Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Så trist att ni blev sjuka när ni skulle ha semester i Sverige, men skönt ändå att allt gick hyfsat bra. Tänkte bara på en sak; om du hade väldigt ont i halsen så kanske det var halsfluss? På små barn kan samma bakterie nämligen ge mycket snor, därför missar många att det är just streptokocker som barnet har (om man själv har halsfluss och barnet inte verkar ha ont i halsen). Kanske kan vara värt att ha i åtanke om ni inte skulle bli friska eller om ni blir sjuka snabbt igen.

Mirre: Vad roligt om det är som ni tror =) Vi tog ett kort på grav testet och mailade till mamma och pappa direkt när vi fick veta det. Till svärisarna berättade vi bara samma kväll hemma hos dem. Inget märkvärdigt, jag tyckte inte det kändes som att det behövdes eftersom nyheten i sig är rätt fantastisk =) Men det finns väl massa skojiga sätt man kan berätta på, du kan säkert googla ;)

//Julia
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

AH vilken dag det här är och kommer bli känner jag!
Tuva vaknade kl 6, något jag inte var upplagd för. Lyckades ligga kvar och halvslumra till närmare 9.
Men sen har det varit full rulle. Tuva ska hälla upp juice själv, spiller, jag torkar, under tiden tar hon juicepaketet och vippar ut igen. Där kände jag bara FY F*N. Orka!
Aja, sen är jag bara en surmorsa idag. Irriterar mig av att alla leksaker dras ut i vardagsrummet, jag plockar och T drar fram.
Sen hälldes det ut ett vattenglas på lillebrorsan när han låg i gymmet.
Ge mig styrka!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Såna dagar är vidriga! Men morgondagen kan bara bli bättre och dina barn är ju riktigt ljuvliga - egentligen ;)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag har liksom fått ett problem.

Jag är inte alls lika säker på att jag inte vill ha barn längre.

Jag tror det är min trettiårskris.

Och det triggades av en kommentar från sambon. Jag påpekade att han ju kan sterilisera sig så slipper vi kondom. Och att det är lättare att göra det "ogjort" för honom än mig (eller spara). OCh svaret blev "men det låter ju som om du inte VILL få det ogjort" med sådan där röst som "och jag kanske faktiskt vill ha barn".

Gah :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vänta med sterilisering ett par år till. En dag kanske du vaknar och skriker "Ge mig barn NU!" :) Jag har alltid ogillat barn och vart stensäker på att jag aldrig ska ha några. Sen jag blev gravid första gången kan jag inte få nog av dom...
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag hade en san eftermiddag igar. Kandes som om jag bara var arg hela tiden. Helst vill jag saga till Sam MEN FATTA!!!!!!! men det gor jag saklart inte. Men det var en ganska glad mamma igar nar barnen somnat kan jag saga. Dessutom var jag full av energi sa jag stadade skafferiet och sen tvattade jag bort gamla limrester fran fonstrena som suttit dar sen jag maskerade dem nar jag skulle mala vaggarna - for tre ar sen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Åhå nej JAG tänker inte sterilisera mig. Det enda jag tycker är jobbigt är mens och det försvinner ju inte :p

Det var han i så fall.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag har alltid vetat att jag förmodligen vill ha barn, jag har dock aldrig känt någon längtan på sådant vis som man ofta läser om :)

Nu blev det inte riktigt som planerat, men ångrar mig har jag inte gjort ( förutom i en ögonblicksönskan när allt bara rinner över ;)). Jag kan absolut få nog av barn och vi står i valet och kvalet om vi ska försöka oss på en tvåa. Nu är vi enligt mig rätt unga ( enligt en annan tråd är jag gammal mamma ;) ), så än känner jag ingen önskan om ett andra barn..

Det är helt underbart med egna barn, men det är också frustrerande och galet jobbigt mellan varven. Dom där galna frustrerande känslorna suddas dock snabbt ut när man får en snorig puss och mami Ella älka dig ;)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag tror problemet är det "livslånga".

Eller egentligen vet jag inte. Ok min ekonomi är inte världsbäst just nu men det är fixat inom maximalt 4 år. Och den kombinerade ekonomin är inte dålig. Och vi skulle ju vara två om det. Har dessutom förmånen att jobba på samma ställe vilket gör att vi kan be om arbetstider som gör att den ena kan jobba kväll och den andra morgon = man kan välja hur mycket dagis det blir. Under "mammaledighet" så kan jag välja att jobba några timmar i veckan om jag vill osv.

Bah.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Fast det livslånga är ju inte livslångt ansvar över ett litet spädbarn. Ja du har ett livslångt åtagande som förälder, men det faktiska ansvaret är ju runt 18 år. Eller är jag ute och cyklar i hur du tänker nu? :)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Spädbarnsbiten är lugn.

Men det är ju bra om man orkar göra det till en trygg individ.

Naturligtvis är jag på det klara med att den (eh ja) ska bli mer och mer självständig, det är ju poängen på något vis :D

Jag tror det är mitt kontrollbehov som ställer till det.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det var som vi trodde :)

Börjar bli rätt irriterad på min sambo dock.
Vi är arbetslösa båda två nu och har varit så ett tag.
Han jobbade extra ett tag men sedan har den ordinarie personalen kommit tillbaka och det har inte blivit mer jobb där. Det är ändå några månader sedan nu men han går fortfarande och väntar på att de ska ringa och söker inga andra jobb. Tre jobb har han sökt för att jag bland annat tryckt det i näven på honom och sagt åt honom att söka. Det händer ingenting och jag börjar bli enormt trött på det.

Jag söker jobb men har inte lyckats få något och är nu dessutom gravid (men har alla fall en praktik på g).
Just nu går vi på försörjningsstöd vilket känns förjävligt, känner mig så utelämnad och nästan övervakad. Har jättesvårt för sådana saker, jag vill klara mig själv.

Vi fick pengar från soc den här mån, då drog han in till stan och köpte nya linser, fikade med folk och köpte nya hörlurar till mp3:n. :cool:
Det var precis att det räckte till räkningarna och mat, hade vi inte fått tillbaka pengar från ett ställe så hade det inte gått.

Det här börjar gå mig på nerverna. Har pratat om det men det händer ingenting. Vad tusan gör man? Jag vill inte vara som hans extra morsa som kollar så han verkligen söker jobb.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det är helt underbart med egna barn, men det är också frustrerande och galet jobbigt mellan varven.

Håller med!

Vi gick ut en sväng vid 11. Jag börjar röjja i rabatterna som jag inte gjorde helt färdigt i höstas (klippa bort visset) och bara känner att vi ska lägga igen varenda rabatt! Vi köpte ett hus med en gammal lummig trädgård. Underbart vackert tycker jag. Men, nu när man ser närmare är alla växter jättegamla och halvvissna så vi kapar bort mer o mer. Nu vill jag ha en lättskött! Bara gräsmatta och blommor i krukor :p
Känner lite att hela dagen är piss pannkaka. Inte bara kidsen idag :crazy: Eller kidsen... "storkiddet" :D är det dom är jobbigt.
Gick till lekparken, jag tog med tidningen. Kom till sida 2, så mycket kund ejag sitta och koppla av. :grin:
Och ett jäkla liv vart det hemma för hon tog ur tidningen ur brevlådan och skulle promt lägga tillbaka den där istället för att ta med den in. Där kund ejag varit smidig och låtit henne lägga tillbaka den i brevlådan, men just då kände jag bara LYSSNA PÅ MIG NÅNGÅNG!!!!

Snart ska vi iväg till min kompis med jämngamla barn. Skönt ska det bli.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Nu ska jag inte vara sånn, men jag hade aldrig klarat av att leva med en person som inte kan ta ansvar för pengar/sitt liv/jobb.

Jag tjatar rätt mycket om städning här hemma, hade inte pallat att behöva tjata om jobb och pengar också. Känns som är man vuxen ska man förstå själv.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag håller med Ajda. Ska ni dessutom ha barn så känns det ganska viktigt att din sambo fattar att han inte kan leva upp pengarna innan mat och räkningar är betalda :crazy:

Men grattis till bebisen!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Grattis till graviditeten. Min erfarenhet är att folk inte ändrar sig, tyvärr. Du kommer dessutom att behöva en partner som är där till 100%, två barn är dubbelt så många som ett. du kommer inte ha tid att ta hand om någon som du inte måste ta hand om.

kan du inte börja plugga, till något som det är lätt att få jobb inom?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag håller med Ajda. Ska ni dessutom ha barn så känns det ganska viktigt att din sambo fattar att han inte kan leva upp pengarna innan mat och räkningar är betalda :crazy:

Men grattis till bebisen!

Jag är en sådan krass person att jag tror det blir svårt att få honom att ändra beteende, har nog stött på för många fall där man hoppas att partnern ändrar sig men där förändringen uteblir.

Mirre: Du kan inte lära honom, han måste själv vilja ändra sig. Svårt att riktigt tänka ut hur jag själv skulle bete mig i liknande situation. Men först skulle jag sluta ansvara och mamma honom och sedan skulle jag definitivt ha separat ekonomi.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Till hans försvarar kan jag säga att han för övrigt är underbar och förhållandet är toppen. :) Men just det där är ett problem. Men jag får ta upp det med honom igen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

*kl*

Nu har jag lyckats klämma ur sambon att han faktiskt vill ha barn.

Fast inte nu.

Men innan han fyller trettio. (Född 86).

Men då är ju jag JÄTTEgammal :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 318
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 742
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp