Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag har än så länge bara gjort en snabb översyn av vilka bolag som har gravidförsäkring och tänkte titta närmare på det till helgen.

Jag jobbar på kontor 9-18 (har rast nu) och blir alldeles galet trött på eftermiddagen, gäspar hela tiden och har lite svårt att koncentrera mig. Detta trots att jag sover 22-07 vilket är mer än jag gjorde före jag blev gravid. Hoppas det går över snart, har ju faktiskt tänkt vänta ett tag med att berätta på jobbet, inte ens föräldrarna vet om det än...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Har allt annat i Folksam så det är lättast att välja de igen. Eller bilen är i Aktsam :D

Vet inte om jag är gravid-trött eller jobb-trött. Börjar jobba heltid på lördag igen :crazy: Elva timmar på en gång.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Mina tits är galet känsliga och säger att de fryser, så jag tänkte köpa ny-inlägg i ull. Redan.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Mina bröst har också blivit väldigt ömma de senaste dagarna, dock ej så kalla. Har mått lite lite illa vid ett par tillfällen men i övrigt mår jag fortsatt bra.

Jag tycker att det är såå svårt att inte berätta för någon om graviditeten :cautious: Har varit och lunchat med min syster nu och det är galet svårt att hålla sig. När jag träffar folk jag känner känns det som om de tittar på mig och genomskådar allt. Vi har bestämt att vi ska berätta för våra föräldrar och syskon till fars dag om tre veckor, då är jag i vecka 8. Vi får se hur länge vi kan hålla det hemligt för kompisarna sen, hade gärna väntat till efter vecka 12 men vi får se. Tror att ganska många misstänker att vi är på gång och får jag en dirket fråga tror jag inte att jag kan hålla mig.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

De flesta vet ju att vi har slutat med p-medel :)

Sist jag pratade med mamma tryckte jag på att det kan ta ett år innan mensen kommer igång efter p-sprutor, det är typ i februari :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jaha nu var sambon snäll och kläckte ur sig att han berättat för "alla".

Då blir det ju jättekonstigt om jag inte säger ngt eller om ngn råkar skriva något på Fejjan där både mamma och pappa snokar. Får väl smsa en bild imorgon efter BMbesöket imorgon. På stickan alltså :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Så gjorde ju min sambo också med första. Så lagom kul sen när jag fick missfall... Jag var redigt förbannad då! Han berättade ju liksom innan vi ens bestämt oss för att behålla.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Nej precis det blir så onödigt jobbigt när alla ska beklaga osv. Men det blir nog ännu värre om morsan får höra det av någon annan.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Har varit på hälsosamtal idag.
Och lämnat blod för att kolla tsh, ferritin, hb och glukos. Kan få lämna så ofta som varannan vecka beroende på hur det ser ut med tsh (sköldkörteln). BM har en egen läkare kopplad till sig, en som jag gillar sen förut :) Jag tror det är han som sjukskriver vid behov också.

Träffade honom när jag hade vaxproppen hubert och han var mkt omtänksam.

Inskrivning blir 19/11 :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Här kallar de båda de första två besöken för inskrivning. Det jag var på igår låter som ditt hälsosamtal. Lämnade blod för diverse prover och de kollade järn och socker i blodet på plats. Jag låg tydligen lågt i järn, bara 114 så det finns risk för att jag måste äta järntillskott redan from nästa besök den 6/11 om jag inte har väldigt bra depåer som de mäter i det vanliga blodprovet.

Var hos BM igår förmiddag och passade på att ta ledigt resten av dagen också. Det blev en långpromenad med hundarna, en sovstund på 1,5 h och en ridtur på hästen i dagsljus vilket annars bara sker på helgerna så här års. Kände mig riktig pigg på kvällen till skillnad mot de senaste veckorna. Idag är dock tröttheten tillbaka...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Inatt så födde jag barn minsann! En liten pojk som jag av okänd anledning inte fick träffa på en gång :eek: Han var fullt frisk.

Nåja, det är väl lika bra att börja förbereda sig :rofl:

MMSade mamma och pappa igår, det tog hela dagen innan de svarade, måste ha svimmat...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Pratade med mamma idag, hon mådde inte illa med vare sig mig eller brorsan så jag kanske slipper det :)

Hon skulle prata med mormor och farmor. Och din syster antar jag.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Det behöver inte bli så jobbigt ;) Mamma mådde bara bra.

Får dock gräsligt ont i ländryggen när jag gör höpåsar och i slutet på dagen så gör höger skinka ont. Jag hoppas det är synnerligen övergående.

V 7 idag (6+0). Lär bli flyttad vid RUL för det stämmer inte med ägglossningen.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

IMAG0736_zpsa25c13fb.jpg


ÄL-sticka :rofl:

Så starkt utslag gav de inte när jag pejlade ägglossning. Så nog är det hormoner i urinen alltid :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag får ställa mig till denna skara av sommarföräldrar :)
För oss är det andra barnet, vi har en dotter som fyller 3 på tisdag sedan tidigare. Har mått lite sådär senaste veckan ungefär, yrslig och till och från så yr att jag fått lov att lägga mig. Har tagit blodtryck hemma och det har legat åt lägre hållet, typ 105. Jag brukar alltid ligga runt 130-140.
Jaja, idag ringde jag bm för att se om man hade kunnat få ta lite prover, typ hb och järn. Men hon började snacka om att de skulle kolla blodsocker och blodtryck då såklart när jag fick en tid på fredag. Då började jag fundera på om det var någon ide överhuvudtaget att åka dit. Blodsocker och blodtryck kan jag ta själv på jobbet!
Men det jag blev mest fundersam över var att hon sa att jag var i v 7 nu, när jag menar att jag gick in i vecka 9 idag. Det skulle i så fall dröja två veckor till innan jag får komma för inskrivning på riktigt och ta blodprover. Hur jag än räknar och med hjälp av diverse hemsidor där man kan räkna så är bf 10 juni, och i så fall gick jag in i vecka 9 idag. Eller kan någon annan förklara hur hon räknat?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 787
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 935
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 340
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp