Bukefalos 28 år!

Svanstedt åtalad

Sv: Svanstedt åtalad

Och var i hela fridens namn hittar du fakta i videon jag länkade till?

Jo det användes något som förefaller vara en grisfösare eller liknande apparat i den. Men det finns ju egentligen ingen koppling alls till travsporten utan jag lade in den för att jag ville fråga om det var en grisfösare som man såg i videon.

Nu har vi fått informationen här att det förefaller vara en grisfösare i videon. Vi har också fått informationen att en person har testat EN grisfösare och lämnat uppgiften att han upplevde det som obehagligt snarare än smärtsamt.

Ingetdera är några fakta i målet. Vare sig det ena eller det andra. Vi VET inte om det har använts grisfösare, vi vet inte i sådant fall i vilken utsträckning eller i vilka situationer eller syften, vi vet inte vilken strömstyrka/effekt den använda grisfösaren i sådant fall hade och vi vet egentligen ingenting. Alltså har vi endast spekulationer i de delarna, inga fakta alls faktiskt.

Dessutom har väl de som har kommenterat videon jag länkat till uttryckt sin avsky inför den? Betvivlar att det finns någon som tycker att det var rätt agerande i den videon faktiskt... så försökt för sjutton inte att få det att framstå som att du är den enda som bryr dig om djurens väl och ve, det blir tröttsamt och trist och skapligt irriterande med tiden. Så självgod kan du väl ändå inte vara att du tror att du är den enda som bryr dig om djurskydd?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 285
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 462
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: Ace
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 007
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp