Bukefalos 28 år!

Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Allvarligt, nu är jag lite ledsen i ögat :/

På väg från förskolan igår gick jag omkull rätt rejält med eftersom jag saknar känsel på stora ytor under knät så tänkte jag inte så mycket på det. Men det kändes stelt och jag anade en lite konstig smärta, samt att byxan gick sönder.

I morse kunde jag inte gå på benet och kavlar upp byxan:
188257_10150122680266641_593031640_6888539_7342581_n.jpg


Jag som har kommit igång så bra med träningen och allt.

Har ju inget med barn att göra egentligen, behövde bara få gnälla lite =/
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Aj, det där ser inget skönt ut. Har du kollat upp så inget är ordentligt skadat?
Tänkte om du inte har så bra känsel där, så det inte är mer än något som läker av sig själv.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

På lördag åker till till Sverige i 9 dagar, jag börjar bli lite nervös. Förra gången vi flög med Emilia var inte rolig, men jag hoppas det går bättre den här gången. Nu är hon iaf intresserad att att läsa böcker och rita så hoppas det kan underhålla henne lite. Maja är förhoppningsvis nöjd och glad bara hon får mat och lite papper att prassla med.

Imorgon ska vi packa, blir nog en hel del som ska med. Jag packar alltid för myclet men ska försöka begränsa klädmängden, vi kommer bo hos min pappa och där finns det tvättmaskin. Frågan är bara vilken typ av ytterkläder vi ska ta med, smhi säger att det ska bli 5-12 grader och sol, vågar man lite på det och strunta i att packa vinterkängor och overaller?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Aj, det där ser inget skönt ut. Har du kollat upp så inget är ordentligt skadat?
Tänkte om du inte har så bra känsel där, så det inte är mer än något som läker av sig själv.

Jag tänkte nog avvakta över helgen och se, är det fortfarande svullet och känns mysko så för jag undersöka på måndag.

Ang packning: Vart i landet ska ni vara ?

Har du fodrade gummistövlar samt fleecefodrat regnställ så klarar du dig med det. Ella använder uteslutande sådana kläder numer :)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Linköping ska vi till.
Vi har bara vanliga gummistövlar, så Emilias kängor får nog åka med (min mina får stanna här).

Nya ytterkläder för våren ska vi köpa i Sverige, det finns så mycket bättre där för småttingar än det finns här. Men regnkläder blir nog vanliga, vi har mellan 10-16 grader här nu så fodrade känns för varmt. Men är det kallare i Sverige så kan vi ju ta ett extra lager kläder under.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

På tal om något helt annat.

Jag börjar bli lite fundersam/orolig för hur det ska bli med Emilias förskola.
Den är precis ny men inget verkar vara klart (mer än lokalen som på utsidan ser så gott som klar ut iaf). Tanken är att Emilia och dom andra barnen ska börja 1 april.

För några veckor sen fick vi en anmälningslapp, det var ingen bindande anmälan. Man skulle fylla i vilka tider man önskade osv.

I början av den här veckan fick vi en injudan till informationskväll, den 24 mars. Jag antar att det är då man gör den bindande anmälan och får veta vilka tider som gäller osv. Men på 6 dagar ska dom sen hinna planera hela verksamheten utifrån det antal barn som blir, eller hur har dom tänkt?
Jag tycker det känns väldigt oförberett.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Aj :crazy: Det ser inget roligt ut.
Hoppas att det "bara" har blivit en utgjutning och att inget är skadat i skelettet och att det läker fort.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Roligt :) Vi ska åka om två veckor och har en lång lista till både barn o hästar, var där mycket bra? Sist vi var där var där inte så mycket, men det varierar iofs kanske lite fån dag till dag...
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag bor i Motala och här är det runt 0 grader varje dag. Idag var det 2 dm snö när vi gick upp :mad:
Vi kör på overallen och kängorna fortfarande, är det väldigt blött åker galonbyxorna på utanför overallen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Aj :eek: vilken bula! har du någon arnika hemma? om du inte har så mycket känsel i benet kanske det är bäst att kolla upp....,
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden - förälder

NU tar vi tag i nappanvändandet här hemma för Tuvas del!
Hon går med den i munnen 24/7 och blir vansinnig om man tar den och tjuter tills hon får den igen. Jag har försökt tusen gånger att ta den, men ger mig alltid för jag orkar inte med hennes gnäll.
Hon har ett bett efter nappen, alltså mellanrum mellan över och underkäken och vampyrtänder.
Jag är så innerligt trött på att se nappen i munnen och höra bara massa mummel när hon pratar.

Hon har tjutit och gnällt till och från sen kl 13 när jag tog nappen. Har försökt avleda och hitta på saker så hon ska vara sysselsatt, men hon är inte intresserad.

Har förklarat att hon får den när hon ska sova. Det accepterar ju inte hon, men nu vet hon hur det är. Nu ska vi kämpa på i helgen. Hon får bara ha nappen på natten och när hon slagit sig är tanken, ev när vi åker bil också.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Aj! Hoppas det inte är något allvarligt med knäet.

Turbofling: Kul att åka till Sverige :)
Vi har plusgrader här nu (trots snöhelvetet) så supervarma kläder behövs kanske inte.
Skulle bli varmare nästa vecka också.

Vill också åka till ullared, varit där en gång bara.

Ajda: Kämpa på så löser det sig.
Finns ju många som kör med att ge nappen till sopgubbe/tomen osv också.


Idag vaknade vi till kräksnö som sedan höll på halva dan:eek: *kräksmiley*
Har väl kommit en sisådär 1-2 dec alla fall. Usch!
Exet ringde och väckte mig i morse och erbjöd sig att köra Isak direkt hit så jag slapp gå ut i snön. Tack och bock för det:bow:
Annars hämtar jag på dagis.

Haha sambon pös iväg för att köpa nåt gott till ikväll så vi kunde mysa.
Vad gör vi? Han sitter och läser en hockeytidning och jag sitter här:p
Godiset står mitt emellan oss och vi sitter i köket haha.

Måste avslöja en sak också, sambon och jag har börjat köra oskyddat nu med sikte på syskon :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden - förälder

*kl*

Känns och ser bättre ut idag så troligtvis var det bara blodutgjutelse som gav den där bulan, jag avvaktar.

Jag och Gabbi var på Svenska skidspelen (FIS) idag och hejjade/tjoade fram alla skidåkare = superkul :D, men fya för all nysnö och en stor tistel till plogbilarna som man inte såg till ...

Ajda: Tufft läge men det är bara att kämpa på..
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Heja heja, det kommer bli bra om ett tag. Jag har hört om folk som binder fast nappen i sängen så om de vill tutta får de ligga där. Jag har aldrig haft napp till mina ungar så jag har haft skrikandet ett par månader när de var nyfödda istället :D

Vi har haft ett par riktiga 3-åringsduster här hemma på sistone. Jag tycker att Sam är ganska lat ibland, vill gärna att jag gör saker åt honom. Jag väljer mina fajter väl så jag hade bestämt mig för att han kunde klä av sig själv innan badet häromdagen. Det ville han inte. Och jag tänkte inte klä av honom. En halvtimme ungefär stod han bredvid mig och skrek och gol, och Isaac badade och hade jätteskoj. Efter halvtimmen försvann han in i mitt sovrum och kom tillbaka - naken! :bump: Dagen efter klädde han av sig själv direkt.

En annan dag var det lunchdags och vi skulle äta pizza. Eftersom han sitter på köksbänken vid barbordet (haha det låter hemskt) när vi äter lunch så ville jag att han skulle ta av sig skorna (såklart). Men han ville att jag skulle ta av honom skorna. Han blev helt arg och skrek och grät hur länge som helst. Jag hann äta upp hela min lunch och städa köket, och var tvungen att lugna ner honom lite under tiden och sätta honom i sitt rum så han kunde varva ner. Men - i slutändan kom han ut utan skor!

Det känns så himla skönt att klara av såna här duster. Jag hjälper honom jättegärna men jag vill inte bli en curlingmorsa.

Dessutom har han gått från att vara blöjfri från förra sommaren till i julas (dagtid) till att bajsa i byxan varenda dag (och kissa) i en månad, tills vi tog på blöjan igen. Nu har han haft blöja sen i januari ungefär och tycker det är kanonbra. Vi har provat med belöningssystem, positiv förstärkning och nu senast att muta med choklad. Inget funkar. Han är 3 år och 2 månader och jag tror själv att han är för lat för att gå på toaletten. När vi är hemma får han gå naken och då går han jämt på toaletten. Vad tror ni?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det är lite skönt att höra om alla olika duster alla familjer har. När man är uppe i sånt här känner man sig så misslyckad som föälder och det känns som baaaaara vi har det såhär. Fast jag vet att det inte är så :p

Tyvärr har jag inga tips alls om bajjandet för er del.

Calazirya: Hur går det med knät?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Haha ja det känns bättre om man har sällskap... berätta gärna om era duster också!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Moahahaha vi har bade napp-och pottduster sa jag kan dela med mig :D

Amber ar totalt nappfixerad men vi tog dusten for ett tag sedan nu sa oftast ar hon bra pa att bara ha nappen pa natten utan tjafs. Men sa hade hon vattkoppor forra veckan och da kandes det ok att hon fick ha napp aven pa dagtid - nu nar hon ar frisk igen ar det forstas problem att fa henne att lagga av igen. Jag vagrar att forsta vad hon sager om hon har nappen i munnen, det funkar ratt bra. Hon har mycket att saga ;)
Ibland smiter hon upp till sin eller min sang och kryper ner med nappen, och slar handerna for ansiktet for att dolja den om man kommer in :D

Chloe har fortfarande bloja och vagrar potta. Vill inte ens vara naken. Vi har ocksa provat alla former av mutning och ingenting har funkat, tills jag tog med henne till en leksaksaffar och visade henne en STOR Buzz Lightyear (hennes idol) och sade att den kan hon fa nar hon borjar kissa pa pottan. Sa nu borjar det handa saker! Nu vill hon plotsligt ha trosor och satter sig garna pa pottan nar man ber henne. Fortfarande kommer det inget, tror inte hon har jattebra kroppskontroll annu men vi har iaf borjat att ova :bump:

(bada barnen ar 3ar 2manader for dem som inte vet :))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 517
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 392
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 806
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp