Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Du är så klok min vän:bow:

Iaf... Jag ska snart iväg för veckans andra pass i tortyrkammaren... känns skönt och jag upplever min motivation ganska hög.... funkar hyffsat med matintage me'
Jag dricker 2-3 näringsdrycker och anpassar maten efter att komma så kalorisnålt undan som möjligt... känns helt OK... Tillsammans kan vi... hejja hejja:banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

bra initsiativ :idea:

jag är ochså med. tänker vara tråkigt realistisk och försöka på 5, skulle egentligen vilja 10 men tiden blir för knapp :S

Fast först borde jag nog bli frisk från influensan :grin:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Bra jobbat!
Själv har jag simmat 2000m och ridit 2 hästar samt mockat och skött om 3.
Hann även med 2 eftermiddagsmöten på jobbet,trots ledig dag!
Nygamla byxorna jag nu kan ha igen satt riktigt löst idag,så jag passade på att mäta midjan(eller vad min mittdel nu ska kallas) och jag har krympt 3cm till:bump: totalt - 10cm på 5veckor!
Känns riktigt skönt med tanke på att det är 10cm fett som försvunnit.
Dock är väl ett midjemått på 93cm inte så mkt att skryta med.Behöver nog slimma till sådär 20cm till,men det är ju i alla fall en bra början som får mig att motstå kvällens godissug!
Det är inte värt fettet runt midjan!
Lite synd att man inte har en våg som mäter fett%.Hade varit intressant att se skillnaden;)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

DÄR sa du något!!! Jag har ju en lapp där fettprocenten står på för ett antal kilo sedan... måste försöka få tag i en sådan våg igen när jag nått mina minus femton och se skillnaden!

Just nu försöker jag sparka mig själv. Tycker att jag kämpar på så bra och så har jag gått ned ett knappt kilo... och det är ju jättebra. Men jag blev ändå besviken liksom. Vill att det ska gå FORT...

Och jag vet... det är orealistiskt. Men jag vill *surar som en treåring*

Men kan jag ta ett kilo i veckan så kommer jag ju fram. Det tar bara lite längre tid än jag hoppats.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vi är nog rätt lika,-vill se SNABBA resultat.
Tålamodet är väl inte på topp:D
Dock får vi väl se det på sikt och lite som en möjlighet att förändra sig förhoppningsvis,så vi kan fortsätta att hålla vår nya lägre vikt:bump:

Men,det känns motigt här med för vikten står still,men centimetrarna rasar!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL

Jag tillhör också typen som vill se snabba resutat... tyvärr har jag en nackdel, å det är att så fort jag börjar träna kommer musklerna och muskler väger mer än fett, vilket då visar sig som en stillastående vikt... måtten därimot förändras ju, men det känns ändå botten att man ALDRIG går ner i kilo... JA, jag vet att det kommer senare..men jag vill ju se NU:mad: Iaf, jag är så saftigt motiverad och sporrad så jag är övertygad om att det kommer lyckas... visst, kanske längre tid än beräknat, men lika fullt 100% nåbart...


Kram till er alla... Tycker vi är jätteduktiga allihopa...:bow:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vägning igår på VV. Ner 1,1 kg denna vecka också !! Totalt 4,5 på 4 veckor.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Känner igen mig helt!
Visst ,jag har tappat 6kg på 5 veckor,men det borde ha hänt mer på viktfronten!
Tror min gamla kropp kärvar för att den inte rundsmörjs med massor av choklad:mad:,men den får förbaske mig vänja sig.
Här är lördagsgodiset tillbaka!
Skämt åsido,jag tränar ju också mkt,så det är säkert musklerna som är tyngre än fettet!
Det känns som om jag hade tappat mer för kroppen känns mkt lättare,dock gör väl mina 10cm fett som är borta runt bålen en hel del för att det ska kännas bättre! I alla fall ett bildäck är borta,nu återstår väl 2 till att plocka väck:D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vad duktiga alla är! Blir mycket imponerad. Själv lider jag just nu av de mycket mindre portionerna mat än vad jag är van vid.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Men om du lider av att äta mindre mat - gör inte det då. Välj bara annat att stoppa på tallriken. Kokta grönsaker till exempel!!!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Men man kan ju äta godare saker om man äter mindre :D. Skämt å sido, portionerna är inte så små så jag tycker allt jag kan vänja mig! :devil:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

För att öka både min egen och kanske någon annans motivation lägger jag ut min chockbild som fick mig att vakna!
Kan fortfarande inte fatta att jag hade svällt upp så kopiöst.
Att jag var tjockare än innan,ja det kände jag,men inte att jag var så KOPIÖST FET.Midjemått 103cm,under byst 105cm,+11kg runt bålen på 2-3år.
Minnie020.jpg


Efterbild är väl fel ord,men i vart fall efter 1 månads bantning och simträning(förutom skötsel och ridning av 2 hästar)är vikten 6kg lägre,-7cm midja och -10cm under byst.
Minnie032.jpg


Det sorgliga är att egentligen behöver drygt 20kg till bort:crazy:

Vågen vägrar samarbeta 0,4kg sedan i söndags,trots att jag har skött mig.
Förbaskad:devil: Enda positiva är att måttbandet visar ytterligare 2cm mindre både runt lilla(nåja) midjan och under bysten,så totalt -12cm på vardera ställe sedan 12/10.Är nu "bara" 91cm i omkrets:D
Det är ju ändå en tröst att måtten minskar i alla fall!
Var i simhallen för veckans 3:e simpass imorse,så det blev 2500m,totalt 6500m denna vecka.
Sedan var det dags för nöffsprutan,så efter skötsel och ridning av 2 hästar har jag ONT i hela kroppen!Blir till att lägga sig nu och hoppas att det lägger sig tills imorgon!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

superbra jobbat allihopa :banana::banana::banana:

Någon som har några bra tränings tips till denna omständiga människa som är allergisk mot klor och bara har litet badkar hemma som man inte kommer så långt i :p, är öm i ryggslutet efter gammal idrottsolycka och har knän som protisterar högljut vid cykling och gång i trappor?

jag äter rätt men tränar inte mer än när jag rider för att jag inte hittat någon bra träningsform till min dumma kropp som bara gnäller och gnisslar :crazy:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vågen vägrar samarbeta 0,4kg sedan i söndags,trots att jag har skött mig.
Förbaskad:devil: Enda positiva är att måttbandet visar ytterligare 2cm mindre både runt lilla(nåja) midjan och under bysten,så totalt -12cm på vardera ställe sedan 12/10.Är nu "bara" 91cm i omkrets:D
Det är ju ändå en tröst att måtten minskar i alla fall!
Var i simhallen för veckans 3:e simpass imorse,så det blev 2500m,totalt 6500m denna vecka.
Sedan var det dags för nöffsprutan,så efter skötsel och ridning av 2 hästar har jag ONT i hela kroppen!Blir till att lägga sig nu och hoppas att det lägger sig tills imorgon!

Så nu har vågen i alla fall vänt och de +0,4kg tidigare i veckan är borta + ytterligare 0,4kg,så en liten minskning med 0,4kg totalt denna vecka.
Med denna takten är jag väl normalviktig om några år:devil:

Fortfarande ONT i kroppen fa ryggen efter nöffsprutan i fredags och lite feber gör att det blir minimalt med motion idag med.
Slappdag på soffan påskyndar nog inte precis viktnedgången,men vågar inte ta i mer med feber:crazy:
Hoppas det snart vänder,så jag kan röra mig ordentligt igen.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Måste bara fråga om det fungerar så här för alla,
jag väger 70 kilo :mad: när jag vaknar går upp ca 2 kilo under dagen och när jag vaknar och väger mig på morgonen väger jag återigen 70 kilo. Bränner man kalorier när man såver eller vad är det frågan om?:confused:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Fick en ny utmaning idag!
Jag får kompisens vita Pikeurbyxor(helskodda) om jag kommer i dem!
Är i storlek 42,så det är väl bara att späka ner sig 10-12kg till:D
Hon använde dem bara när hon var gravid,så de är superfina!
Klart att det SKA gå!:devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
163 364
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 138
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 115
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 800
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp