte kan träna terräng !
 
Hur var det med kval i stilterrängen? Har ju anmält Irländaren i 100 oxå men vi har ju inte kvalat som ekipage? Isåfall blir det bara Grå i 100
 
Hur var det med kval i stilterrängen? Har ju anmält Irländaren i 100 oxå men vi har ju inte kvalat som ekipage? Isåfall blir det bara Grå i 100

Har det ens varit kval? Resonerade man inte som så att eftersom domaren ser ekipaget hela tiden så får den isf avbryta. Inte säker på detta dock. Kul att du är anmäld, såg det nu :D
 
Hur är det med kval överhuvudtaget i år?? Ett tag fick man väl starta direkt i H100 utan att ha ridit H90 innan, är det så fortfarande?
 
Här har vi ju haft snö i en månad nu så vi rider ju ut flera ggr i veckan annars hade ju våra hästar också varit helt knäppa! Kände känslan ni hade @Wilisia och @fio, inte kul när de blir så övertaggade att man inte vet vad de tänker göra...

Låter som en genomsnittlig tanthäst från Borås. :rofl: Fast vi har ju ridhus numera så den lilla taxen är välmotionerad och håller sig i skinnet för det mesta. Kunde t o m rida galoppintervaller i snön häromdagen utan att riskera livhanken. Utan sällskap förstås. :angel:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 424
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 094
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 589
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp