Bukefalos 28 år!

Svanstedt åtalad

Sv: Svanstedt åtalad

Det gällde inte VARFÖR hästen har skadat sig i munnen.Läs mina tidigare inlägg,jag har skrivkramp och vägrar upprepa mig.
När får hästen tävla/tränas igen efter den har bitit sig? Min tanke är att om dessa bitskador i tungan aldrig får läka helt så är det därför dom upprepat biter sig flera gånger.Tänk dig när du själv har bitit dig i tungan,hur lätt är det inte att bita sig igen på samma ställe för att det har blivit en "bula" där?
Men det känns som att inget får stoppa en start i ett viktigt lopp.Inte ens möjligheten att en häst får framtida men.

Vad svammlar du om nu? :confused:

Det är för det första ovanligt att samma häst biter sig i tungan flera gånger och gör den det så brukar an utrusta den med tungplatta för att skydda.

De flesta hästar tävlar varannan var tredje vecka, du tror inte ett litet sår hinner läka på den tiden?

Hur mycket lider du egetligen av att du biter till dig i tungan? Är det ambulans o tystnad med flytande föda som gäller 6 månader?
Kan du inte vara snäll o hålla nivån lite högre än ridskolans nybörjargrupp?

Jösses, du tar verkligen i med fördommar och jag undrar hur du egentligen tänker och hoppas du inte utgår från din egen hantering och dömmer andra efter dig själv!!
 
Sv: Svanstedt åtalad

Det är ju precis det jag gör! Jag är som tidigare sagt politiskt engagerad,engagerar mig i djurskyddsfrågor inom min kommun och mycket mer.Jag har all rätt att diskutera detta här,precis som ni.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Vad svammlar du om nu? :confused:

Det är för det första ovanligt att samma häst biter sig i tungan flera gånger och gör den det så brukar an utrusta den med tungplatta för att skydda.

De flesta hästar tävlar varannan var tredje vecka, du tror inte ett litet sår hinner läka på den tiden?

Hur mycket lider du egetligen av att du biter till dig i tungan? Är det ambulans o tystnad med flytande föda som gäller 6 månader?
Kan du inte vara snäll o hålla nivån lite högre än ridskolans nybörjargrupp?

Jösses, du tar verkligen i med fördommar och jag undrar hur du egentligen tänker och hoppas du inte utgår från din egen hantering och dömmer andra efter dig själv!!

Vad är det för fel med att utgå från sin egen hantering?
Vad vet du om ridskolor,håller inte du på med trav:angel: hihi..
Haka upp dig på tungproblemen du,men det finns faktiskt mycket mer,det är ju bara en liten del av detta.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Det är ju precis det jag gör! Jag är som tidigare sagt politiskt engagerad,engagerar mig i djurskyddsfrågor inom min kommun och mycket mer.Jag har all rätt att diskutera detta här,precis som ni.

Ja det har du.
Mitt tips om du vill bli tagen på allvar är att du faktiskt sätter dig in i travsporten så du vet vad du talar om, att ha massa fördommar o förutfattade meningar resulterar inte i bra resultat, utan bara att du vänder folk emot dig...
Ja, du har ju bra exempel här...
 
Sv: Svanstedt åtalad

Vad är det för fel med att utgå från sin egen hantering?
Vad vet du om ridskolor,håller inte du på med trav:angel: hihi..
Haka upp dig på tungproblemen du,men det finns faktiskt mycket mer,det är ju bara en liten del av detta.

För att grundar sig dina fördommar o hur du tror det är hos "oss" i din egen hantering o du dömmer andra efter dig själv, så tycker jag synd om dina hästar...

Jo, jag har ett fd. liv som "ridtjej" med både ridskola o ridhästar... dessutom en ganska grundläggande utbildning på HÄST på olika nivåer.

Ja, du tog upp det du tyckte var fel...
 
Sv: Svanstedt åtalad

Hur mycket lider du egetligen av att du biter till dig i tungan? Är det ambulans o tystnad med flytande föda som gäller 6 månader?


inte undra påatt fkassan får dra åt svångremmen när det verkar finnas människor som sjukskriver sig för en bitskada på tungan.;)

skogstroll
skämt åsido
När får hästen tävla/tränas igen efter den har bitit sig? Min tanke är att om dessa bitskador i tungan aldrig får läka helt så är det därför dom upprepat biter sig flera gånger.Tänk dig när du själv har bitit dig i tungan,hur lätt är det inte att bita sig igen på samma ställe för att det har blivit en "bula" där?

varför ska en häst inte kunna gå i träning för den har bitit sig dagen innan?:confused:, om bitskadan sitter illa får man väl tillfälligtvis sätta på nåt bettlöst? däremot tycker jag inte nån ska tävla med blödande mun men man kan inte göra nåt åt det under resans gång sas.
 
Sv: Svanstedt åtalad

:rofl:
Ja man undrar ju?
Jag är ju å andra sidan betydligt mer noggran o vårdande när det gäller sår på hästarna än på mig själv.. och tycker ju hästen kan förklara ganska bra själv hur ont det gör o inte.. :)
 
Sv: Svanstedt åtalad

För att grundar sig dina fördommar o hur du tror det är hos "oss" i din egen hantering o du dömmer andra efter dig själv, så tycker jag synd om dina hästar...

Jo, jag har ett fd. liv som "ridtjej" med både ridskola o ridhästar... dessutom en ganska grundläggande utbildning på HÄST på olika nivåer.

Ja, du tog upp det du tyckte var fel...

Jag fattar inte riktigt varför det är synd om mina hästar? Jag har aldrig sagt att det specifikt är synd om just era hästar.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Det är ju precis det jag gör! Jag är som tidigare sagt politiskt engagerad,engagerar mig i djurskyddsfrågor inom min kommun och mycket mer.Jag har all rätt att diskutera detta här,precis som ni.

Vad vet du om ridskolor,håller inte du på med trav:angel: hihi..


Det brukar ju komma grodor ur politikernas mun.
Måste vara därför jag röstade blankt vid förra valet :angel::devil:
För denna tråd börjar likna polsk riksdag med italiensk organisation..:D


Skämt åt sido.

Vad är det som stör dig igentligen när det gäller trav? :confused:

Du bör snart vara uppe i 2000 inlägg om "anti-trav"

AM
 
Sv: Svanstedt åtalad

kl
Jag har varit på båda sidorna "gränsen"
det finns lika många rötägg, skador, dopingar och halta hästar på båda sidor.
Likväl som det finns underbara, friska, vältränade och friska på båda sidor.

Jag är riktigt trött på all skit travet får, jag är säker på att Ridsporterna hade fått samma skit OM det hade varit dom som var den sporten där mest pengar och Media bevakning.

Jag tycker det är otroligt tråkigt att vissa ska se allt svart eller vitt.

En Jobbar kompis till mej spydde galla över travet och då spec Åke S.
jag fråge henne då vad hon tycket ang S Kroon, hon såg ut som ett frågetäcken, viste inte ens vad jag pratade om.
Undra hur det kommer sej?
 
Sv: Svanstedt åtalad

Jag tycker att det är fel att ställa sporterna emot varandra.Jag stöder INGET djurplågeri varesig det försikommer inom dressyr,hoppning eller trav.Det ligger mycket pengar inom ridsporten också på hög nivå,och ändå visas det inte bilder på hästar som blöder i ridsport.(om det inte handlar om just att hästen blöder)Precis som om det vore det naturligaste i världen.Det har blivit för mycket nu,att så många reagerar måste väl betyda något.Jag ger mig fortfarande inte på er,och uppenbarligen har jag inget för att vara djurvän i erat forum,för ni missförstår mig hela tiden.jag tycker som jag sagt tidigare att det är fel att få lov att piska hästar,fel att köra halta hästar i lopp,fel att använda sk grisfösar mm.Det betyder inte att jag anser att alla som håller på med trav är idioter,jag tycker bara att det ligger för mycket pengar och för lite hjärta i sporten på allt för många ställen.Kollar man på ridsport så är man oftast hästintresserad,kollar man på trav behöver man inte veta vad en häst äter,det är för väldigt många enbart ett spel.Kanske är det därför det har blivit såhär?
 
Sv: Svanstedt åtalad

Men,vem argumenterar du med?
Vem i denna tråd är för eldrivning?
Vem är för att piska hästar?
Vem är för att köra halta hästar?
Och är det inte så att ridsporten kanske kommer undan med dopping,blödande och halta hästar för att dom inte har samma media bevakning som travet har!?
 
Sv: Svanstedt åtalad

för ni missförstår mig hela tiden.


Snälla du,vad är det vi missförstår?
Vi har greppat nu för 5241521 inlägget vad din synpunkt inom travet är.
Det är ingen som förespråkar haltande hästar eller vad som kan vara på tapeten,ska det vara så svårt att förstå?

Det är inte vi som missförstår dej,utan du har tyvärr inte tillräckligt mycket kunskap inom travet för att förstå,läs på mer om djurskyddet & vad du tycker är fel,och sen ta strid för det.
Det hjälper inte att du sitter här och skriver,djurskyddet blir inte bättre för det.
Tänk om du istället för alla inlägg du lagt ner tid på här,tog reda på informationen,ringde till dom berörande varför en halt häst får starta o.s.v så hade du sluppit framstå här som en travhatare,och vi hade kunnat haft en balanserad nivå i tråden.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Tänk om du istället för alla inlägg du lagt ner tid på här,tog reda på informationen,ringde till dom berörande varför en halt häst får starta o.s.v så hade du sluppit framstå här som en travhatare,och vi hade kunnat haft en balanserad nivå i tråden.


Jaha,, så du tycker inte att tråden hade varit på en mer balancerad nivå om NI här på underforumet trav i stället för att klanka, gav den informationen som ni redan vet till dom/den som har mindre kunskap??

Att i stället för att ge ett kunskapgivande svar med fakta bakgrund så väljer ni hela tiden att försöka flytta över focus. Det visar bara på hur obekvämt ni uppfattar situationen.

Jag förstår att det i några fall kan vara mkt svårt att i klartext lägga ut fakta eftersom det från högsta instans klart framkommit att i vissa lägen får vi även se mellan fingrarna på djurskyddet, även på spelarkåren som är dom som försörjer travet.

Du kommer innan årets slut få svar på vad jag menar.

Det börjar dock komma upp till ytan från självaste SHJ!!

http://www.aftonbladet.se/trav365/article5336995.ab
 
Sv: Svanstedt åtalad

Jag tycker att det är fel att ställa sporterna emot varandra.Jag stöder INGET djurplågeri varesig det försikommer inom dressyr,hoppning eller trav.Det ligger mycket pengar inom ridsporten också på hög nivå,och ändå visas det inte bilder på hästar som blöder i ridsport.(om det inte handlar om just att hästen blöder)Precis som om det vore det naturligaste i världen.Det har blivit för mycket nu,att så många reagerar måste väl betyda något.Jag ger mig fortfarande inte på er,och uppenbarligen har jag inget för att vara djurvän i erat forum,för ni missförstår mig hela tiden.jag tycker som jag sagt tidigare att det är fel att få lov att piska hästar,fel att köra halta hästar i lopp,fel att använda sk grisfösar mm.Det betyder inte att jag anser att alla som håller på med trav är idioter,jag tycker bara att det ligger för mycket pengar och för lite hjärta i sporten på allt för många ställen.Kollar man på ridsport så är man oftast hästintresserad,kollar man på trav behöver man inte veta vad en häst äter,det är för väldigt många enbart ett spel.Kanske är det därför det har blivit såhär?


:rofl: du är rolig du :rofl: Visst finns det pengar inom ridsport också men det visas inte varje dag i både TV och Tidningar vilket trav görs-7 dagar i veckan ser du travlopp i 4:an. Hur många dagar per år ser du ridsport i TV4? En viss skillnad då en sport är så upplyst av media...

Som jag sagt tidigare så tränas och tävlas travhästarna hundra gånger fräschare än ridhästarna för ridhästfolket märker ju sällan om hästarna är halta eller sjuka och jag vet inte om de beror på okunskap eller ovilja att förstå att hästen har ont :confused: Man kan gå igenom samma ridhäst fyrtioelva gånger-säga att den har samma fel men ägaren väntar och väntar och väntar...för den går ju fortfarande att rida runt på,halvhyggligt. Först när ridhästen är halt rätt ut får den ett stick i pälsen typ.

Snälla, vänd dig till ett annat forum och disskutera djurplågeri ifall hästarna tvingar bära rosa benlindor eller "älghornsmössa" Rena djurplågeriet ju...
 
Sv: Svanstedt åtalad

Problemet ligger i vissa fall hos mottagaren för informationen, där den får upprepas och i det närmaste bankas in för att den ska förstås... och inte ens det hjälper..
Dagens problem är, bilder på häst som blöder ur munnen, inte varför den blöder, utan bilden på att den blöder o att där inte finns någon förklaring till varför den blöder?

Ja, SHJ tycker det var fel att fria ÅS?
Tycker jag oxå..
 
Sv: Svanstedt åtalad

Men snälla,du är du det största exemplet på att det inte går att ge kunskap till någon som kommer in med helstängt.

Speciellt inte någn som kommer med faktafel (Ja,jag menade dej Coari)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 553
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 628
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Ace
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 047
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp