Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det hoppas jag verkligen inte. Jag har försökt titta själv i munnen tidigare, men det är ju halvt omöjligt med motsträvig kisse, så det är som sagt skönt att få den ordentligt genomgången.

Mmmm, jag fattar inte hur vet gör det. Han bara öppnar Nikitas mun och kollar på tre sekunder, när jag försöker samma sak tar det evig tid, jag ser aldrig någonting och slutar alltid med att Nikita använder framtassarna för att slingar sig ur mitt grepp. :meh:
 
Jag fick en tid för tandutdragning i september. Det blev samma klinik, trots allt. De ville att jag skulle komma in till dem för allmän hälsokoll först nu i juli men där sa jag ifrån, bara några veckor innan har vi ju varit där på ordentlig hälsokoll med blodprov, ultraljud, ja allt. Så jag har faktiskt inte lust på att lägga pengar på en hälsokoll till när den förra inte ens är en månad gammal. Dessutom säger de ju varje gång att de är kärnfriska förutom forlen.

Min killar går att titta i munnen själv om man snabb, det är iallafall skönt! Så jag kan hålla koll själv på när det börjar bli dags igen. M kommer nog inte ha många tänder kvar efter denna gång, om några alls :(
 
Jag fick en tid för tandutdragning i september. Det blev samma klinik, trots allt. De ville att jag skulle komma in till dem för allmän hälsokoll först nu i juli men där sa jag ifrån, bara några veckor innan har vi ju varit där på ordentlig hälsokoll med blodprov, ultraljud, ja allt. Så jag har faktiskt inte lust på att lägga pengar på en hälsokoll till när den förra inte ens är en månad gammal. Dessutom säger de ju varje gång att de är kärnfriska förutom forlen.

Min killar går att titta i munnen själv om man snabb, det är iallafall skönt! Så jag kan hålla koll själv på när det börjar bli dags igen. M kommer nog inte ha många tänder kvar efter denna gång, om några alls :(

Stackare :(

Jag försöker att inte tänka på att min pälskling också skulle åkt på det. Jag börjar lätt noja mig och tänker att de måste dra ut hälften av hans tänder och att det kommer gå på 20 000 eller nåt. :nailbiting:
 
Stackare :(

Jag försöker att inte tänka på att min pälskling också skulle åkt på det. Jag börjar lätt noja mig och tänker att de måste dra ut hälften av hans tänder och att det kommer gå på 20 000 eller nåt. :nailbiting:

Håller tummarna för er! Båda mina har ju, tyvärr. Min klinik debiterar som mest 8500 kr per tillfälle. Det kom M upp i förra gången (och det läkte inte alls så det blev några tusen till på massor av återbesök och sökning för att skära upp och spola ur allt osv) och han kommer säkert upp i det igen. Tjockis hoppas och tror jag inte är lika illa, men han är hälften så gammal också.. Förmodligen kommer veterinärkostaderna jag haft på lite mer än ett är nu upp till 50 000 men jag försöker låta bli att tänka på det :rofl::nailbiting:
 
Håller tummarna för er! Båda mina har ju, tyvärr. Min klinik debiterar som mest 8500 kr per tillfälle. Det kom M upp i förra gången (och det läkte inte alls så det blev några tusen till på massor av återbesök och sökning för att skära upp och spola ur allt osv) och han kommer säkert upp i det igen. Tjockis hoppas och tror jag inte är lika illa, men han är hälften så gammal också.. Förmodligen kommer veterinärkostaderna jag haft på lite mer än ett är nu upp till 50 000 men jag försöker låta bli att tänka på det :rofl::nailbiting:

Men oj, vilken otur du haft! :( Och så säger de att det är så avkopplande att ha husdjur :rofl::p
 
Men oj, vilken otur du haft! :( Och så säger de att det är så avkopplande att ha husdjur :rofl::p

Haha men precis, och många tror att katter är billigt. M äter för 2400 kr i månaden och tjockis för 1000 kr dessutom. Men jag får skylla mig själv lite. Nästa gång blir det inga katthemskatter som är tvivelaktigt veterinärbesiktade, jag har lärt mig den läxan ordentligt. Fast jag älskar såklart mina katter och skulle aldrig byta ut dem ;)
 
Jag kunde förstås inte hålla mig ifrån att försöka titta närmare på Sockers tänder och att bildgoogla. :meh: Som tur är blev jag något lugnare efter att ha hittat Cheeseericas tydliga bilder i en tråd här på forumet. Av den snabba titten jag lyckades få till så jag i vart fall inga helt uppenbara tecken på FORL som beskrevs där, men annars var det mycket likt katt 2 som hade mycket tandsten och tandköttsinflammation (gula tänder och röd rand i tandköttet närmast tänderna). Även om inget är uteslutet förrän veterinären kikat känns det inte fullt lika nervöst längre :)
 
Kan ni föreställa er vilken chock jag fick när jag gick ut i köket för att lista ut vad jag ska laga för mat, öppnat kylskåpet och står där en liten stund för att helt plötsligt mötas av Lunas ansikte ett par decimeter högre upp? På något sätt har hon lyckats ta sig upp på köksskåpen (enda vägen upp måste vara genom diskbänken :meh:) och har sedan suttit där, nöjd med sin tillvaro. Och jag som trodde att hon låg och sov i klösträdet.

20525241_2011833542381828_257967013406296589_n.jpg
 
Kan ni föreställa er vilken chock jag fick när jag gick ut i köket för att lista ut vad jag ska laga för mat, öppnat kylskåpet och står där en liten stund för att helt plötsligt mötas av Lunas ansikte ett par decimeter högre upp? På något sätt har hon lyckats ta sig upp på köksskåpen (enda vägen upp måste vara genom diskbänken :meh:) och har sedan suttit där, nöjd med sin tillvaro. Och jag som trodde att hon låg och sov i klösträdet.
Låter som väldigt kul :rofl:


Lilla herrn har gått upp i vikt... Han äter mycket mer nu när det är fler katter, som att han tror han ska bli utan trots det är fri tillgång och aldrig slut...:( Hoppas han lugnar ner sig när vi flyttar hem igen på lördag, annars måste jag nog överväga sluta med fri tillgång... I helgen blir det också en beställning av en sån där "igloo-kattbädd" som belöning för att han stått ut med att flytta runt de här veckorna, är nästan säker på att herrn kommer älska den :D
 
En fråga om Mush.

Jag har massa Mush kvar efter Lina...
3 gula påsar, 2 1/2 lila och 1 vit.
Kan jag ge Winter det? Den gula vet jag funkar även till kattunge men går det att ge dom andra med utan att det påverkar negativt eller är det bättre att maten ligger i frysen till lämplig ålder, och när är det isf?
Jag tänkte 1-2 bullar om dagen så inte enbart som helfoder.
 
Kan ni föreställa er vilken chock jag fick när jag gick ut i köket för att lista ut vad jag ska laga för mat, öppnat kylskåpet och står där en liten stund för att helt plötsligt mötas av Lunas ansikte ett par decimeter högre upp? På något sätt har hon lyckats ta sig upp på köksskåpen (enda vägen upp måste vara genom diskbänken :meh:) och har sedan suttit där, nöjd med sin tillvaro. Och jag som trodde att hon låg och sov i klösträdet.

20525241_2011833542381828_257967013406296589_n.jpg

... Det här var tydligen också okej helt plötsligt.
20430013_2011951812370001_6896375364400187579_n.jpg

Jag var tvungen att flytta den (döda,) troligtvis giftiga växten därifrån... Lustigt, jag som trodde att det skulle vara en säker plats. :meh:

Ja, min katt är uppenbarligen väldigt påfrestande idag.
 
Alice vet inte om det än men den här veckan verkar ha potential att bli den värsta i kattaminne :nailbiting:
Imorgon (idag) så ska hon till veterinären, få en spruta och bli rakad i rumpan och låren har jag bestämt mig för. Hon vet inte om det än :angel: De sa att vi kunde vänta med att se om hon skulle behöva sövas inför rakningen tills vi är där men jag har lite på känn att det kan behövas. Annars får jag väl ALDRIG röra rumpan på henne igen :rofl:
Och på fredag kommer det hit en VALP :eek: För att stanna dessutom :eek::eek:
Värsta veckan ever.

Tur att hon är lyckligt omedveten än :angel:
 
Ingen sövning behövdes :banana::banana::banana:
Alla (förhoppningsvis) tovor borta och baken lite rakad :up: det syntes inte ens efteråt, all päls kamouflage :rofl:
Men detta var nog värsta pärsen för hon verkar behöva SOVA - en låång tupplur.
 
Nu är Socker och jag äntligen färdiga hos veterinären för den här gången! Det visade sig enbart vara tandsten och en stor sten föll från mattes hjärta. :):bump:Han var ordentligt vimmelkantig och kränkt som sig bör vid hemkomsten och några fyllevurpor gjordes i köket innan jag släppte ut honom i lägenheten. Tyvärr har han fått spy tre gånger, men det händer väl visst när de varit sövda?

Han är dock klok nog och har lagt sig för att halvslumra och jag hoppas att han snart har sovit ruset av sig (han varit hemma i två timmar nu). :)
 
Nu är lilla Pinglan hemma! Jätteduktig liten kisse som har åkt ända från Trondheim till Östersund i bil och sen flyg från Östersund och sen bil igen från Arlanda och hem till oss. Hon har aldrig sett en hund förut så det är ju rätt spännande med två hundar.
 
Nu är oroliga matte i farten igen. :p Socker är fortfarande trött efter veterinärbesöket och det är väl kanske inte så konstigt. Men han öppnar inte det ena ögat fullt ut som vanligt och blinkhinnan syns (det gör den förövrigt lite grann på det normala ögat också). Är det något som är vanligt efter sövning/sedering? Har det inte släppt till morgonen får jag ringa och höra med veterinären.
 
Nu är jag igång med min monolog igen. :rofl: Problemen ovan har i princip löst sig, blinkhinnorna syns bara lite nu så jag avvaktar. Men den stora förvåningen skedde i morse när jag vaknade. Vad ser jag om inte detta?
img-0664.JPG


Ursäkta den urusla bildkvaliteten, men jag var bara tvungen att få detta på bild. Socker som avskyr transportburen och igår kämpade jag med honom för att få in honom där... Han har säkert sovit hela natten där :meh::rofl:
 
Heh, vi är ute på landet och då får Nikita vara ute om jag är ute. Stooor lummig trädgård ingen trafikerad väg i närheten och på ena sidan havet och brygga. Hon följde med ner idag, sprang som en tok. Vi gick en liten runda i skogen innan och hon följde med en bit och försvann sedan. Naturligtvis gick nojiga matte och letade efter henne. Hon kom rusande från båthuset och tyckte nog att jag var en idiot som inte insåg att hon gick dit vi alltid är. Sedan var hon borta när vi gick upp till huset (det ligger 150-200 m från bryggan. Så tja, matte gick ner igen. Hon låg och solade magen på ena bryggan och undrade varför jag kom för att hämta henne :angel:
På vägen hem lunkade hon bara med mig och när vi kom in så slängde hon sig ner på köksmattan och såg riktigt trött ut. :up: Hon är definitivt en sprinter. Önskar ibland att jag bodde så hon kunde få vara ute under uppsikt. Tack och lov går hon inte på egna strövtåg utan hon tittar ut, nosar lite i rabatterna och går sedan och lägger sig i en säng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 258
Svar
71
· Visningar
4 230
Senast: Dorinda
·
Svar
792
· Visningar
41 995
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
241
· Visningar
16 265
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp