Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Tankevurpa?

Det normala är ju att räkna från sista mensens första dag.

Välkommen! :D

Jag fick lämna prov för hb ferritin glukos och tsh på hälsosamtalet. Lär bli samma på inskrivningen. Hon kollade även blodtrycket (120/80, brukar ha 120/60) och så klev jag upp på deras våg :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarföräldrar 2014

Vi var på första samtalet hos barnmorskan igår. Mycket tal om alkohol och droger, lite om mitt mående i allmänhet och säklart vägning:nailbiting: Hoppas verkligen inte att jag ska behöva väga mig varje gång. BM var lugn och trygg men lite virrig, men det ska nog bli bra.

Har ni haft mycket frågor till barnmorskan vid era samtal? Jag har ju läst på det här forumet under ett flertal år och vänner runtomkring har ju barn sedan tidgare så jag känner mig påläst. Sambon kanske inte är fullt lika påläst men han frågar mig eller googlar när han kommer på något. Fick Vänta barn-boken av BM igår, jag läste den igår kväll och sambon ska läsa den sen. Inte så mycket nyheter men ändå bra att få kvalitetessäkrad info.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Hon kanske räknade fullgångna veckor, så hon menade att du var 7+6. Min BM ligger en dag efter min gravidapp. jag har BF 8/6 enligt appen och är då i 8+2 enligt den. När vi var hos BM för första inskrivningssamtalet förra veckan visade appen 7+2 men BM sa 7+1.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Har kommit lite blodstänk och magen gör ont. Lite oklart vad som gör ont för tarmarna är arga också. Hoppas att det inte blir mer än såhär :-/
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag fick ett blodstänk på pappret när jag torkade mig på morgonen för någon vecka sedan, men ingenting mer efter det. Som jag förstått det så är det vare sig ovanligt eller farligt med det om det inte blir mer blod eller börjar göra ont.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Lite brunt på kvällen och nu ingenting så jag hoppas det var ett skrämskott bara.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Ser ut som att jag hamnar här med om allt gå väl... plussade idag och BF 10 juli men det lät ändras då det inte stämmer med ÄL.

Vi försökte en enda månad med ägglossningsstickor och nog fasiken satte det sig direkt - trots att vi tidigare hållt på nästan ett år utan...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Det behöver inte bli så jobbigt ;) Mamma mådde bara bra.

Får dock gräsligt ont i ländryggen när jag gör höpåsar och i slutet på dagen så gör höger skinka ont. Jag hoppas det är synnerligen övergående.

V 7 idag (6+0). Lär bli flyttad vid RUL för det stämmer inte med ägglossningen.

Ja så sa min mamma också. Mådde bra med alla barnen. ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Är lik min mamma med typ allt :crazy:

De bruna flytningarna har inte slutat så imorgon ska jag ringa Studenthälsan. De tar emot alla och sägs ha korta väntetider. Om de inte har tid snart så ringer jag nog gynakuten för jag kan ju inte sova :(
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Skojigt, de har tid först på torsdag, det är ju en hel evighet tills dess!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Ring och rådfråga på gynakuten? De var oerhört hjälpsamma och trevliga med mig. Men med mitt mf så gick det bra mkt snabbare än för dig. Lite färskt blod fredag kväll, lite med lördag och så satte det igång under söndagen och natten till måndag. På måndag morgon när jag åkte in så var allt klart.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Pratade precis med gynakuten de tycker jag kan lugnt (...) avvakta.

Ja, jag kan väl inte göra så mycket annat men lugnt är nog inte rätt beskrivning. Nä.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

*kl*

Här har illamåendet slagit till, jag som hoppades att jag skulle klara mig. Att stå upp 25 minuter på fullproppad, varm och krängande buss är inte att rekommendera om man redan innan mår lite illa. Det slutade med att jag hängde över en papperskorg i centrala Göteborg mitt i morgonrusningen och spydde upp hela frukosten :wtf: Inte mitt livs stoltaste ögonblick direkt...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Å fy din stackare... :( det är lite av min mardröm det där...

Är bara i v 5 men redan rejält illamående då och då så jag bara väntar på att det ska bli ännu värre...

Har fått tid till MVC redan nästa vecka för samtal och prover. Ska bli jättespännande eftersom jag väntar nr 1 så precis allt är nytt. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Första för mig också. Mår kanske lite illa men inte så det känns som att jag ska spy.

Flytningarna har iaf upphört. Är nog tur att jag jobbar så tiden går!

Första samtalet hade jag 24/10 och inskrivning 19/11 dvs om två veckor :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 787
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 936
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 353
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp