Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädret :banghead: Temperaturen sjönk från drygt sju grader till nollgradigt och blötsnön vräker ner.

20220218_164515.jpg
 
Hemleveranser. Hade en leverans med Airmee som skulle ha kommit i fredags, men sköts upp varje dag och kom tillslut igår. En annan med PostNord som skulle ha kommit igår men blev försenad och ska nu komma i morgon, får se om det sker. Sen alla som plingar på dörren trots att man skriver tydligt att de INTE ska plinga? Har fått en hel del blombud och även beställt en del hemkörning av take-away sen bebis kom och ALLA plingar trots ovan instruktioner. Störigt med vakthund plus nyfödd som sover :meh:
 
Kom hem och skulle tända lite ljus när jag sitter med ett glas vin. Hittar inte tändaren. Frågar grabben som är hemma, nä han visste inget och hade inte använt den. Killen hade sett tändaren i veckan.

Ja, ja den kommer väl fram tänkte jag och skulle använda tändstickorna istället. Nä då har lillgrabben tagit slut på dom och lämnat ett tomt paket kvar i lådan. Besvikelsen är stor just nu å mysfaktorn är lika med noll. :(
 
Fick springa till toaletten inatt och kräkas, var som en fontän innan magen var tom. Ont i halsen hela dagen och har både tomkräkts flera gånger och till och med fick avbryta lunchen för att gå och kräkas. Nu ikväll lyckades jag stoppa i mig tre frallor med ost och skinka som jag värmde i ugnen, men då höll jag på bli illamående av hunger istället. Det här har dock stannat kvar, än så länge. Fattar inte att jag blev så dålig helt plötslig, jag får aldrig några vinterkräksjukor och har jättesvårt att spy, men inte idag. :(:yuck:
 
Fick springa till toaletten inatt och kräkas, var som en fontän innan magen var tom. Ont i halsen hela dagen och har både tomkräkts flera gånger och till och med fick avbryta lunchen för att gå och kräkas. Nu ikväll lyckades jag stoppa i mig tre frallor med ost och skinka som jag värmde i ugnen, men då höll jag på bli illamående av hunger istället. Det här har dock stannat kvar, än så länge. Fattar inte att jag blev så dålig helt plötslig, jag får aldrig några vinterkräksjukor och har jättesvårt att spy, men inte idag. :(:yuck:
Jag fick matförgiftning igår natt, den hann dock som tur var "gå över" till dess att vi skulle flyta hem från kap verde, jag var lite orolig över att inte kunna åka hem :crazy:
 
Nått hände i ryggen igår när jag skulle lyfta valpen. Jag kan inte stå upprätt, kan knappt gå och har svårt att röra mej när jag ligger i sängen. Det gör ont och tar emot som bara den. Ska bli väldigt spännande och se om jag får in hästarna ikväll
Var försiktig så du inte fått diskbråck!
Det sa knak när jag tog upp en penna från golvet för ett par år sedan. Trodde att det bara var lite vanligt muskelkrångel men det visade sig vara diskbråck. (Som läkte på ca 1 månad - 6 veckor).
 
Var försiktig så du inte fått diskbråck!
Det sa knak när jag tog upp en penna från golvet för ett par år sedan. Trodde att det bara var lite vanligt muskelkrångel men det visade sig vara diskbråck. (Som läkte på ca 1 månad - 6 veckor).
Det hoppas jag verkligen inte att det är 😱 hur fick du veta att det var diskbråck? får se om det ger sig nu under helgen. verkar sitta i ländryggen. Upplever att det sitter mest åt vänster.
 
Det hoppas jag verkligen inte att det är 😱 hur fick du veta att det var diskbråck? får se om det ger sig nu under helgen. verkar sitta i ländryggen. Upplever att det sitter mest åt vänster.
Jag hade mitt bråck nere till vänster, i ländryggen.

Det gjorde djävulskt ont och efter kanske en vecka (?) — minns inte riktigt — gick jag till läkare som konstaterade diskbråck och ordinerade vila samt smärtstillande.

https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/skelett-leder-och-muskler/rygg-och-nacke/diskbrack/
 
Håller tummarna för dig, hoppas det bara är något lindrigt som går om på ett par dagar. :heart

(Avråder starkt från massage IFALL det skulle vara diskbråck . Jag mitt nöt gick på massage i hopp om att "muskelsmärtan" skulle släppa; läkaren sa att det knappast gjort saken bättre :()
Kollade lite snabbt nu både diskbråck och ryggskott. Det verkar stämma in på diskbråck :( känns ju väldigt bra det här.
 
Nått hände i ryggen igår när jag skulle lyfta valpen. Jag kan inte stå upprätt, kan knappt gå och har svårt att röra mej när jag ligger i sängen. Det gör ont och tar emot som bara den. Ska bli väldigt spännande och se om jag får in hästarna ikväll
Denna har hjälpt mig när jag varit som en fällkniv, samt hjälpte det att gå promenader, först framåtlutad deluxe och ju längre jag kom på promenaden kunde jag räta på ryggen successivt.

 
Kollade lite snabbt nu både diskbråck och ryggskott. Det verkar stämma in på diskbråck :( känns ju väldigt bra det här.
Diskbråck och ryggskott känns ungefär likadant. För att veta vilket det är måste man göra en mr eller annan scan.

Se till att hålla dig varm, rör dig så mycket du kan och gör övningarna som @TheRedLightning länkade till. Det är knappt någon skillnad på hur man behandlar diskbråck och ryggskott heller (om inte diskbråcket är så illa att det behöver opereras då) utan det är rörelse som gäller för båda.

Jag lyckades med konsstycket att bryta svanskotan och några dagar senare få ryggskott för några veckor sedan. Heja vad kul... eller inte men genom att jag fortsatte röra mig så mycket det gick försvann ryggskottet på någon vecka. Svanskotan protesterar numera bara när jag sitter ner.

Jag har haft diskbråck tidigare på två ställen i ryggen och det är verkligen inte så särskilt stor skillnad smärtmässigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 450
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 457
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 088
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 931
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp