Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som åkt utomlands med bebis under första levnadsåret? I vilken ålder? Hur lång resa?

Vi är sugna på att eventuellt åka sen någon gång under året men vet inte om vi tar oss vatten över huvudet :cautious:
Nu hör inte jag hit men vi åkte med dottern första gången när hon var 7mån. Då flög vi till Thailand och var där två veckor. Det gick så bra att vi gjorde om resan när hon var 1 år och 4 mån ;)
Flygresan var 10 Tim dit och 11 timmar hem.
 
Jag har blivit hjälpt på så sätt att jag fått igenom mitt planerade snitt utan vidare diskussioner :love: är så lättad, och alla har varit så snälla och förstående hela vägen utan att försöka övertala mig till annat. Det känns helt rätt och för första gången kan jag se fram emot sommaren.
Vad skönt att du blivit lyssnad på! Det borde vara en självklarhet att få föda på det sätt man känner sig mest trygg med.
 
Någon som åkt utomlands med bebis under första levnadsåret? I vilken ålder? Hur lång resa?

Vi är sugna på att eventuellt åka sen någon gång under året men vet inte om vi tar oss vatten över huvudet :cautious:
Jag är också nyfiken på det, vi planerar nämligen en resa till typ Kanarieöarna i vinter, när bebis är ca 4-5 månader :)
 
Någon som åkt utomlands med bebis under första levnadsåret? I vilken ålder? Hur lång resa?

Vi är sugna på att eventuellt åka sen någon gång under året men vet inte om vi tar oss vatten över huvudet :cautious:
En kollega åkte till Australien (mannen är därifrån). Minns inte exakt, men tror inte pojken var ett år ens. Det är ju en ganska lång bit men det var nog inga större problem. Det går säkert bra för er också, folk reser med barn hela tiden! För vår del kanske det blir en tripp till Spanien, kort resa men stanna lite längre. Eventuellt åka runt då pappan är därifrån. Men det beror på flera saker om det faktiskt blir av, och i så fall när.

Gud vad skönt med lördag! Vaknade hyfsat tidigt men har legat kvar i sängen tills nu. Fipplat med telefonen, läst, somnade om en stund.. lillkillen kändes som han var på väg ut genom sidan en stund. Nu har han bytt till vänster och låg och tryckte emot ordentligt! Magen tar slut här liksom:p nu frukost (i sängen) innan "vi" går ut i solen och samlar steg. Har precis påbörjat en stegtävling med jobbet.
 
Måst dela med er här (då mannen inte är så pepp)

Här i Finland får man en ”mammalåda” från staten när man är gravid med div babykläder och tillbehör. Hämtade ut min idag och är så mycket fint i den. ”Missade” årets låda (kommer ny för varje år, men de gamla delas ut först) med en vecka. Fast egentlige borde man inte klaga när man får det gratis


(Finns fler bilder på insta)
 
Måst dela med er här (då mannen inte är så pepp)

Här i Finland får man en ”mammalåda” från staten när man är gravid med div babykläder och tillbehör. Hämtade ut min idag och är så mycket fint i den. ”Missade” årets låda (kommer ny för varje år, men de gamla delas ut först) med en vecka. Fast egentlige borde man inte klaga när man får det gratis


(Finns fler bilder på insta)
Oj vad med kläder!
 
Oj vad med kläder!


9EFCE3F2-A16B-48DE-99DD-AA1C696980ED.jpeg

Där är innehållet (:o man kan ju lägga bilder direkt nu tydligen. Utan att länka)
 
Idag går jag in i vecka 32 och nu börjar det minsann kännas att jag är gravid. Har känt mig i princip som vanligt från vecka 15 fram tills nu. Men nu börjar det bli tungt, kroppen känns orkeslös, tungandad, och känner mig mentalt dränerad.
Har i och för sig varit en intensiv vecka på jobbet, där måste jag vara skärpt till 110% och det funkar inte riktigt längre, så jag lämnade mitt sista anbud i onsdags och nu ska jag bara hjälpa kollegor de sista 3-4 arbetsveckorna.

Var och köpte oss en bil till igår, har en Kia ceed men vi vill ha något riktigt säkert nu när liten kommer, så det blev en Volvo V70 :up:
 
Barnvagn var för övrigt en hit här. Han sov hela tiden, vi var tom till affären och handlade mat och han bara sov. Bådar gott för hundpromenaderna hemma :up:.
Skönt! Det underlättar så väldigt när dom trivs i vagnen :up:.
Kompisen hade länge problemet att deras visserligen somnade och sov i vagnen, men bara så länge den rörde sig. :meh:
Sen lånade hon min Emmaljunga en promenad när vi skulle ut och gå och hon hade punka på sin. Slutade med att hon gick hem och beställde en ny vagn ;):D.
 
Så himla mysigt med långhelg, dottern (5 år) fick tävla för första gången med shettisen. Det blev en mysig heldag med hela familjen och halva släkten ute med fika i solen :love: :) kände dock av i kroppen på kvällen att jag kanske börjar vara lite väl gravid för att kuta runt med ponnyn. Hade nog gått bättre om jag hade haft vett att sitta ner och vila lite mellan klasserna :cool:
Idag har vi haft baby shower för en kompis som är beräknad om några veckor. Det blev lite buffé med sallader, lite goda efterrätter och en lek med namnförslag till bebin. Jättemysigt! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 356
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 470
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 643
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 404
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp