Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag måste börja betala tillbaka på CSN..
Och jag stör mig på att jag måste betala tillbaka mer på CSN detta året än förra! Det är en pytteliten ökning egentligen, men jag störde mig redan sen innan på att jag måste betala tillbaka så pass mycket som jag gör med tanke på hur lite lån jag tog. :mad:
 
Alltså Katerina Janouch.
Från twitter häromdagen:
5xCqU1H.png


Och vad handlade det om då? Jo, det här:

https://www.expressen.se/nyheter/tr...ar-jag-alltid-fragan-om-var-jag-kommer-ifran/

Uppropet #nostranger, som i en sluten fb-grupp samlade in berättelser från ickevita om rasismen i Sverige. Duh!
 
Det stör mig att det redan (4e januari såg vi det på IKEA jag o pappa!!!!) har börjat säljas semlor...!! Semlor äter man på fettisdagen och inte en dag före eller efter! Gnäll gnäll gnäll! :P

//r
Säg det till @Elementary s sambo! (se inlägg #139) :D

En annan skulle gladeligen stoppa i sig 35 semlor på fläcken, om jag kunde få tag på det där jag bor! :angel:
 
Nu stör jag mig på att det inte verkar som att jag och min drömservis (yep, det är ett koncept i min värld) är meant to be...

Den första delen jag köpte klarade sig i resväskan hela vägen fram till lägenhetsdörren, där jag snubblade på tröskeln, ramlade på väskan och gjorde så att två av kopparna gick sönder.

När jag nu senast köpte med mig nya koppar, hade en av dem på något mirakulöst vis gått sönder. Trots att de låg i en hård resväska, oerhört väl inlindade i massor av tidningspapper, wellpapp och kläder. Allt annat var helt.

Tröttnade på att försöka ta med mig från Sverige, och betalade lite extra för att istället beställa en hel uppsättning från en välkänd hemsida som levererar till Storbritannien. Idag, tre veckor efter att jag la beställningen, kontaktade jag dem för att höra hur det går med mina grejer och ifall de är på väg. Då har en del av servisen tagit slut på lagret, och förväntas åter först i slutet av februari! Och resten av delarna skickas inte förrän allt finns i lager.

I slutändan kommer det alltså att ha tagit 2 månader från det att jag beställde till att jag har kollektionen hemma i skåpen, och ett av de huvudsakliga tillfällena jag ville ha den till (födelsedagsfirande i mitten av februari) kommer att vara förbi. Buhuuuu stackars lilla mig! :down:
 
Har ett par personer runt mig i vardagen som har en vana som jag finner mycket störande. Lite svårt att beskriva men när man pratar med dem upprepar de vad man säger, men inte efteråt utan samtidigt som man pratar - och "fyller i" sista ordet..
Jag tappar ju helt tråden när den jag försöker föra en dialog med ekar det jag säger! O_o:arghh:
 
Snubbar som gnäller om "döda fiskar".
Sätter min högra arm på att det i jävligt många fall rör sig om våldtäkt som kunnat undvikas om karljäveln öppnat käften och frågat om hon vill ligga som en normalt funtad jävla människa istället för att bara köra på men nehejdå, hon är minsann tråkig i sängen bara. Gå och dö för fan :rage:

Ja för helvete. Kvinnors sexualitet är eran jävla skyldighet att fatta med kristallkulans hjälp.
För fan, fattar ni inget era as??? :rage::rage::rage::rage::rage:

(bara för att jag är jävligt trött på att det tjatas om hur jävla fina kvinnor ska göra sig för sina män i varenda jävla reklamsnutt + att den välrakade mannen ser ut som en jävla torsk o tindrar med sina jävla ögon, kräks på skiten. Var fan tog womens lib vägen??? att se ut som en uppkåtad tonårsfjolla på en satans 5 sek filmsnutt verkar göra kvinnor fuckin jävla bonkers)

Så. Nu kan ni fortsätta till nästa gång :devil:
 
Stör mig på de i den här tråden som tycker folk är gnälliga när de stör sig på saker :rofl:

Stör mig även på min hund som är vill ha uppmärksamhet hela tiden - kan hon inte vara mer som katterna som sköter sig själv :p ... ja det är den tiden på månaden ... ja stör mig på min mens, molande huvudvärk som jag alltid får och lätta anfall av illamående - speciellt på mornarna. samt mitt humör (PMS - F*n j*a s*t h*e - peta inte på mig, prata inte med mig och finns inte i närheten... )
 
@Elementary @Mineur @MidnightSoul Hahaha! Gick tillbaka och läste inlägget och aaaaah!! :nailbiting: Hemskt!! Det borde vara olagligt :p;)
Du kan inte baka egna då Mineur eller ingredienserna finns inte heller? Jag tycker köpesemlor inte brukar vara så goda, jag ska baka egna minisemlor om jag ska äta nån semla i år.

//r
 
@Elementary @Mineur @MidnightSoul Hahaha! Gick tillbaka och läste inlägget och aaaaah!! :nailbiting: Hemskt!! Det borde vara olagligt :p;)
Du kan inte baka egna då Mineur eller ingredienserna finns inte heller? Jag tycker köpesemlor inte brukar vara så goda, jag ska baka egna minisemlor om jag ska äta nån semla i år.

//r

Svaret på det hela är som alltid när det gäller söta jäsdegar: Roy Fares! :D @Mineur, säg till om du vill att jag skickar mandelmassa ;) :D

https://www.koket.se/mitt-kok/roy-fares/roy-fares-semlor/

Jag använder lite mindre socker i degen än vad han gör och gör inte egen mandelfyllning (pga slö, jag blandar från mandelmassa) men de här blir gudomliga, fluffiga och alldeles underbart goda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 918
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 499
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 745
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
5 464
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp