Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra skulle jag säga!
Gillar tanken med barf och färskfoder men barf tror jag inte min partner skulle gilla :p Har barfat en tidigare katt, men då var det bara jag och kisse.

Tror de delvis utfodras med mush nu, kan ha fattat fel, men han är iaf heltokig i blötmat.
 
Nu är vi hemma igen. Båda killarna var vråååålhungriga, stackarna har ju behövt leva på torrfoder en vecka :mad::p Blygis drack en halv skål vatten i ett svep och sedan passade båda killarna på att gå på toa. Sen behövde herr M gå ut och titta till reviret medan blygis var helt kelutsvulten så vi sitter och gosar för fullt :love: Ordningen återställd!
 
Jag var just och "inspekterade" en husbil vi ska låna för att åka till fjällen med senare i veckan, och då bestämde jag att ena katten får följa med. Hon har varit med förut, och då bott i husvagn, så det enda jag ville kolla var att den gamla husbilen inte bjöd på krångliga krypin och hål där hon kan fastna eller ta sig mellan väggar osv. Men det ska nog gå bra. Det är så kul att ha dom med! Eller ja, det är bara just den här katten som jag testat att ha på resa, den andra är inte lika äventyrsbenägen. Och de är inte riktigt nog goda vänner för att bo ihop på så liten yta. Hon kommer i stället få full uppmärksamhet hos kattvakt, det tror jag passar henne bättre. :)

Vi är inte så sportiga så att katten får följa med på vandringar, som Lii visade i bildtråden ;) men lite friluftspromenader blir det i alla fall. :)
 
Hjälp!!
Lova har lyckats "sätta sig på bajset" så hela rumpan är en stor brun kaka... Hon är ju skygg,vi kan ta på henne men bara på framsidan och ryggen.
Vad i hela fridens namn gör jag?!
Vad kan jag ens göra?

Jag kan kanske, kanske mata och borsta med karda.. men det blir nog bara ett drag och jag är rädd att det stjälper mer än det hjälper...
 
Hjälp!!
Lova har lyckats "sätta sig på bajset" så hela rumpan är en stor brun kaka... Hon är ju skygg,vi kan ta på henne men bara på framsidan och ryggen.
Vad i hela fridens namn gör jag?!
Vad kan jag ens göra?

Jag kan kanske, kanske mata och borsta med karda.. men det blir nog bara ett drag och jag är rädd att det stjälper mer än det hjälper...
Går det att stänga in henne i badrummet en stund, för att se om hon kan reda ut det själv där?
 
Går det att stänga in henne i badrummet en stund, för att se om hon kan reda ut det själv där?

Ja! Jag kan i alla fall försöka. Just nu ligger hon på golvet och sover, jag tror jag låter henne ligga där tills hon självmant går upp..?
Suck. :p
 
Ja! Jag kan i alla fall försöka. Just nu ligger hon på golvet och sover, jag tror jag låter henne ligga där tills hon självmant går upp..?
Suck. :p
Släng in lite godis i badrummet, tänd lampan och låt henne ha tråkigt där inne nån halvtimme för att se om hon försöker tvätta loss det själv. Förhoppningsvis slipper du göra något mer hands on då :)
 
Släng in lite godis i badrummet, tänd lampan och låt henne ha tråkigt där inne nån halvtimme för att se om hon försöker tvätta loss det själv. Förhoppningsvis slipper du göra något mer hands on då :)

Kanon, tusen tack!
(Du har flera gånger varit snabb att svara bra när jag har problem,tack!! :bow: )
 
Grabbarna grus förstår inte alls vad som händer här hemma - två nakna kattdamer har flyttat in för några dagar och är huuuur läskiga som helst säger dom. Damerna själva tar det hela med ro och äter glatt upp grabbarnas mat, skiter i deras låda och undersöker sitt tillfälliga boende med glatt humör.

C2 har vägrat att lämna soffan sedan de kom och C1 ligger helt utsträckt i chillställning under fåtöljen och morrar högljutt när de passerar.

Det är inte lätt ;)
 
Kan knappt skriva eftersom jag sitter precis så solen bländar mig, men Nikita ligger och chillar på soffan mitt i solen så jag kan inte dra för persiennen och får snällt anpassa mig. Hmm, jag undrar vem som bestämmer här hemma? :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 456
Svar
179
· Visningar
13 829
Senast: Fiorano
·
Svar
1 191
· Visningar
64 753
Senast: Mineur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
310
· Visningar
19 815
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp