Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag har fuskat lite i helgen med potatisgratäng och choklad :d:o

men det tar jag igen i veckan hoppas jag.

Har varit en orolig dag igår, då mitt matvrak till häst tog sig ut ur boxen natten till lördag och käkade ca 10 kg krafft plus en massa annat smått o gott. :(

Som tur är verkar det gå bra ändå då hon bajsat 3 ggr hittills och verkar må hyfsat. Ska snart gå ner och kolla henne igen.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag här och iaf "halvpå". Fortfarande "bara" -2 och 4 to-go......... Men är faktiskt nöjd att det är stabilt! Kommer inte klara målet (-6) till utsatt datum - men -4 ska det bli i alla fall! Får väl vänta med de nya ridbyxorna till efter jul - men då är det ju å andra sidan rea!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Skönt att vi är fler!
Har också 2kg kvar till målet,men hoppas på ett under och ska slutspurta.
Sedan finns det dessvärre mer att ta av(sådär 10-20kg) efter helgerna..........
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Få se till att inte det blir ännu mer att ta av efter helgerna också. DET blir också en utmaning! Fast som tur är gillar jag inte godis så mycket. Får väl låta bli att köpa hem chips och sån't........... + INGA chiliostbågar (som jag tycker SÅ mycket om!)! Men när det gäller just snacks så finns det ju en massa bra alternativ i denna tråd!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Men,hallå!
Var är alla?
Ni har väl inte hoppat av eller tagit jullov redan?
Kom igen nu!
:bump::rofl::bow:

Nejdå, bara nästan :o
Nä, vikten ligger runt -2½ kg men mer har jag inte gått ner :( Motivationen är i botten, men jag har i alla fall kommit igång med dagliga morgonpromenader :p (samt på eftermiddagarna/kvällarna).
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Yes! Äntligen har jag blivit av med mina 2 sista hekton och jag har nått mitt mål - 88 kg blankt!!! :banana: :bump:

Ska försöka klämma mig ner 3 kg till innan jul, om det går... sedan blir det att fortsätta kämpa på efter helgerna - nu är det "bara" 20 kg kvar :D

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Kl

Här är en som helt kommit av sig... hunden dog för 1½ vecka sedan och det blev lixom punkten.. jag har inte tagit mig till gymmet, jag har ätit både pizza, hamburgare och godis och allt föll som ett korthus... väskan är packad men jag kommer inte iväg... :cry: allt gick visst åt helvete:(
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Men vad tråkigt! Beklagar sorgen :cry:

Det är bara att komma tillbaka när du orkar.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vågade mig upp på vågen i morse.
1,3 kilo kvar till första delmålet. Tjoho
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL*

Jag har ramlat av! (kampen alltså :P)

Men återkommer igen i och med det nya året och med det nytt (aktivt) jobb som kan hjälpa mig på traven att få en spark i baken.
Nu känns det som ett hopplöst fall med det väder som är och med skador och sjukdommar som avlöser varandra... Blä!

3kg ned kom jag, det är en lycka i sig! :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vad tråkigt att du hoppar av.
Tycker också det känns lite motigt just nu,men släpper jag loss alltför vidlyftigt till efter nyår känns denna bantning helt meningslös.
Min våg skulle ta ett snabbt skutt upp igen,så det vågar jag inte:crazy:
Jag är för nöjd med att kläderna sitter löst efter drygt 8kg ner och -14cm i midjan! Men,jag är gärna med i januari med.
Lär ju ändå bli + under jul och nyår......
Dessutom behöver jag ner ytterligare minst 10 och helst 15 eller 20kg till.........,så för mig är det bara att bita i det sura äpplet.
Denna bilden motiverar mig,så här vill jag bara INTE se ut igen:cry:
Det är helt sjukt fläskigt.
Minnie020.jpg

Men,du har kanske inte lika mkt att ta av........
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Snabbt inlägg här ,tyvärr inte i bloggen .Har inget Internet förrän nästa vecka.-1,3 kilo denna veckan .Det lönar sig att flytta.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vad tråkigt att du hoppar av.
Tycker också det känns lite motigt just nu,men släpper jag loss alltför vidlyftigt till efter nyår känns denna bantning helt meningslös.
Min våg skulle ta ett snabbt skutt upp igen,så det vågar jag inte:crazy:
Jag är för nöjd med att kläderna sitter löst efter drygt 8kg ner och -14cm i midjan! Men,jag är gärna med i januari med.
Lär ju ändå bli + under jul och nyår......
Dessutom behöver jag ner ytterligare minst 10 och helst 15 eller 20kg till.........,så för mig är det bara att bita i det sura äpplet.
Denna bilden motiverar mig,så här vill jag bara INTE se ut igen:cry:
Det är helt sjukt fläskigt.
Minnie020.jpg

Men,du har kanske inte lika mkt att ta av........

Blev en "fuskvägning" idag och vågen visar -9kg sedan 12/10!
Väger nu "endast" 78,6kg,BMI 30,7,snart inte fet ,bara överviktig!
Därtill 14cm midja bort känns riktigt bra:banana:
Nu har jag bara ridningen kvar ska hoppträna den ena!
Har dessutom simmat 2500m idag,så det känns helt ok.
Nu ätit en liten bit lasagne,kamske inte jättenyttigt,men det var gott:devil:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Blev en "fuskvägning" idag och vågen visar -9kg sedan 12/10!
Väger nu "endast" 78,6kg,BMI 30,7,snart inte fet ,bara överviktig!
Därtill 14cm midja bort känns riktigt bra:banana:
Nu har jag bara ridningen kvar ska hoppträna den ena!
Har dessutom simmat 2500m idag,så det känns helt ok.
Nu ätit en liten bit lasagne,kamske inte jättenyttigt,men det var gott:devil:

Heja porfyr!! :bump: Du är väl värd att äta en bit lasange - det är ju hur mumsigt som helst :D

Jag skulle vara jättesmal om jag var nere i din vikt ;) men jag är ju 165 cm och får vara nöjd att jag i alla fall är nere i 87,8 kg :p

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Men,du har ju varit superduktig du med!
Härligt när man märker skilnaden!
Ja,jag är för kort till min vilt ,bara 160cm:devil:
Men smal lär jag nog inte vara förrän jag gått ner 20kg till,dock vet jag inte än var mitt mål ligger!
Vet inte om jag fixar så många kilo till,men minst 10 är ett måste,så det blir vidare bantning här.
Sedan kommer väl det svåra att hålla vikten,men det gäller nog att slänga skänka bort kläderna i stor storlek,så man inte har något val!

Off-topic tittar just nu på Generation fett på 3:an.Hur kan killen vika ut sig och vara stolt över att väga 220kg?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag ska ner 20 kg till, men man måste ju dela upp det i delmål för annars så ger man ju upp innan man börjat liksom ;)

Så mitt nästa mål är 80 kg - då kan jag ha stl 44 och har rätt mycket kläder ligger och väntar. Vet att jag kommer börja känna mig rätt snygg när jag är nere i den vikten - gjorde det sist i alla fall :D. Målet är 80 kg till slutet av februari - så det kommer inte bli några frosserier här nu under december. De sista 12 kg som ska bort får väl ta den tid det tar. Målet är att vara nere i normalt BMI till juli i alla fall. När jag nått 80 kg så har jag ju "bara" övervikt - inte fetma längre!

Bara att bita ihop och kämpa på med andra ord :D

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Varit och shoppat idag!
Ridbyxor och kjol i storlek 42!
Helt sannslöst när det tidigare i höstas krävdes minst 48!
Men, visst kjolen skulle sitta ännu snyggare med ett par kilon mindre,men jag ska få den i julklapp,så nu jädrar!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Underbart... Du är så otroligt duktig...=) Man blir glad bara av att tänka på hur du sliter....:bow:

Iaf... på MÅNDAG kör jag igång igen... nu har jag haft 2 veckor med slarv och tröstätning..nu är det dags att ta nya tag igen... Pepp pepp till mig...( och självfallet alla andra duktiga buke-bantare)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Fler som hänger på en ny utmaning?
Jag SKA ner 10kg ytterligare tills 26/2 (GöteborgHorseShow).
Fler än jag som MÅSTE kämpa på?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 660
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 124
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 085
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 791
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp