Bukefalos 28 år!

Snacktråd 2018

Du är så självkritisk :D kan du inte berätta lite mer? Är den "en ny grå" från deras uppfödare eller något annat upplägg?

Nej det är min egna häst. Efter 20 år har jag äntligen en egen häst igen :love:

DSC_0162.JPG
 
Tiger känns fräschast ever sedan han skadade sig första gången för 4 år sedan. Kanske han kan få vara lite friskare i år? Känns som det lossnade massor senaste gången med Tigers kära psykolog så jag har haft mycket lättare att ha honom både mer avspänd och han har då bjudit fram mera. Något som @Wilisia kände idag och var glad över, heja Tiger :D Han fick också hoppa en rolig övning, så gulligt han försökte klura ut vad han skulle göra :rofl:

https://www.instagram.com/p/BfjiPu7BuPP/
 
Jag har helt gett upp att rida själv på stilterrängen iaf o så som vår prognos ser ut hoppas jag den lilla hinner en träning innan :laugh: det tinar ju på dagarna så man kan konditionsträna men banorna lär ju inte öppna att träna på än. Blött o halt på ytan som fryser varje natt.
Jag lider med er. Hos oss är det torrt och mjukt. Eller fluffigt, kanske beskriver det bättre. Typ 1-1,5 m fluff...

/Lady_S
 
Snöade här idag! I 30 sekunder :D

Ska ju dock vara minus dygnet runt framöver nu så tänkte reka travslingorna i Vomb i veckan. Hoppas kunna galoppera!

Skulle galoppera på stubben igår.. fullkomligt galen Grå. Vi har ju inte kunnat rida ut på hela vintern typ då det varit stenhårt. Misstaget var att vi hade sällskap på stubbåkern , det ska vi inte ha nästa gång!
 
Skulle galoppera på stubben igår.. fullkomligt galen Grå. Vi har ju inte kunnat rida ut på hela vintern typ då det varit stenhårt. Misstaget var att vi hade sällskap på stubbåkern , det ska vi inte ha nästa gång!
Mm, Anna fick för sig att jag skulle ta min lilla och vara sälskap till en 4 åring på stubben, bara trava lite. Min lilla skötte sig betydligt sämre än 4 åringen. Hon får ju röra sig och har börjat hoppa lite smått, men tycker nog det är läge att galoppträna lite;)
 
Haha, @fio @Wilisia min 16 åring gick inte ens att tömköra i skritt över den frusna betesmarken, trodde hon hade lugnat sig lite med åren, men näe....

Slår fullkomligt slint i skallen när man sätter hovarna på gräs och får syn på öppna marker! :o :rofl:
 
Jag förlorade min älskade ponny i förrgår och har nu ingen häst att rida på. Eller ja, en C-ponny och en B-ponny men den ridningen blir bara på hemmaplan.
Jag får väl fundera på om jag ska ha en ny häst. Isf en som jag ska rida fälttävlan på. Dock får det vänta tills C-ponnyn är såld.

Det här kan vara trådens absolut tråkigaste och mest oinspirerade inlägg :down:
 
Jag förlorade min älskade ponny i förrgår och har nu ingen häst att rida på. Eller ja, en C-ponny och en B-ponny men den ridningen blir bara på hemmaplan.
Jag får väl fundera på om jag ska ha en ny häst. Isf en som jag ska rida fälttävlan på. Dock får det vänta tills C-ponnyn är såld.

Det här kan vara trådens absolut tråkigaste och mest oinspirerade inlägg :down:
Nej, vad tråkigt. :( Beklagar förlusten.

Mvh,
Lady_S
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 559
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 252
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 854
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp