Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fitbit har verkligen kajkat ur helt. Nu är det batteriet som krånglar, det håller inte ens 24 timmar jämfört med 4 dagar som det var tidigare.. Skärmen låser sig och det bara krånglar. Får ringa kundtjänst igen imorgon och försöka fixa det på något sätt. Tycker att en så dyr pryl skulle hålla längre än typ 1,5 år
 
En äldre kvinna försökte smita före mig på apoteket igår. Hon gick och satte sig vid en av receptkassorna utan att bry sig om könummer. Det är andra gången en tant gör så, är det vanligt måntro?
 
Klassiker:
Läser ett mail där mailskrivaren inte kan skilja på de och dem, så väljer att stenhårt köra på dem rakt igenom.
Så: dem jobbar så hårt dem kan med dem förutsättningar dem har.
:arghh:
Min dotters svenskalärare kan inte skilja på de och dem. Inte heller på var och vart. Det kliar i mina fingrar att påpeka det för honom varje gång jag läser något han skrivit, men försöker sansa mig.

Hur han kan vara svenskalärare begriper jag visserligen inte, men det är väl brist på behöriga lärare.
 
En äldre kvinna försökte smita före mig på apoteket igår. Hon gick och satte sig vid en av receptkassorna utan att bry sig om könummer. Det är andra gången en tant gör så, är det vanligt måntro?
Förvirring över kösystemet? Jag upplever ofta att folk blir förvirrade när jag hämtar paket på Apoteket iom att det är ett annat kösystem. Folk väntar sig att de kommer härnäst och så kommer helt andra siffror än de tänkt sig.
 
Förvirring över kösystemet? Jag upplever ofta att folk blir förvirrade när jag hämtar paket på Apoteket iom att det är ett annat kösystem. Folk väntar sig att de kommer härnäst och så kommer helt andra siffror än de tänkt sig.
De hade inte tryckt fram nåt nummer. Stod inte ens nån personal vid disken. Sen när personal kom hojtade jag att jag hade nästa nr, då sa hon till tanten att vi måste ta det i nummerordning.

Du menar när de har olika köer för direkt uthämtning och förbeställt?
 
Mög. Jag har ett fel i min bokföring och jag hittar inte felet. Har gått igenom allt och får det inte att stämma. En gång hade jag ett fel på exakt en tusenlapp och jag hittade aldrig felet.
 
Mög. Jag har ett fel i min bokföring och jag hittar inte felet. Har gått igenom allt och får det inte att stämma. En gång hade jag ett fel på exakt en tusenlapp och jag hittade aldrig felet.
Finns ju några klassiska fel som är svåra att se när man letar.
Fel tecken +/-
Vänt på siffror som 45/54
 
Stör mig på att militären verkar övningsflyga med JAS gripen eller något, hörs så väl in i lägenheten och de har hållt på hela eftermiddagen, trodde inte de skulle hålla på så här länge in på kvällen.
 
Folks behov av att prata högt om sitt ärende i väntrummet på vårdcentralen. Kvinnan som ropar över hela rummet om att mannens urinprov måste hållas kallt, det måste in i en kyl, suck och pust över kö…annan kvinna som kommer in och pustar och ojar sig över att det är så många i väntrummet och att hon inte kommer hinna göra sitt ärende osv.

Tack för att ni delar med er men, intresset är noll.
 
Min dotters svenskalärare kan inte skilja på de och dem. Inte heller på var och vart. Det kliar i mina fingrar att påpeka det för honom varje gång jag läser något han skrivit, men försöker sansa mig.

Hur han kan vara svenskalärare begriper jag visserligen inte, men det är väl brist på behöriga lärare.
Jag skulle faktiskt inte kunna hålla mig, rödpennan skulle åka fram och han skulle få tillbaka ett av sina alster korrigerat.

Elakt? Ja, men han om någon ska vara en språklig förebild för eleverna och INTE lära ut fel.
 
Varför är det alltid så att om leveransen är planerad mellan 16 och 21, så kommer den 21, och om leveransen är planerad mellan 08 och 12, så kommer den 08? Vilka är dessa lyckliga människor som får sina leveranser på rimliga tider så att morgon och kväll kan spenderas stressfritt med den vanliga, lugna rutinen?
 
Stör mig hyfsat på att det från grannhållet blivit styrt och dumpat flera ton snö över tomtgränsen = över min nyplanterade häck :meh:

Tur i oturen så klippte jag ner den hyfsat ordentligt i höstas, så den borde klara sig utan att knäckas, men till hösten får jag nog sätta upp snökäppar längs den..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 456
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 212
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 892
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 448
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp