Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte kan komma ihåg vad jag skulle visa bonusdottern. Det var nåt till hennes rum men vad vete fasen O_o
 
Mja, här kan man om man har bra tumme med persedelgubbarna få samma skor som de intagna får som permisskor, svarta och supersköna :angel:. Brukar kunna krana iväg ett par när jag behöver nya.
:), du kan väl fråga?

Vi har ett extremt litet sånt utbud eftersom vi inte har några permissioner. Enda gången de används är vid frisläppning då den intagne saknar skor. (I storlek 38 är nog utbudet till och med obefintligt :p )
Dessutom är jag konstant varm om fötterna och vill därför ha luftiga och lätta skor.
 
Ah tråkigt, köpte precis nya sulor till mina. Dock inomhus jobb så skorna klarar sig ganska bra.

Jag jobbar också inomhus men går och står mycket på förhållandevis dåliga golv :crazy:
Jag hade gärna löst det med sulor men jag har redan knutit ihop skosnörena alldeles för många gånger :rofl: (Elastiska snören som gått av flera gånger.)
 
Graviditet i sig är väl inte så roligt att det behöver firas? Det är ju resultatet som räknas.
Eh va?

Graviditet är så himla olika. Jag mådde skit och ångrade mig bittert.
Andra är himlastormande lyckliga - och alla varianter längs skalan däremellan.

Normalfallet är nog ändå att man är väldigt glad? Så jo, en gratulation till graviditeten tycker jag är helt naturlig.
 
I morse sprang jag som en skållad råtta genom halva byn för att jaga ifatt en häst som skickat av sin ryttare i skogen. När sedan ryttarens pappa kommer förbi gården senare för att tacka tar typ min kollega åt sig äran? Jag menar, jag hade såklart inte förväntat mig att de skulle tacka mig för hjälpen, jag gjorde ju bara vad vilken normal människa som helst skulle gjort, men det kändes så fult bara? Iom att jag inte såg bilen vet jag inte om tjejen satt med i bilen eller ej och hon lär ju varit lite stressad och chockad efter fallet så inte säkert att hon hade känt igen mig oavsett. Jag stod liksom innanför stalldörrens så kollegan kunde faktiskt bara hojtat till så att jag kunde ha fått fråga om hon och hästen hade kommit hem ok.
 
Stör mig på att jag måste ringa å fråga om saker och på så viss får reda på saker personen i fråga borde ha ringt å informerat mig om.
 
På den här insändaren: https://www.sydsvenskan.se/2018-03-...um=sydsvenskan&utm_source=fb&utm_campaign=bfr

Så sjukt vidrig och provocerande. Men det är i alla fall fler än jag som reagerat, av kommentarsfältet på tidningens Facebook-sida att döma.

Jag kan dock förstå frustrationen. Uppenbarligen gör vissa butiker också det och har pensionärsrabatt typ tisdagar 9-13.
Däremot har ju skribenten spårat ur fullständigt vilket är bedrövligt.
 
Jag kan dock förstå frustrationen. Uppenbarligen gör vissa butiker också det och har pensionärsrabatt typ tisdagar 9-13.
Däremot har ju skribenten spårat ur fullständigt vilket är bedrövligt.
Ok, då tycker vi olika där helt enkelt. Jag har jättesvårt att förstå hans frustration, och tycker att det känns enormt sorgligt att vi uppenbarligen lever i ett samhälle där folk kan bli stressade och upprörda över något sådant här. Möjligen att jag har känt ett litet uns av frustration när jag besökt Malmborgs Erikslust (= extremt pensionärstätt) nån gång och haft bråttom, men då har jag raskt stoppat undan frustrationen igen och känt mig jättehemsk som ens reagerat på det sättet. Herregud, vad gör väl det ifall jag får spendera 35 istället 30 minuter på ICA en lördag?

Vad står det i insändaren? /Ej pluskund
Oj, sorry! Jag är inte heller pluskund men kunde läsa utan problem igår - idag funkar det dock inte. Märkligt!

I alla fall, det är en (medelålders) man som spyr galla över att pensionärer har mage att gå och handla mat på helgerna istället för att göra det måndag-fredag medan andra jobbar. Han är arg för att han fastnar bakom pensionärer i diverse köer och gångar när han är och handlar på lördagsmorgnarna, och säger ungefär att det är fruktansvärt att "jag som försörjer vårt land" ska behöva stå ut med sådant. Och så var det en hel massa annat nedvärderande dravel om pensionärer, som jag dessvärre (?) inte la på minnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 160
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 043
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 182
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp