Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man sluta sig till att de som saltar vägarna är ett större hot mot rennäringen än vargarna? :idea::p

Inte enligt trafikverket... Deras svar på "Kan saltet locka upp vilt på vägen?":

"Saltning kan i någon mån påverka att fler djur väljer att gå ut i vägbanan. Om eller hur det påverkar antalet olyckor har vi inte kunskap om idag. I vissa fall sätts saltstenar upp för att minska detta problem."

De har bevisligen inte åkt runt i Norrland på vintern :grin: och deras svar stör mig :mad:
 
Inte enligt trafikverket... Deras svar på "Kan saltet locka upp vilt på vägen?":

"Saltning kan i någon mån påverka att fler djur väljer att gå ut i vägbanan. Om eller hur det påverkar antalet olyckor har vi inte kunskap om idag. I vissa fall sätts saltstenar upp för att minska detta problem."

De har bevisligen inte åkt runt i Norrland på vintern :grin: och deras svar stör mig :mad:

Så vagt! Om det påverkar antalet olyckor verkar väl ganska klart, i alla fall enligt vad du och andra beskriver.
 
Kommer du ihåg i somras vilket klagande det var på värmen?
Förra sommaren klagade väl folk på att det var kallt? :confused: Det kom aldrig någon riktig värme, inget regn heller och det mognade dåligt det som blev. Jag fick knappt någon frukt på alla mina träd, bönder skickade djur på slakt pga torkan, mina tomater mognade inte förrän i september/oktober i tunnelväxthuset, inga tropiska nätter.
 
Inte enligt trafikverket... Deras svar på "Kan saltet locka upp vilt på vägen?":

"Saltning kan i någon mån påverka att fler djur väljer att gå ut i vägbanan. Om eller hur det påverkar antalet olyckor har vi inte kunskap om idag. I vissa fall sätts saltstenar upp för att minska detta problem."

De har bevisligen inte åkt runt i Norrland på vintern :grin: och deras svar stör mig :mad:
Sametinget delar inte riktigt den åsikten ... "Saltning av vägar är ett stort bekymmer för renskötseln eftersom renarna lockas ut på vägarna för att slicka salt vilket ökar risken för trafikolyckor. Statistik visar att omkring 2000 renar årligen dödas på vägarna och att de flesta olyckorna sker på vintern." Konsekvenser av vägsalt
 
Förra sommaren klagade väl folk på att det var kallt? :confused: Det kom aldrig någon riktig värme, inget regn heller och det mognade dåligt det som blev. Jag fick knappt någon frukt på alla mina träd, bönder skickade djur på slakt pga torkan, mina tomater mognade inte förrän i september/oktober i tunnelväxthuset, inga tropiska nätter.
Det var ju apkallt i somras i alla fall här. Lite värme i slutet av maj sen inget alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 865
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 709
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 866
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
7 613
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp