Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag hänger på! Jag har nu gått ner totalt 19 kg - är precis halvvägs för att komma ner till ett BMI på 25. Så 10 kg till den 26/2 - det MÅSTE jag klara :D

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Klart att jag hänger på! Men jag tänker börja först efter nyår! :p

Kanske läge för en ny tråd då? :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

+Lizzie
Kul att vi är fler som kan sporra varandra!
Jag kommer att köra lite på halvfart i december.
Målet är att i vart fall inte gå upp,utan helst ner något kilo.
Får se imorgon om jag blir kvarsittare i denna utmaningen,risken finns att det finns några hg för mkt kvar av mig:cry:
Men,ändå ganska nöjd med att det gått förhållandesvis lätt!
Sedan i januari kör vi så det ryker,annars får jag inga nya ridbyxor i Göteborg!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Fortfarande inget internet så det blir sporadiska inlägg t.v. Tyvärr + på vågen denna veckan efter en veckas onyttig hämtmat .Det var inte direkt någon överaskning ,körde igång igen med viktväktarmat i förrgår så nu blir det hårda tag ett par veckor. Målet för denna tråden kommer jag inte att uppnå men nya målet är att ha gått ner 15 kg innan jul och det ska jag uppnå. Hoppas det går bra för er alla.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Målet för denna tråden kommer jag inte att uppnå men nya målet är att ha gått ner 15 kg innan jul och det ska jag uppnå. Hoppas det går bra för er alla.

Jag hoppas du menar jul nästa år!!! :eek:

Mitt mål är att kanske gå ner nåt kilo till under december, men i övrigt stå stilla. Det är bara att inse att december är en svår månad att hålla på med ett viktminskningsprojekt - i alla fall om man samtidigt ska vara hyfsat social :D

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL. Ponnytantens mål var -6. Fortfarande bara -2 - MEN en stl mindre (från 42 till 40). Det hänger ju inte bara på kilona...... Så jag är hyfsat nöjd och tackar TS för detta.
Kommer att fortsätta iaf.
"Belöningsridbyxorna" får som sagt vänta lite. Just den modellen "kräver" lite mer slim - fast det hänger mer på träning - så att det inte finns för mycket som "väller över" eftersom de är lite lägre (Pikeur).
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Var kanske lite otydlig 15 kg totalt ,har gått ner 12kg redan så det är bara 3 kg kvar:D Jobbar hela julen så det blir väl inte så mycket firande ,däremot har jag en flera födelsedagar som ska firas bla min egen.Räknar med att hålla vikten men inte gå ner under helgerna.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Var kanske lite otydlig 15 kg totalt ,har gått ner 12kg redan så det är bara 3 kg kvar:D Jobbar hela julen så det blir väl inte så mycket firande ,däremot har jag en flera födelsedagar som ska firas bla min egen.Räknar med att hålla vikten men inte gå ner under helgerna.

Tack för förtydligandet! Blev lite orolig där ett tag :D. 3 kg kvar är ju en helt annan sak - bara att kämpa på! *pepp, pepp*

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Bra jobbat!
De 3kg fixar du även om december inte är den lättaste månaden att tappa vikt!

Själv missar jag målet i denna utmaningen med ynka 0,2kg.
Men,det är bara att kämpa på.
Jag är supernöjd ändå med 9,8kg minus på vågen och 15cm mindre midja!
Dock ser mina höfter betydligt mer valkiga ut nu när midjan börjar anas:devil:,så minst 10 kg till är ett måste!
Årskort ska införskaffas till simhallen innan prishöjningen vid årsskiftet,då är jag för snål för att inte simma!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Kanonbra !Det är bara att fortsätta ,jag ska försöka ta 5 kg till efter jul men är nöjd med att komma under 70kg .är ju inte direkt purung längre men man behöver ju inte vara fet för det. Har en del kvar runt midja som ska bort. Ska komma igång med ridning och lite träning nu ,det behöver stagas upp lite.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

kl.
Jag hade satt 5 kg osm mål och har nu gått ned 8 så jag är nöjd.. Dock ligger jag på en platå och måste göra någon förändring igen för att fortsätta gå ned.

Men jag hakar på nästa utmaning också. jag vill gå ned 4 kg fram till nyår då jag nått mitt första mål att gå från 98 kg (förra julen) till 78 kg.
Sen vill jag efter det 8 kg till då har jag kommit mig fram till mitt andra mål 70 kg.

Från å med 1 Jan ska jag å gubben köpa årskort på badhuset i byn, båda gillar att gå på vattengympa och ska börja då igen för att sen trappa upp och börja gå till gymmet också..

Jag längtar efter mina 70 kg så jag får på mig mina gamla jeans jag sparat för de är så snygga.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

(Hittade precis tråden)

Jag är på!

Mål är att gå ner 11,4 kg från 4/12 till GBG HS (alltså väga 80 kg)
Det känns rimligt. Är ju ca 3 månader.

Vill egentligen sätta målet till ännu lägre vikt men måste nog hejda mig och vara lite realistisk också ...(Helst vill jag trycka på en knapp på magen varje morgon och automatiskt väga 60 kg jämt- kanske måste fundera på att uppfinna en sån knapp...:grin:)

Har egntligen skött mig hela veckan (sen i lördags) och är ViktVäktare så jag har precis börjat deras nya program och det funkar riktigt bra så här långt så nu är jag motiverad igen...(dessutom var hästen jättefin igår under dressyrträningen så jag börjar bli sugen på tävling till våren men då måste vita ridbyxor passa och en kavaj införskaffas :eek:).

VV vågen visade -0,9 i går , sen förra fredagen så med den takten borde jag fixa målet till GBG HS
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

En sådan knapp på 60kg vill jag med ha!
Hade varit perfekt:bump:
Men tyvärr får vi väl kämpa istället........
Vet inte riktigt vad mitt slutmål är ännu,men i vart fall ner till 67,5kg ska jag.Sedan får vi se om jag klarar av att ta mig ner runt de 60.
Det kanske blir för svårt.Är många år sedan (35 eller så) sedan jag låg så lågt,så det är svårt att säga var man kommer att trivas!
Behöver i vart fall nya vita ridbyxor,de gamla hänger som hösäckar....
Min gamla kavaj kommer jag i ny och den extra stora ska hängas undan eller ännu hellre säljas för att inte locka till de gamla höjderna igen.
Då finns ju ingen återvändo!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Fler som ska hänga på nya utmaningen?
En del av oss kör från Lucia(behöver nog lite försprång för att klara 10,1kg till:devil:),andra från nyår!
Målgång till Göteborg HorseShow,då nya,dyra ridbyxor ska inhandlas om jag når målet!

Häng gärna på ,så kan vi stötta varandra!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vill bara försöka inspirera och visa vad 10kgs viktnedgång kan ge för skillnad!
Minnie014.jpg

Favoritjeansen går fortfarande på tack vare stretchen! Men att påstå att de sitter bekvämt är ju inte riktigt sant.........


Minnie040.jpg


Fortfarande en fet Porfyr ,men snart "bara" överviktig!
10kg lättare och -16cm i midjan!

Vad månde bliva om jag orkar hålla ut 10(-20)kg till?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Grattis till dig och alla andra duktiga :bow:!

Själv har jag satt ett mål på -20 kg innan den 1/7 2010 (då fyller min valp 1 år och då ska vi vara mitt uppe i träningen och i början av tävlingskarriären :D)

Har sett - 1,5 kg på vågen än så länge, men jag tar det hellre långsamt och säkert än att rasa i vikt. Försöker vara benhård på onyttigheter, och det har gått bra till 90% (och jag tror inte på att förbjuda mig själv att ta saker, men jag förbjuder mig att ta det lika ofta som förut :p)

Fast man får väl se hur bra det går i dec att försöka hålla igen, kan hända att jag behöver ta nya tag efter nyår ;). Men då ska jag och en kollega börja gå och träna 2 ggr i veckan, så då kanske man kan få sig en extra skjuts :bump:!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Var ett tag sedan jag skrev. Var och vägde mig idag. Ner bara 0,2 kg.
Men det trots julbord på Ålandsbåt OCH fest i lördags. Totalt nu 5,8 kg på
8 veckor. Det går långsamt ner men det går ändå ner....:angel:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Det är väl kanon med långsiktiga mål.
Jag själv är bara så förtvivlat otålig.
Vill se snabba resultat,även om jag inser att det har tagit lång tid att dra på sig alla extrakilon:cry:
Har ju själv ca 14kg innan jag har BMI<25,men vi får se om jag når ända fram.
Nu är det i första hand dessa 10kg som SKA bort!
Jag försöker ju simma 3ggr/vecka för att inte bara få en massa häng,även om det skvalpar betänkligt ännu.
Får ej gå på gym för min sjukgymnast,då ryggen är dålig.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL

vad duktiga alla är! Blev verkligen jätte inspirerad av er allihop och att så många lyckas! Vet inte hur många gånger jag har sagt till mig själv att: NU ska jag sätta fart o börja träna, äta bättre osv. Men det spricker varenda gång!
Nu skall dock ett träningskort på ett gym inskaffas till jul som jag ska börja på direkt efter nyår.

Kan vi inte lägga upp en ny tråd vid nyår?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 713
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 125
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 085
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 793
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp