Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick inte tillbaka en krona från försäkringsbolaget för M's del. De tyckte inte att undersökningen var nödvändig trots diarré och kräkningar. Woho. Håller tummarna att de resonerar annorlunda om tjockis.
 
Fick inte tillbaka en krona från försäkringsbolaget för M's del. De tyckte inte att undersökningen var nödvändig trots diarré och kräkningar. Woho. Håller tummarna att de resonerar annorlunda om tjockis.
:confused:
Vad har du för försäkringsbolag, om jag får fråga? Så jag vet vad jag inte ska välja till en ny katt i framtiden.

Jag är ju väldigt nöjd med IF, för de har alltid täckt allting jag har skickat in till dem. Även då Luna var konstant dålig i magen och parasiter och virus konstaterades. (Stackarna - om Luna så blir 20 år gammal och jag betalar full försäkring alla de åren så är hon ändå en förlustaffär för dem.) Men även om jag gillar dem så är det ju alltid bra att hålla koll på andra försäkringsbolag för att se om det finns några bättre, och vilka som man ska hålla sig undan ifrån.
 
:confused:
Vad har du för försäkringsbolag, om jag får fråga? Så jag vet vad jag inte ska välja till en ny katt i framtiden.

Jag är ju väldigt nöjd med IF, för de har alltid täckt allting jag har skickat in till dem. Även då Luna var konstant dålig i magen och parasiter och virus konstaterades. (Stackarna - om Luna så blir 20 år gammal och jag betalar full försäkring alla de åren så är hon ändå en förlustaffär för dem.) Men även om jag gillar dem så är det ju alltid bra att hålla koll på andra försäkringsbolag för att se om det finns några bättre, och vilka som man ska hålla sig undan ifrån.

Sveland. Jag har varit väldigt nöjd med dem tidigare, att de ersätter vid FORL tex. Får se vad de säger om tjockis, hoppas verkligen att jag får tillbaka lite för ultraljud + blodprov för där tyckte veterinären att han verkligen verkligen behövde dem undersökningarna..
 
Någon annan som har en Life@pp Cat cave? Jag köpte ju en till Luna i födelsedagspresent för en dryg månad sedan, och hon har spenderat såååå många timmar i den sedan dess. Men tyvärr är Luna också lite dum i huvudet, för hon envisas med att slita sönder insidan av den hela tiden. Hon sätter tänderna i och drar allt vad hon kan. :crazy: Då lossnar yllet(?) och blir stora tussar som vore livsfarliga att fastna i en kattmage. Därför får hon inte vistas i den utan min uppsikt. Det har gått bra i ett par veckor, men nu har hon börjat med det där dumma beteendet igen. Det är så dumt, för majoriteten av tiden ligger hon ju bara och gosar i den, och ändå kan jag inte ha den öppen när jag inte har koll på henne. :(

När jag läser recensioner på nätet så är det ingen annan som har det här problemet. Jag skulle vilja fråga om min produkt är defekt, men med den kraften Luna sliter så är det ju inte konstigt att materialet sviker. Jag är förvånad över att hennes tänder ens sitter kvar i munnen, så som hon håller på. :down:
 
Någon annan som har en Life@pp Cat cave? Jag köpte ju en till Luna i födelsedagspresent för en dryg månad sedan, och hon har spenderat såååå många timmar i den sedan dess. Men tyvärr är Luna också lite dum i huvudet, för hon envisas med att slita sönder insidan av den hela tiden. Hon sätter tänderna i och drar allt vad hon kan. :crazy: Då lossnar yllet(?) och blir stora tussar som vore livsfarliga att fastna i en kattmage. Därför får hon inte vistas i den utan min uppsikt. Det har gått bra i ett par veckor, men nu har hon börjat med det där dumma beteendet igen. Det är så dumt, för majoriteten av tiden ligger hon ju bara och gosar i den, och ändå kan jag inte ha den öppen när jag inte har koll på henne. :(

När jag läser recensioner på nätet så är det ingen annan som har det här problemet. Jag skulle vilja fråga om min produkt är defekt, men med den kraften Luna sliter så är det ju inte konstigt att materialet sviker. Jag är förvånad över att hennes tänder ens sitter kvar i munnen, så som hon håller på. :down:

Jag har en. L sov bara i den på överdelen, aldrig i grottan. Misshandlade den aldrig utan det var favoritbädden. W älskar den också och både sover över den och inne i den samt leker järnet med den och biter och ligger på sidan på golvet och snurrar den runt runt med hjälp av tänder och ben. Men inte våldsamt och sönder har den inte gått. Uppfattar den som väldigt tålig. Låter som Luna biter i den för kung och fosterland O_o :crazy: ?
Har absolut inte lossnat något ludd från min.
 
Betjänten borde bytas ut tycker Päösfröken!
Kloklippning med andra ord, men fick ta en tass och en klo till innan jag valde att avbryta innan Pälsfröken skulle totalt ledsna, egentligen gick det riktigt bra men det är inga glada miner jag får fast det gått många timmar sen den hemska behandlingen. :angel:
 
Jag har en. L sov bara i den på överdelen, aldrig i grottan. Misshandlade den aldrig utan det var favoritbädden. W älskar den också och både sover över den och inne i den samt leker järnet med den och biter och ligger på sidan på golvet och snurrar den runt runt med hjälp av tänder och ben. Men inte våldsamt och sönder har den inte gått. Uppfattar den som väldigt tålig. Låter som Luna biter i den för kung och fosterland O_o :crazy: ?
Har absolut inte lossnat något ludd från min.
Ja, alltså... Luna är rätt så brutal med den. Det slår liksom slint i skallen på henne och hon sätter tänderna i insidan och sliter allt vad hon kan. :crazy: :down: Jag gissar att det var någon liten flik som stack ut när den var ny, och att det triggade hennes jägarinstinkt... Dumma katt. :mad:
Nu har jag vikt ihop den så att det är en skål, och det funkar också bra som gosplats, och utsidan triggar henne inte på samma sätt som insidan. Dessutom känns utsidan tåligare än insidan.

Vad skönt att den är så lyckad för er! Det var så jag hade hoppats att den skulle funka för Luna.

Jag ska se när jag åker till mamma nästa gång om jag inte kan ta med den och få henne att sy in något tyg på insidan som gör att Luna inte kommer åt luddet...
 
Ja, alltså... Luna är rätt så brutal med den. Det slår liksom slint i skallen på henne och hon sätter tänderna i insidan och sliter allt vad hon kan. :crazy: :down: Jag gissar att det var någon liten flik som stack ut när den var ny, och att det triggade hennes jägarinstinkt... Dumma katt. :mad:
Nu har jag vikt ihop den så att det är en skål, och det funkar också bra som gosplats, och utsidan triggar henne inte på samma sätt som insidan. Dessutom känns utsidan tåligare än insidan.

Vad skönt att den är så lyckad för er! Det var så jag hade hoppats att den skulle funka för Luna.

Jag ska se när jag åker till mamma nästa gång om jag inte kan ta med den och få henne att sy in något tyg på insidan som gör att Luna inte kommer åt luddet...
Jag kanske ska tillägga att Luna aldrig är våldsam i andra fall :D, utan det är bara inuti sin grotta som det ibland slår slint. I övrigt är hon en rätt så normal och kärleksfull katt.
 
Gud så snygga de där lifeapp cat cave var! Ska nog önska mig en i födelsedagspresent och hoppas att Tuva uppskattar den.
 
Jag har slut på tjockismat :banghead: Jag la en beställning i söndags (!!) från zooplus och det stod att det fanns i lager men det har ändå inte kommit än, suck. Hade verkligen räknat med att få det innan helgen, de brukar vara snabba.. :( Kliniken har sånna dåliga öppettider och stängt över helgen så det är liksom kört. Han får väl äta mush under helgen och så hoppas jag verkligen det kommer på måndag :down:
 
Pälsfröken har dragit tillbaka sina åsikter om betjänten.
Just nu är tydligen min högst prioriterade uppgift att klia bakom öronen eller under hakan eller nej andra örat, fel öra, byt öra, klia under hakan nu då.
Pälsfröken är rätt nöjd med lite kvällsmys.
Helt klart tydligt här vad hon tycker är min uppgift just nu.
 
@Mumfie nej vad surt med seg leverans när man väntar hem foder :crazy:
Jag tycker med det brukar gå snabbt utom någon enstaka gång då jag tyckte det blev en ovanligt seg väntan.
Skönt du har en lösning under tiden iaf.
 
@Mumfie nej vad surt med seg leverans när man väntar hem foder :crazy:
Jag tycker med det brukar gå snabbt utom någon enstaka gång då jag tyckte det blev en ovanligt seg väntan.
Skönt du har en lösning under tiden iaf.

Ja, jättesegt. Visst hade jag kunnat beställa tidigare, men jag trodde en vecka skulle räcka. De skickade liksom inte förrän i.. torsdags? Jaja, tjockis blir säkert glad :laugh:
 
Lilla herrn tycker matte är konstig som kommer hem och luktar av massa andra katter, jisses vad han har haft fullt upp med att tvätta mig :rofl: Var och kollade på utställning idag, jättekul! Jag som hoppades falla för en korthårig ras som inte fäller så mycket har självklart börjat fundera på motsatsen :meh: Eller ja... jag föll totalt för Cornish rex men har en stark misstanke att Lilla herrn inte skulle uppskatta en kompis som är överallt konstant... Ska ändå kika lite mer på dem, de är ju så bedårande :love: Annars är det Maine coon och Sibirisk jag funderar på nu, med ragdoll och skogis som uppstickare. Ett angenämt "problem" att fundera ut rätt ras :D
 
Får hem katt nr 3 idag :angel:
Lång historia kort så är det en avkomma från Lavas uppfödare som måste omplaceras akut. Uppfödaren skrev till mig igår i lite panik och jag bestämde mig direkt. Funkar det inte att ta in en till katt till mina två så får vi lösa det. Men katten måste få ett nytt hem idag. Så hoppas det funkar! :bump:
 
Får hem katt nr 3 idag :angel:
Lång historia kort så är det en avkomma från Lavas uppfödare som måste omplaceras akut. Uppfödaren skrev till mig igår i lite panik och jag bestämde mig direkt. Funkar det inte att ta in en till katt till mina två så får vi lösa det. Men katten måste få ett nytt hem idag. Så hoppas det funkar! :bump:
Du börjar sakta utvecklas till en crazy cat lady som äger häst :laugh:
 
Du börjar sakta utvecklas till en crazy cat lady som äger häst :laugh:
Japp! :laugh: #NoShame
1_c157ec28-f6c6-44ff-90af-c4f89a1df4fd_grande.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 225
Svar
763
· Visningar
39 746
Senast: Enya
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 067
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp