Svenskt torrfoder

Mina jyckar har inga problem alls med spannmål, tycker du att det ändå finns fördelar med grain free eller är det bättre med t ex work?

Fördelarna för mig med grain-free är att det bara innehåller 12% fett. En kastrat och en som inte får äta för mycket fett pga bukspottskörteln så Work går bort av den anledningen.
Gillar att de får bukfylla utan att bli tjocka.
Andra spannmålsfria foder innehåller nästan alltid 18-20% fett vilket är alleldes för mycket, de äter typ 5 kulor och blir ändå tjocka (känns så i alla fall :p)
Har man dock en hund som är för tunn skulle jag inte välja Grain-free.
 
Mina äter pasta, frukt och grönsaker med stor förtjusning. De behöver ingen köttsmak (stavade fel och mobilen ändrade till köttsnusk? :eek:)
Jodå, vissa saker går ner snabbt (grönsaker bara kokta dock, rått går fetbort) - dock inte Magnussons :rofl: Till och med vetekex är en höjdare här, så det är lite märkligt :)
 
Fördelarna för mig med grain-free är att det bara innehåller 12% fett. En kastrat och en som inte får äta för mycket fett pga bukspottskörteln så Work går bort av den anledningen.
Gillar att de får bukfylla utan att bli tjocka.
Andra spannmålsfria foder innehåller nästan alltid 18-20% fett vilket är alleldes för mycket, de äter typ 5 kulor och blir ändå tjocka (känns så i alla fall :p)
Har man dock en hund som är för tunn skulle jag inte välja Grain-free.
Ok men om jag ger normal mängd färskfoder (just nu halla lamm och pondus original) nu och de har bra vikt på det så kanske det är lika bra att köra på något fetare?
 
Jodå, vissa saker går ner snabbt (grönsaker bara kokta dock, rått går fetbort) - dock inte Magnussons :rofl: Till och med vetekex är en höjdare här, så det är lite märkligt :)

Tönto äter typ allt utom hundfoder. Färskfoder och bra torrfoder går knappt ner det heller. Här är det bara Royal Canin Endurance som går ner med aptit. :arghh::nailbiting:
 
Jodå, vissa saker går ner snabbt (grönsaker bara kokta dock, rått går fetbort) - dock inte Magnussons :rofl: Till och med vetekex är en höjdare här, så det är lite märkligt :)
Ja de har sina idéer :). Mina blir jätteäcklade av mush malda ren med ben. Men när det inte är malt så är det gott?

(De äter det fast det är äckligt. Att lämna mat så den andre får äta upp finns inte ens på kartan. Så missunsamme är de...)
 
Alla våra tre äter Magnussons M&B Light. Med god aptit. Har svårt att avgöra om det blir mer bajs, men det är i alla fall bra konsistens och inte häpnadsväckande mänger/hund.

Sammantaget däremot blir det ju en del att mocka...
 
För oss funkade inte Magnussons alls. Dels så var vovve inte så intresserad av att äta det, och dels så sket han som en ko.
Standardt rasade magen på, likaså Fodax - ändå brukar han kunna äta vad som helst utan att bli dålig :confused:
 
Jag har dock haft hund tidigare som käkade en blandning av färskfoder och Magnussons M&B och hon fungerade klockrent på det (min sista shar-pei) :)
 
För många år sedan åt min grand danois Magnussons och då räckte det inte med en bajspåse per hög, det blev ofantliga mängder. :turd::cautious: Som om det inte var tillräckligt mycket i vanliga fall... Slutade ganska snabbt med det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 688
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 402
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 427
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 949
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp