Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

*kl*

Jag beklagar verkligen lil-sis, så tråkigt att det tog sig på fel ställe.

Vi berättade om graviditeten för föräldrar och syskon förra helgen och det var idel glädje även om jag nog hade räknat med ännu mer glädjefnatt, men de blev nog lite chockade :D

Funderar på om vi ska berätta för nära kompisar som vi ska träffa imorgon kväll, vi ska dit på middag och det bjuds vin och drinkar. De kommer att bli ytterst misstänksamma om jga inte dricker vin och frågar de rakt ut tror jag inte att jag kan hålla mig. Känner fortfarnade att det är lite tidigat avv berätta för "alla" (8+1 idag) men å andra sidan är det nära kompisar som jag vill ska få reda på det hyfsat först. Det lutar åt att vi berättar.

Eller har ni några bra och trovärdiga undanflykter om man inte vill/kan dricka vin? Är ingen storkonsument av alkohol men i det här sammanhanget brukar det slinkar ner några glas vin när vi ses.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Hej alla!

Var på hälsosamtal hos barnmorskan idag, hon var så himla trevlig! Tyvärr får jag bara träffa henne en gång till då hon ska operera sitt knä.
Är i vecka 8+2 idag, svullen mage, jätteömma bröst och lite illamående än så länge.

Vart bor ni alla? :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Var bor du? Jag bor utanför Tierp men har gått till BM i Knivsta. Men finns det bra på närmare håll vore det bra när jag plussat nästa gång :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Uppsala är ju lika illa som Knivsta ;)

Jag vill att någon säger ngt gott om Tierp :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag veeeet, åker ju 13 mil enkel till vårdcentralen för att slippa Tierp :crazy:
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Delvis KL

Vi bor i Stenungsund i Bohuslän.

Var även jag på inskrivning hos BM igår, är i v 7 idag. Spännande spännande. Fick bokat tid för KUB test i december så nu har vi en ultraljudstid att se fram emot framöver...

Hur ser ni andra på KUBtestet? Här är det något jag får efterfråga och bekosta själv eftersom jag är under 35.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Vi kommer inte att göra något (när det är plus igen).

Jag tänkte först för att få ett tidigt VUL men det går att få ändå privat.

Jag skulle aldrig avbryta pga kromosomfel ändå. Och då verkar det onödigt ät gå runt och oroa sig för att risken kanske blir "högre än normalt".
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag fick frågan om KUB-test igår och bm sa att iom att jag inte ligger i farozonen så kostar det 1500 kr. Jag och sambon sa ifrån direkt, även om det skulle visa sig att bebisen har något kromosomfel så är abort inte ett alternativ.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Graviditetshormonerna spökar - igår började jag gråta efter att sambon sagt att han var på väg hem och bara skulle plocka upp hunden hos hundvakten och sedan inte dök upp på över 2 timmar. Liiite överkurs bara......
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Hej! Jag vill gärna vara med här om jag får :). Har en dotter tidigare som är född i augusti 2012, då rann sommarföräldrartråden ut i sanden så jag hoppas att den här är lite mer livskraftig!

Är väldigt tidigt gravid (5+3) med andra barnet. Första tog lång tid att få till och kom till slut via provrörsbefrukning. Det här bara blev, så jag har inte riktigt förstått det ännu tror jag, men har ju lite tid på mig!

Börjar må lite illa, och funderar på när det är dags att ringa barnmorskan. Sist ringde vi inte förrän i v. 9 efter vi hade varit på Sahlgrenska och sett ett tickande hjärta. Men mår jag lika illa den här gången som sist får jag nog ringa ganska snart o få recept på Lergigan comp...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Grattis! Vad kul, du är så välkommen så.
Jag hade nog ringt barnmorskan direkt. Jag vet inte vart du bor, men här har man tidigt hälsosamtal i vecka 6.

KL

Idag har jag varit SÅ jäkla yr. Hela världen bara snurrar och jag mår illa.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

9+3 idag och mår bara sämre och sämre, är dessutom förkyld.
Kan knappt resa mig från sängen utan att svimma. Stackars sambon som får höra mitt gnäll. Vi sitter i varsin del av soffan på kvällen,
- Älskling kan du hämta vatten åt mig? Jag orkar inte för jag är gravid.
- Jag kan inte heller, jag har ju diabetes.

Slutar med att vi båda är törstiga och sorgsna över vårat öde :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

12+0 idag. Tröttheten börjar släppa, jag kan vara människa på dagen även om jag inte sovit 10 timmar. Annars så är enda jag märker av, förutom större bröst, att tarmarna jobbar klart långsammare. Istället för att behöva gå på toa varje dag så kan det gå både 2 och 3 dagar emellan. Vilket naturligtvis gör att jag känner mig uppblåst. Vågen visar på -3 kg sedan jag plussade främst beroende på att jag helt enkelt inte är vare sig lika hungrig eller sötsugen som innan plusset. så där är jag nöjd än så länge, har ju ändå gott om hull att ta på sedan innan ca 15 kg ner till BMI normalvikt.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Puttar upp BF-listan det har ju tillkommit några fler sedan den uppdaterades sist.

Juni
8 Hjartagna (första barnet)

24 hej123 (första barnet)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Juni
8 Hjartagna (första barnet)

23 Energi (första barnet)

24 hej123 (första barnet)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Juni
8 Hjartagna (första barnet)

10 keilir (andra barnet)

23 Energi (första barnet)

24 hej123 (första barnet)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 148
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 614
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp