Bukefalos 28 år!

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Det verkar alltså vara många som sovit dåligt! Igår natt sov H riktigt dåligt från 04, men tack och lov bättre nu inatt så att han orkar leka sen :)

Svartfot: oj, hoppas att dagis har fel.
 
Här har vi sovit gott allihopa hela natten. Dessutom ville inte M ha mat förens strax efter 7 när det va dax att kliva upp! :)
Jag har sovit så hårt inatt att jag troligen inte ens rört mig för hade ont i ryggen när jag vaknade till av att sambon klev upp för att åka till jobbet.

*kl*
M är lämnad på dagis och jag blev blöt och blåste nästan bort när jag gick hem så nu ska jag ligga och dra mig i sängen en stund och få upp värmen! Bäst att passa på och vara lat medans man kan!
Fast ska försöka hinna rensa ur skräprummet idag också hade jag tänkt. :)

*svammel från mig som vanligt*
 
Sitter och jagar domstolar och advokatbyråer för att höra om de tar emot sommarnotarier eller liknande. Får lite panik när jag skall välja ut vart i landet jag skall söka. Grundplanen var att maken skulle vara föräldraledig i 8 v, och så skulle vi ”flytta” hela familjen. Men nu kommer han ant byta jobb så jag tror inte att han kommer vara lika pigg på den idén.

Men mest brottar jag nog med dåligt självförtroende. Kommer jag ha någon suck i helsike att ens få komma på intervju. Konkurrensen är massiv.
 
S har blivit piggare! Hade sista(?) febertoppen i går kväll. Ville äta lite middag med oss i går och äter nu smörgås med mig! Har fått i sig vällig och fått behålla allt!

Sitter nu och är orolig för att det kan vara spolmask hon har fått, för det gav feber och hosta... Hittade en uppkräkt spolmask på kattens plats i går kväll. Urk
S brukar sitta och leka med djurens vattenskål och även dricka det vattnet...

Kanske lite långsökt?
 
Åh vad skönt att höra att hon mår bättre.

Och ang mask, så vet man ju aldrig. Hade det varit jag så hade jag ringt BVC och hört efter. Hellre förekomma än förekommas typ..
 
Vad skönt att hon mår bättre!

Vet inte om hur det är med spolmask. Men kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen eller avdelningen på Astrid Lindgren där ni låg?
 
Det stod på nätet att de kunde få i sig ägg ifall de åt avföringen. Men jag vet inte ifall hon varit i kattlådan???? Tror inte det. Tänkte gå in på Vc i dag och fråga om provröt till avföringsprover då jag ändå måste ner till apoteket och köpa avmaskningsmedel till katten och hundarna. Borde inte vara några problem att få skicka in prover.

Spolmasken kan inte föröka sig i människan med den kan krypa runt i kroppen. Ni vet de som hittar en mask i ögat och så. *URK*
 
Min storebror fick problem med öronen när han var kring 1-2år. Nu minns jag inte riktigt vad de gjorde, har för mig att de spräckte hans trumhinnor? Men det låter helt hemskt. Efter det började han höra bra igen, det var som om han haft lock för öronen hela tiden. Nu idag, 28år gammal, har han perfekt hörsel.

Tycker ni att T ser dåligt? Eller lyssnar dåligt på er? Hur ser man sånt på ett så litet barn? Hoppas att allting går bra för er idag!

*kl*

Jag satte mig precis vid köksbordet och intar frukosten. Om 3 min måste jag åka iväg för att titta på min pålle som ska tränas. Pust. Känner att jag håller på att bli påverkad av graviditeten nu, jag har inte alls samma energi och ork längre.
 
Härligt att lilla S mår bättre!! Mask lät ju inte nåt vidare men bättre att kolla.

*kl*
Står och kokar mannagrynsgröt och tittar ut på det tragiska väder som är. Hoppas att väderprognosen håller det den lovar så det iaf får bli liiite vitt innan lucia åtminstone.
 
Det som de har reagerat på är att hon blir väldigt orolig i parken om det är mycket barn som springer runt. Lite som om hon tycker att de andra barnen helt plötsligt dyker upp från ingen stans. Att hon inte känner igen pedagogerna förens de kommer nära. På samlingen så kryper hon alltid fram till bilden de visar. Som för att se den bättre.

Hon ser iaf inte så dåligt att vi har reagerat självmant. O det enda jag har tänkt på så här i efterhand är att om hon vill titta på TVn så ställer hon sig väldigt nära den.

Hennes far är ju halvblind utan glasögon. Så vi har räknas med att hon förr eller senare kommer behöva glasgon. Hade bara hoppats att det kunde väta tills hon var lite äldre och förstod syftet bättre.
 
Hoppas att syn och hörsel visar sig vara ok. Vet inte hur liten jag var när jag fick glasögon men min mamma har berättat att jag vägrade ha dem på mig tills jag kom på att jag såg ju mycket bättre med dem ;)

Jag har ju inte sett att A haltar, tog upp det med bvc sköterskan idag och vi fick en läkartid samtidigt som nästa vägning med E.
Hon ville kolla upp det, och sa att det kunde vara hälsenan som är kortare men att de då brukar ha det på båda fötterna och att de går lite på tå då (konstig mening det blev ;)).
Nu ska jag försöka hålla mera koll på honom och se om det är hela tiden eller bara ibland. Han verkar inte ha ont utan han springer och hoppar som vanligt.
Jag tycker det är bra att hon lyssnade på¨mig, det finns diverse skräpsjukdomar i släkten. Syrran har en muskelsjukdom och har bara 30 % styrka i ena benet, mamma har RA och kusinbarnet har barnreumatism.
 
A sov till klockan ett i sin säng sedan hämtade sambon honom till oss. Han var orolig och låg och drog mig i bh-bandet hela tiden:cool:
När E blev hungrig vid 2 tröt mitt tålamod och jag tog henne för att lägga mig i extrasängen. A traskar givetvis efter. Jag stoppar i honom i spjälsängen och säger bestämt" nu sover vi" och la mig med E. A somnade om med en gång, det trodde jag aldrig. Jag var inställd på en timme eller mera med skrik och tutt-kastande.

Här är det ännu en tråkdag med regn och blåst. Båda barnen sover så nu måste jag försöka elda för att få upp värmen i huset !
 
Stackars T och stackars er. Det kan inte vara lätt att övertala en ettåring att få på sig glasögon.

Jag är också halvblind utan glasögon, fasar för att S ska gå samma öde till mötes. J ser helt strålande, så jag hoppas på hans gener.
 
Jag hoppas med att mina barn inte ärver ögonen efter mig. Än så länge verkar det vara så, H har inga problem och A ser precis ALLT, även sånt som man inte vill ;)

Sedan ett par år har jag bara linser, det är en väldig befrielse. Jag har aldrig trivts i glasögon, svettigt på sommaren och immar igen på vintern. Behöver iaf ett par nya glasögon att ha om jag behöver ta ut linserna, de glasögonen jag har nu är väl ca 12 år gamla :angel:
 
Vi får leva i ovisshet a n g Ts syn ett tag till. För det gick inte att undersöka henne. Innan var hon hur lugn som hels. Men så fort hon fick syn på ortoptisten så började hon gallskrika och tryckte in ansiktet i mig. När vi gav upp och gick ut i väntrummet så blev hon hur glad och nöjd som helst. Gick runt och pekade på alla bebisarna och sa bebis med förtjusning i rösten. Några av föräldrarna lät henne till och med krama några av dem. O då var lyckan gjord…

Men det skickas en remiss till st:Erik istället så får vi se om det går bättre där. Tyvärr så kommer hon ant få sådana där vidriga droppar i s f.
 
You and me, babe. Hade också en såndär dryg natt när jag inte alls kunde somna förrän.. vet inte, kollade på klockan vid 01, tror jag nästan slumrat till mot 02 när H ville flytta över.

2,5h sömn fick jag ihop i natt. Jag är ganska mör just nu och har planer på att spela in grey's och gå och lägga mig efter arga snickaren.
Nu sitter jag med älskade fnul i soffan hon med en napp och jag med ett glas te, alla har vi olika sätt att trösta oss själva när vi är trötta ;)
 
Jag har faktiskt funderat på om Isabella ser dåligt, senaste tiden kryper hon nära saker när hon ska titta på dem. Hennes pappa har ju -3,5 på sina glasögon så han ser ju inte så himla bra... Ska höra med bvc för Isabellas skull på fredag när vi ska på 18 (19) månaderskontroll.
 
Var till VC. Blev tvungen att gå via lättakuten... Men jag kände mig som en fånig och nojig mamma... Träffade läkaren som bad mig ta avföringsprov. Hon sa att hon hade också velat kolla upp det eftersom S varit i vattenskålen mm. Hon undrade även ifall jag hade masken med????!!!! Hallå, kattens äkliga mask spolade jag ner så fort jag kunde. Började fråga ifall S kliade sig i rumpan. Nej, hon har inte visat någonting om att hon skulle ha mask. Men spolmasken ger enbart feber, hosta och magknip. Lite luddiga symtom.
Ifall vi får ihop ett prov tills i morgon har vi svar på fredag.
 
*kl*
Å där kom lingonveckan....
Riktigt besviken faktiskt, jämför väl med att Oscar blev till bara jag och sambon delade säng.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 411
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 155
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp