Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag. Från ett kattpensionat. Hoppas verkligen att han och ägarens andra britt kommer till rätta snart!

Usch, vilken mardröm. Jag har mina killar på pensionat nu, vilken panik jag skulle få om de försvann därifrån. Riktigt jäkla lågt att stjäla djur tycker jag, hur kan man? Prylar och saker är en sak, men levande varelser som dessutom är någons älskade familjemedlemmar? Lågt som bara den.
 
Bara dessa tror jag. Jättekonstigt allt :confused:

Fruktansvärt stressande att inte veta var katterna är.

Tjuvarna borde ju inte tjäna mer pengar på att stjäla raskatter än huskatter tänker jag bara - då de ändå inte kan bevisa att de är just raskatter. Fast det finns ju idioter till allt. Även folk som seriöst lägger ut 15 000 kr för "rasrena" valpar som avlämnas ur bakluckan på en bil på en parkeringsplats. :rage:
 
Suck, blev lovade en ragdollhane som lät supermysig - men säljaren/uppfödare ångrade sig dagen efter. Hon tyckte hon hade goda skäl, och det kanske hon hade (hon berättade vad skälet var, men jag utelämnar det), men jag tycker det låter tramsigt. Hur som helst är jag skitbesviken!
 
Imponerad över Mini idag! Vi har haft besök av för henne så gott som okända personer och en helt okänd hund. Var lite fascinerad över att hon länge låg kvar på skötbordet (istället för att gömma sig), sen kom hon bort till oss i soffan och kelade med både mig och besöket och skulle även utforska hunden. Hon har verkligen tuffat på sig!
 
Idag har husets drottning varit hos veterinären. Hon har alltid ätit för lite och är alldeles för tunn (3.4 kilo på en rätt så stor ragdollhona). jag har kunnat se en hel del tandsten så idag skulle den väck och resten av garnityret kollas så hon inte har FORL eller något annat trist. När kissen ändå sov togs "seniorpaketet" dvs blodprov med en massa saker (lever, njurar, sköldkörtel etc) som kollades. Hon är frisk och kry på alla sätt. Tandstenen är borta och ingen tillstymmelse till några problem med tänderna i form av TR/FORL.
 
Och nu är han tingad. Bild finns i bildtråden. Då är det bara till att ladda upp med leksaker. Några tips på det?
Grattis! En riktig sötnos.

Angående leksaker så kan jag inte nog rekommendera Da Bird! Fantastisk rolig, hälsar katten här. Annars är ju kattungar väldigt lättroade, så du kommer nog rätt långt med ett par möss, någon boll och kanske en Kickeroo av något slag. :D
 
Grattis! En riktig sötnos.

Angående leksaker så kan jag inte nog rekommendera Da Bird! Fantastisk rolig, hälsar katten här. Annars är ju kattungar väldigt lättroade, så du kommer nog rätt långt med ett par möss, någon boll och kanske en Kickeroo av något slag. :D
Kickeroo var jag tvungen att googla, men efter vad jag såg idag borde en sån göra succé :D
 
Och nu är han tingad. Bild finns i bildtråden. Då är det bara till att ladda upp med leksaker. Några tips på det?


Da Bird.
Mjukisbollar som studsar och går att bära runt på.
Ordentlig klösbräda.
Klösskydd på sänghörn/soffhörn.
Toalåda i ordentlig storlek. (jag har fått byta upp Fröknarnas två gånger)
Kartonger - att bita i, sova i, gömma sig i, kasta sig ut ifrån, välta omkull...

De lite hårdare bollarna som rasslar inuti är acceptabelt roliga, men högst plus får de mjukare som går att bära, respektive prasselbollar.

Jag har testat några av de elektroniska sakerna som brummar, rör sig, eller blinkar - mina Fröknar blir mest rädda och stirrar storögt så allt sådant har efterhand dumpats hos väninnan med sin jättehord av hardcore utekatter som dödar en elektronisk mus på två röda sekunder. Inte värt pengarna.
 
Da Bird.
Mjukisbollar som studsar och går att bära runt på.
Ordentlig klösbräda.
Klösskydd på sänghörn/soffhörn.
Toalåda i ordentlig storlek. (jag har fått byta upp Fröknarnas två gånger)
Kartonger - att bita i, sova i, gömma sig i, kasta sig ut ifrån, välta omkull...

De lite hårdare bollarna som rasslar inuti är acceptabelt roliga, men högst plus får de mjukare som går att bära, respektive prasselbollar.

Jag har testat några av de elektroniska sakerna som brummar, rör sig, eller blinkar - mina Fröknar blir mest rädda och stirrar storögt så allt sådant har efterhand dumpats hos väninnan med sin jättehord av hardcore utekatter som dödar en elektronisk mus på två röda sekunder. Inte värt pengarna.
Klösskydd? Vad består de av? Gör man själv eller?
 
Klösskydd? Vad består de av? Gör man själv eller?

Soffan har jag ett överdrag till med en dubbelvikning just på högra armstödet som tydligen är det skönaste att ta stöd emot för att stretcha. Där har jag inte lyckats träna bort visst klös. Överdrag från I**A.

Liknande på sängen, där de gärna stretchar/morgonklöser på nedre högra hörnet. För att bevara husfriden har jag lagt en bit grövre tyg en bit in under madrassen som sedan sticker ut precis där Fröknarnas framtassar hamnar, och tar den mesta smällen.

Klipper ju klorna på mina så det blir inga enorma revor, men exempelvis ett vanligt frotteöverdrag slits snabbt.

Kan tipsa om en dörrmatta i hampa som jag köpte från Åh**** för någon hundring som de älskar! Både att sova på, och klösa i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 254
Svar
71
· Visningar
4 132
Senast: Dorinda
·
Svar
791
· Visningar
41 722
Senast: Avalbane
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp