Sveriges fetaste hundar...

Våra hundar får ju också smaka på vår mat men det är liksom smakbitar, sen kan de få rester också om det är lämplig mat men mata med pizzaslice och hela hamburgare :confused:. Skulle jag få för mig att beställa nåt på donken till hundarna så skulle det möjligtvis vara en hamburgare endast köttbiten (men jag äter typ aldrig på donken).
 
Jag fick samma tankar när jag såg detta programmet som när jag har tittat på Du är vad du äter. Om kosten består av så mycket skräp, godis och mat som man vet är helt fel när man aktivt skriver ner allting (och dessutom ska vara med på tv) och faktiskt har möjlighet att reflektera - hur extrem är då kosten annars? Hur mycket de än ska 'leva som vanligt' så måste man väl tänka till varje gång man fattar pennan..

Jag har själv inte hund men tycker programmet är intressant, inte minst för arbetet med hundarnas ägare och deras attityd till problemet.
 
Man hade ju kunnat fråga deltagarna om de varit beredda att ge sina barn samma kost. Uteslutande mackor, tårta, hamburgare, pizza, kakor och allt skräp de stoppar i hundarna. Tror många hade tänkt till då.
 
Man hade ju kunnat fråga deltagarna om de varit beredda att ge sina barn samma kost. Uteslutande mackor, tårta, hamburgare, pizza, kakor och allt skräp de stoppar i hundarna. Tror många hade tänkt till då.

Har sett flera av ägarna sitta och försvara sig i SVTs kommentarsfält på Facebook. :meh:
 
Jag har inte varit in och läst, men det är ju himla synd om det är ägarna till hundarna som faktiskt är med i showen som kritiseras hårt. De har i alla fall tagit steget att söka hjälp och inser att hundarna är överviktiga. Sedan kan man förstås förundras över hur de låtit det gå så långt... men.. De gör ju något åt det nu. HAR gjort till och med. Programmet filmades ju under sommaren. Att klämma till dem lite extra såhär lagom många månader senare känns rätt onödigt.

Att det sedan dyker upp andra stollar i diskussionerna är en annan femma, sådana är det mer legit att gå hårt åt tycker jag - normalviktig är ingen av hundarna i programmet!
 
Jag har inte varit in och läst, men det är ju himla synd om det är ägarna till hundarna som faktiskt är med i showen som kritiseras hårt. De har i alla fall tagit steget att söka hjälp och inser att hundarna är överviktiga. Sedan kan man förstås förundras över hur de låtit det gå så långt... men.. De gör ju något åt det nu. HAR gjort till och med. Programmet filmades ju under sommaren. Att klämma till dem lite extra såhär lagom många månader senare känns rätt onödigt.

Att det sedan dyker upp andra stollar i diskussionerna är en annan femma, sådana är det mer legit att gå hårt åt tycker jag - normalviktig är ingen av hundarna i programmet!
Nä påhoppen mot ägarna som gjort förändringar är jävligt dålig stil. Men en deltagare är exempelvis ganska aktiv och påstår att typ allt i hennes delar är produktionens idéer. Enligt henne har hon aldrig kört runt sin hund i vagn innan eller köpt kläder till den, utan bara gjort det efter att de uppmanat henne att göra det. Varför hon skulle låta dem göra sånt och påstå osanna saker om henne har hon inte svarat på, vad jag kan se. :confused:
 
Nä påhoppen mot ägarna som gjort förändringar är jävligt dålig stil. Men en deltagare är exempelvis ganska aktiv och påstår att typ allt i hennes delar är produktionens idéer. Enligt henne har hon aldrig kört runt sin hund i vagn innan eller köpt kläder till den, utan bara gjort det efter att de uppmanat henne att göra det. Varför hon skulle låta dem göra sånt och påstå osanna saker om henne har hon inte svarat på, vad jag kan se. :confused:

Det låter ju otroligt skumt att de skulle scripta henne till att göra diverse saker utan att samtidigt ge henne ett kontrakt på vad hon sedan får prata om. XD Men vad vet man?

Jag tycker om programformatet så långt i alla fall! Hoppas att det fortsätter i samma rätt trevliga och samhällsvänliga stil.
 
Nä påhoppen mot ägarna som gjort förändringar är jävligt dålig stil. Men en deltagare är exempelvis ganska aktiv och påstår att typ allt i hennes delar är produktionens idéer. Enligt henne har hon aldrig kört runt sin hund i vagn innan eller köpt kläder till den, utan bara gjort det efter att de uppmanat henne att göra det. Varför hon skulle låta dem göra sånt och påstå osanna saker om henne har hon inte svarat på, vad jag kan se. :confused:

Jag tar för givet att mycket är skriptat för ökat chockvärde. Finns väl ingen anledning att inte tro henne angående det, med tanke på hur TV-produktioner fungerar?
 
Jag tar för givet att mycket är skriptat för ökat chockvärde. Finns väl ingen anledning att inte tro henne angående det, med tanke på hur TV-produktioner fungerar?

Självklart är det en hel del scriptat, men det känns lite overkill att HELT hittepå be kvinnan skjutsa runt hunden i barnvagn och shoppa kläder utan att samtidigt ordna något slags kontrakt om vad hon får dela med sig av.
Dålig press! ^^

Jag menar alltså att jag tror hon far med osanning.
Edit, förlåt.
 
Jag tar för givet att mycket är skriptat för ökat chockvärde. Finns väl ingen anledning att inte tro henne angående det, med tanke på hur TV-produktioner fungerar?
Jag tror absolut att produktionen bett henne knata runt med vagnen, men har oerhört svårt att tro att den "skaffades på skoj och användes en enda gång innan detta". Men jag är kanske bara fördomsfull.
 
Jag tror absolut att produktionen bett henne knata runt med vagnen, men har oerhört svårt att tro att den "skaffades på skoj och användes en enda gång innan detta". Men jag är kanske bara fördomsfull.
Jag vill minnas att hon var student. Det låter dyrt att köpa en vagn på skoj för att låta den samla damm när man har studentekonomi. Visst är det möjligt men lite konstigt låter det ju.
 
Jag är för övrigt också positivt överraskad. Hundcoachen har en klasskamrat använt till sin hund. De möttes av en tillfällighet och klasskamraten är helt såld på killen. Jag tycker att han verkar vettig, får jag tillfälle skulle jag gärna tagit med vovve på en träff med honom.
 
Nu har jag äntligen haft tid att faktiskt se programmet!
Och det var ju värre än jag kunde tänka mig. Jag är glad att jag kunde prata av mig med sambon och att både coach och veterinär verkar vettiga.

Stackars vovvar. :cry:
 
Åhgud varför gick jag dit och läste.
Försvar från ägare, "den där hunden ser normalviktig ut" och en himla massa kritik mot SVT för att de tar detta på allvar... Älskar dock SVT-folkets inlägg. Synd att det bara går över huvudet på folk.

Det var precis det jag tänkte på i mitt tidigare inlägg; folk ser en klart överviktig hund och verkar tro det är helt normalt.. :banghead:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 656
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 167
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 575
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp