Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni några bra tips på selar?

Lilliths sele gick upp av sig själv igår. Tur att husse var snabb med att få in katten i porten och på med selen tillbaka. Hon blev inte alls glad att behöva gå in tillbaka men fick snabbt komma ut igen så fort selen var på. Hur selen gick upp vet vi ej den har inga snabbspännen.

Jag vill ha en med bara ett snabbspänne helst. Finns ju hur många olika selar som helst men som newbie är det svårt att veta vilka som är bra, sköna för katten och med rejäla spännen.
 
Skönhetsmissen bär runt på en munfull mat. Sätter sig och äter upp större delen, men lämnar lite lagom slafs och småbitar. Går tillbaka till skålen. Hämtar en till munfull och sätter sig på en annan plats. Upprepar några gånger.

Är det så himla svårt att äta direkt ur skålen?
 
Har ni några bra tips på selar?

Lilliths sele gick upp av sig själv igår. Tur att husse var snabb med att få in katten i porten och på med selen tillbaka. Hon blev inte alls glad att behöva gå in tillbaka men fick snabbt komma ut igen så fort selen var på. Hur selen gick upp vet vi ej den har inga snabbspännen.

Jag vill ha en med bara ett snabbspänne helst. Finns ju hur många olika selar som helst men som newbie är det svårt att veta vilka som är bra, sköna för katten och med rejäla spännen.




Jag har två såna här, sitter stilla och stabilt.
 
Jag har precis varit och lämnat mina killar på kattpensionat :cry: Resan var bokad innan katterna köptes, så det fanns inget val. Jag har haft så dåligt samvete över det här, trots att jag har varit där och tittat innan och det är jättefint. Lite tråkiga bås men de får vara ute i rastgård nästan hela dagarna och dem är jättefina, och personalen är jättegullig och kunnig.

En sten lättade från mitt hjärta när gullebullen (aka herr tjockis :o) gick rakt ut ur buren och direkt började klättra runt och spana, inte rädd alls! Jag har varit så orolig för hur han skulle reagera eftersom han var så otroligt skygg när jag fick honom, så jag ville typ grina när han var så självsäker och framåt på en ny plats. Herr M är så säker i sig själv så där var det inga problem, men han kommer bli riktigt sur över att han inte får gå ut som han vill.

Usch!! Det är bara en vecka iallafall, och jag kommer nog må bra mycket sämre än grabbarna under den här veckan :cry:
 
Sura kattfröknar sussar - en knubbig brittbulle på köksstol, och en i sängen med den vita magen i vädret. De gillar inte när jag har semester och är hemma hela dagarna, på deras sovtid. Då vill jag gulla med dem, borsta bort lite extra päls, klippa klor, leka med da bird.... är helt enkelt en fruktansvärt krävande high maintance-matte för dem att ta hand om och aktivera.

Den enda som är glad när jag är hemma är hundtant som totalmaxar all mattetid. :D:banana:
 
Bara sorgligt. Diskuterade liknande häromveckan med bekanta, alla ska inte räddas. Tyvärr tänker nog alltför många att de är snälla när de inte "bryr sig om eventuella handikapp".

Ibland tänker jag till och med att ägaren tycker att det är lite bekvämt med ett sjukt / funktionsnedsatt djur som inte kräver någonting och knappt kan gå några längre sträckor. Som en levande nallebjörn hemma som äter och bajsar men inte behöver någon aktivering.
 
Jag. Från ett kattpensionat. Hoppas verkligen att han och ägarens andra britt kommer till rätta snart!
Fy satan. Det var min fasa när jag hade mina på pensionat. De var bondkatter och inte stöldbegärliga, men att någon idiotjävel som passerade förbi skulle släppa ut dem ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 257
Svar
71
· Visningar
4 159
Senast: Dorinda
·
Svar
791
· Visningar
41 783
Senast: Avalbane
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp